SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím. Kolega na by potřeboval zavařit na pístu drážku na pístní kroužek.
Je to technicky možné?
Jaký typ drátu použít.
Za radu předem děkuji.
Offline
Georg.H napsal(a):
Zdravím. Kolega na by potřeboval zavařit na pístu drážku na pístní kroužek.
Je to technicky možné?
Jaký typ drátu použít.
Za radu předem děkuji.
Možné by to bylo. Záleží pro jaký účel. Písty jsou zhotoveny nejčastěji z eutektické slitiny Al/Si, která obsahuje ca. 11% Si pro běžné zážehové motory a nebo nadeutektické s 18% Si(pro naftové motory). Měla by tudíž být velmi dobře svařitelná použitím příd. drátu AlSi12. Návar asi nebude dosahovat originálních pevnostních vlastností, neboť u slitin pístů je pro co nejjemnější rozptýlení Si ve slitině dosaženo přísadou určitého malého % fosforu. Což příd. mat. AlSi12 nemá. Prakticky jsem toto před časem prováděl, ale šlo pouze o opravu pístu motoru do traktorové sekačky na trávník.
Editoval Frank (16-04-2015 00:56:15)
Offline
to Frank : Ako cistis piest pred zvaranim ? Nerobi nasytenie piestu olejom atd problem ? Nie zeby som chcel zvarat piesty ale zaujima ma to.
Ak sa smiem opytat.
Offline
SO 545 napsal(a):
to Frank : Ako cistis piest pred zvaranim ? Nerobi nasytenie piestu olejom atd problem ? Nie zeby som chcel zvarat piesty ale zaujima ma to.
Ak sa smiem opytat.
V první řadě dokonale očistit od viditelných uhlíkatých úsad(mechanicky - kartáčem ap.). Potom odmastit nějakým dokonalým odmašťovačem, trichlorethylen ap., dále nejlépe vyvařením v saponátovém roztoku, nebo velmi ředěném NaOH, po dobu několika minut. Po oplachu ohřát ca na 400°C(určitě ne víc, kvůli možnému zborcení) a teplotu udržovat alespoň hodinu, tím se dosáhne odpaření posledních zbytků olejových nečistot. No, někdy i to je málo a mohou se objevit během svařování póry. V tom případě nezbývá, než pórovitou část sváru odstranit a opakovat svařování dokud se póry nebudou tvořit. Písty bývají obvykle dost kompaktní odlitek bez možnosti nasáknout olej, oproti třeba Al bloku motoru ap.
Nicméně, chtěl bych podotknout, že oprava pístu svařováním je taková krajní možnost a rozhodně není vhodná pro motory automobilů a vůbec strojů, kde záleží na bezpečnosti a spolehlivosti takového stroje.
Offline
Zvaranie piestu ani moc nema cenu.
Dnes je moznost vyroby piestou v podstate akehokovek druhu a pouzitia za rozumno.
/za rozumno je pre niekoho aj za draho ale napr sada tesneni pre motor a celkova rozborka obcas stoji viac ako sada piestov/
Vdaka za zhrnutie pripravnych prac pred zvaranim al materialov nasiaknutych olejom.
Offline
Já bych se do zavaření drážky pístu moc nehrnul. Píst je tvarově velmi komplikovaná součást a zavařením drážky by došlo určitě k deformaci, která přesáhne rozměrové tolerance. Tady se probírá možnost provedení sváru, ale nebylo řečeno o jaký píst se jedná a o kterou drážku a důvod jejího zavaření. Jaké obrobení po zavaření se předpokládá. Byl píst již provozován?
Offline