SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
ahoj. Mám doma 315 P a prej zní de udělat usměrněná svářečka a nabíječka. Prosím Vás poradte mi jak nato a popřípade přiložte nějakej obrázek. Všem moc děkuji.
Offline
este jsem se s tim nesetkal...To by me docela zajimalo
Offline
Vlaman už stejnej dotaz položil tady. A stejně jako tam Petr se musím zeptat, co má vlastně na mysli? WLSP 315P už JE usměrněný zdroj svařovacího proudu. Je určený pro metodu MIG/MAG. Pokud s tím chceš svařovat obalenou elektrodou, tak to můžeš bez obav zkusit. Ale půjde to dost špatně, protože MIG/MAG zdroj má odlišnou tzv. statickou charakteristiku než jaká je potřeba na ruční svařování elektrodou, a taky má malé napětí naprázdno. Zkrátka to půjde, ale nebude to nic moc a bude to hlavně velmi špatně zapalovat. Jestli potřebuješ udělat z WLSP elektrodovou svářečku, a to WLSP jinak nepotřebuješ, tak ho dej do šrotu a pořiď si něco malého.
Nabíječka z WLSP by teoreticky také šla. Ale...
Offline
Moc dík admin a killer. Asi fakt bude rozumní to dat do šrotu a pořídit si něco malého. A jak tedy na tu nabýječku?
Offline
Výte chtěl to koupit jeden pán do zámečnícký dílni a ptal se na to a v dokumentaci to nepíšou. Jinak je mi toho dost líto lebo to vaří hodne dobře. Akorát to dost žere.
Offline
na nabýjačku by som to tiež neodporúčal, lebo nejnižšie napatie je tam okolo 18V(možno sa mýlim) a nemáš obmedzovač prúdu, jedine na štartovanie
Offline
Nevim, sem z toho trosku zmatenej. WLSP 315 sem jako nabijecku nevidel a ani nic jinyho, leda sme ho predelavali na jiny podavace, protoze ty stary jsou dost poruchovy. Do srotu je to zase skoda ne? Jsou to dost pouzivany masiny a hlavne dost predymenzovany takze jdou docela dobre prodat a za vyssi cenu nez je srotova cena. Nabijecku sem videl treba u KSN 100, tedy u elektrodovych masin se to obcas vidi ale u MIGu asi ne. Takze zkusit dat treba na svarbazar, pokud je masina ve slusnem stavu.
Offline
WLSP 315 mam svarim sni a nemuzu si ji vynachvalit navyc je mame i u nas ve firme a jsou strasne jednoduche na opravu a udrzbu jen je to strasne veluhe a teske mato i s podavacem 300kg ale vari znamenite nes ji dat do srotu tak to radeji prodat urcite se zani dostane vyc
Offline
Na opravy je to paradni stroj, teda pokud neni zavada v podavaci, ty stary podavace sou hrozny, kdyz se tam da nejakej jinej novej podavac tak je to zlatej stroj a ve fabrikach ho nechtej dat z ruky, ale uz je potreba se toho zbavovat
Offline
Chcel by som si kúpiť WLSP 315 a prosím o radu, aký je rozdiel medzi WLSP 315 Si a WLSP 315 P a pripadne WLSP316 ??
Pri kúpe mám okrem zvárania vyskúšať aj niečo viac ? dajmetomu zmerať napätie naprázdno a pod.
Btw: nemá niekto na predaj wlsp za rozumnú cenu ? najlepšie okolie Brna prípadne SR
Offline
Zásadní rozdíly asi nejsou, ale např. já mám 315 Si a 316 a mají jiné základní desky, jiný hl. vypínač. Jiný rozdíl jsem zatím neašel(netvrdím, že nejsou). A kamarád má 315 P a ta má zase stejnou desku jako ta 316. A ta 315 P má na panelu navíc jeden přepínač, myslím, že sváření-bodování.
Offline
Už mám jedno wlsp zajednané, a chcem ho dať ležmo na paletu a pomocou VZV dať do osobného auta. Myslíte že sa niečo poškodí keď bude WLSP ležať na palete ?
Podvacia jednotka ležať nebude.
Editoval Miki2t (11-05-2010 17:23:01)
Offline
Dobrý den,
sleduji se zájmem diskusi na téma WLSP a sleduji hlasy pro a proti, chválu i hanu.
WLSP 315 je zařízení, které ve své době bylo postaveno pro univerzální provoz. Drát 0,6 až 1,6 pro něj není problém. WLSP můžete položit i zavěsit, namočit do vody i do něj kopat a stále funguje.
Jeho největší nepřítel je líný údržbář, potom železný prach, vzteklý svářeč a naposled obchodník a novodobý fenomén "šrotař" jeden chce prodat nový stroj a druhý chce vydělat na šrotu.
Co se týče "problémového" podavače? Ten odpovídá své době. Opět zde musím říci: pracant a nezmar. Ten kdo nezná jak co má fungovat v podavači má s ním jen problémy. Je však pravdou toto správně seřízený a dobře opravený funguje velmi dobře.
Samozřejmě, podavač WLSP se nedá srovnat s moderním, ale vezmete-li v úvahu stáří a dobu ve které byla uvedena do provozu tak klobouk dolů před ZEZ Hořice.
S pozdravem Zdeště
Offline
Můj názor na tyto stroje je takový, že pokud to obdržet zadarmo, tak ano, jinak nebrat.
Je to z hlediska elektroniky velice překombinovaný stroj a dnes akorát zdroj poruch, svařovací vlastnosti někdy dobré, někdy dost špatné, podavač katastrofa, pro dnešní potřeby nedostačuje. Proto šrotařům v tomhle směru fandím a udělají aspoň něco pro český a slovenský svařovací průmysl, posunou ho trochu dál.
Offline
No jo no.Bohužel trend dnešní doby-Zbavit se starých funkčních věcí a nahradit je novými,však ona příroda to drancování ještě nějaký čas snese....
Offline
Offline
Dobrý den,
souhlasím, je to snad nejštastnější konec nějaké svářečky, unikla všem "odborným" nástrahám a nikdo ze zúčastněných nepodlehl falešným signálům, asi neúspěšných obchodníků, a šťastný nový majitel si ji odváží jako nevěstu. GRATULUJEME a ještě jednou jedním hlasem voláme "...ať slouží, krasavice..."
S pozdravem Zdeště
Offline
Mám trochu jiná měřítka krásy, wlsp byl vývojově zastaralý stroj už když se začal vyrábět, tak, jako většina věcí té doby a pochybuju, že jezdíte taky ve starých autech typu škoda 105/120, kolegovi bych spíš popřál "tak snad to ještě pojede".
Offline
Ďakujem za podporu. WLSP by som jednoznačne neprirovnával k š105. Ale dá sa to prirovnať k autám.
Mal som požiadavky: 3f zdroj, a čo najlacnejšia. Nový zdroj si nemôžem dovoliť tak som sa rozhodol pre WLSP. Plánujem jeho rekonštrukciu, nový posuv, RJ a horák. Nezváram každý deň, a jeho hmotnosť mi extra neprekáža.
Auto mám tiež len také aké potrebujem. Je staré, spolahlivé aj keď vyžaduje pravidelný servis.
Dosť známich má staré veľké Mercedesy aj keď by si mohli dovoliť aj nové autá a prečo ? lebo sú menej náročné na údržbu , sú spolahlivejšie aj keď majú väčšiu spotrebu.
Offline
Mně osobně by ani nová mašina s invertorovou technologií moc dlouho v dílně nesloužila neboť tam mám kovárnu a brusírnu v jednom a i když mám na brusce odsávání tomu od flexek ať už ručních nebo stojanové moc neunikne nic co se v dílně nachází.I když večer dílnu zbavím prachu na druhej den si na jeho místo sedne ten co poletoval vzduchem no a mé "staré vráně"(WMS325) to zas tak moc nevadí.Koplegovi v kovárně fungovala Sigma od Migatronicu jen chvíli(řádově několik týdnů)-to je případ kdy zklamala supermoderní mašinka.
Edit:A podotýkám že dotyčný disponoval kompresorem a stroj pravidelně zbavoval prachu
Editoval Ládes (12-05-2010 22:57:10)
Offline
Ešte by som chcel poprosiť , aby mi niekto zaslal na mail materiály ku WLSP, ako schémy a manuály, proste všetko čo máte. Ďakujem.
Offline
návod k této mašině a schémata jsou na svarfóru, jen hledej. Když dáš do místního vyhledávání WLSP tak ti vyjede několik odkazů a někde najdeš dokumentaci na stažení
Offline
1b napsal(a):
Mám trochu jiná měřítka krásy, wlsp byl vývojově zastaralý stroj už když se začal vyrábět, tak, jako většina věcí té doby a pochybuju, že jezdíte taky ve starých autech typu škoda 105/120, kolegovi bych spíš popřál "tak snad to ještě pojede".
Dobrý den,
tak jsem na rozpacích, krásné může, v našich očích, být auto, žena, dítě ...,ale svářečka? Je to věc vkusu a nespočívá to v tom, v čem jezdím. Pan "ŠŤASTNÝ" bude mít svár takový, jak je on sám šikovný. WLSP mu k tomu pomůže. Já se k Vaši gratulaci připojím s dovětkem:
"... pojede a nás všechny přežije, spolu s mnohými "super stroji" jako už mnohé přežila ...."
pěkný den a více optimismu přeje Zdeště
Offline
Je pravdou, že wlsp bude o něco odolnější prachu než některé nové stroje, přesto jsem viděl i zde spálené trafo a wms325 odpálené min. 2 kusy, když pilin tam bylo větší množství, než kilo, což je spíš problém provozovatele.
Když se ale podívám na celkový návrh, opravoval jsem jich už spoustu, ničím mě nikdy nenadchlo, svař. vlastnosti průměr, oprava např. výměna ventilátoru, to je chuťovka, propojka kolem 20-ti drátů, když dnes je 3, stykač nestandartní 42v s nesmyslným použitím několika pomocných kontaktů jako spořič předehřevu plynu, odpor v zadní části, který navrhnout a spočítat dalo určitě spoustu práce, ale moc platný není, to se soudruzi vývojáři vyznamenali a za tohle mají u mě tak 4-.
Offline