SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím pánové, mám takový problém u karterů na mé Jawě 350/638 rok 1990 blbě ve výrobě vyvrtali jednu díru a díky ní se mi ulomila jedna část hliníku, která drží poloautomat řazení.
Moje představa je taková, že bych obě poškozené díry vyvrtal cca na průměr 8mm vrchní část bych ofrézoval o 5mm a do vzniklých děr bych zalisoval kulatinu z hliníku.
Celé by se to z vrchu ovařilo a následně obrobilo na požadovaný tvar i rozměr.
Jen nevím jaký použít materiál tedy pro rýpali jakou použít slitinu hliníku, která bude mít vlastnosti jako původní karter a bude po zavaření dobře držet.
A hlavně řeším aby se to nezkroutilo.
Případně hledám nějakého dobráka co by mi to zavařil cenu respektuji.
Fotky
http://ogar69.rajce.idnes.cz/Jawa_638_motor/
Editoval Ombre (23-05-2017 18:49:27)
Offline
Hmm, trošku odbrousit, odmastit a tigem dovařit, vaše řešení je pro tohle pracné a nevhodné, pokud to není odlito z hořčíku s čímž jsme se u Jawy taky setkali používáme běžně ALSI 5, zdravím
Offline
Přídavný materiál vím jaký použít, spíše řeším z jakého materiálu vyrobit ty vložky.
Editoval Ombre (24-05-2017 08:21:36)
Offline
Původní navrhované řešení je docela nešťastné, každá vložka bude mít trochu jiné vlastnosti, než původní materiál a o kvalitě jejího spojení se samotným karterem by se dalo diskutovat. Mnohem lepší řešení je postupně navařit potřebné vrstvy kvalitního přídavného materiálu a ty následně opracovat. Aby nedošlo k deformacím celého karteru je třeba svařovat na víc vrstev tak, aby se neohřál nad cca 150 °C. Takže žádný spěch. Problémem může být i to, že na takovouhle opravu nikdo nedá záruku.
Offline
Je mi to jasné, ale když vezmu, že mi bude někdo muset navařit cca 60mm vysoký svár tak to určitě nebude hlídat a celé se to zkroutí. Z toho důvodu tu řeším jaký nejlepší materiál použít použít na tu vložku, už jsem volal do pár firem a v každé radili jiný materiál, v jedné nějaký dural a v druhé nějakou slitinu s křemíkem, a jako přídavný materiál AlSi5. Ten svar tam bude defakto plnit pouze jistící funkci, protože tu vložku tam chci lehce nalisovat. Hlavně nemám problém s tím to před svařováním více opracovat, aby to bylo možné kvalitně ovařit.
Kdyby nebyl ten závit tak hluboký tak by to šlo v klidu zavařit bez vložky, ale jelikož je to cca nějakých 40mm tak musím použít tu vložku a hlavně mi jde o to, aby nebylo nikdě poznat, že je to opravované. Motorku totiž mám po otci tudíž jí chci co nejvíce zachovat a z toho důvodu neřeším nějakou pracnost.
Offline
No, probléma, nezkroutí, zkuste kontaktovat PESO, Soukupa, ten blbne okolo Jawek, on mi to sem hodí, nebo to přivezte na Melecháč, vyléčíme...zdravím
Offline
A můžete mi dát kontakt nebo mail? Nemohu to najít.
Offline
Evito - dáš mi tedy prosím kontakt na toho p. Soukupa. Díky
Offline
Copak, strýček Google nefunguje? Např.:
http://www.motorkari.cz/firmy/detail/14 … neves.html
Offline
Jsem zkoušel a nenašel no. Jinak díky
Offline
Navariť 60mm? Ved tam máš ulomené zo závitu, teda treba navariť možno po 20mm a možno len 15mm. Ono by sa to dalo normálne ogrcať aj "Co-čkom" a učel by to splnilo tak isto
Toto bolo niečo podobné - je to motor z nabúranej motorky kde sa zohli tmiče a koleso narazilo do zvodu výfuku a následne sa praskol závit. Pri demontáži to odpadlo, zhodila sa hlava a normálne sa to navarilo CO-čkom, tak isto bol poškodený závit na hlave kde sa chytal celý motor o rám. Niekto to už opravoval tou drôtenou závitovou vložkou. Tam sa to vybrúsilo do pol závitu a normálne sa to celé vyvarilo - navarila sa "hrča" obrúsilo sa a narezal nový závit. Ten motor dodnes funguje a je tomu už aj 4 roky a nikto sa nebabral či sa náhodou neskrútila hlava. Fotku toho opraveného vyvložkovaného závitu nemám, tak aspon pred opravou
Editoval ivko (24-05-2017 23:49:05)
Offline
No, domluvte se se šéfem, 604143111, teď máme trochu volnou, zkoušky máme 14 července, když si to přivezete zmáknem na počkání, jako pro Peso.
Offline
Tak aktuálně mám domluvené zkoumání složení materiálu a podle složení vyberu přesný materiál a z něj vyrobím ty vložky, které tam nalisuji a následně to svárem zajistím.
Offline
Kravina...
Žiadne vložky a obvárať, ale normálne navariť chýbajúci material a na novo vyvrtať a urobiť závity. Ved tam je vonkajší priemer nech 12mm, kde tam je priestor na vložku?
Editoval ivko (25-05-2017 11:48:12)
Offline
Řešil bych to taky tak.
Offline
Jo Evito , oni nechtějí pomoct ... To dávno znám , maj to vymyšlený ,
Offline