SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-08-2014 20:53:26

Ramm48
Člen
Registrovaný: 21-08-2014
Příspěvky: 2

Svařování trubek HL-045

Chtěl bych poprosit o radu, jaký je správný postup při svařování trubek pod úhlem? Jsem v tomto začátečník a největší problémy mi dělá krycí vrstva svaru, kde se mi souvisle tvoří zápaly na okrajích. Snažím se dodržovat úhel hořáku po celé délce svaru, roztahuju ho a laboroval jsem s různým nastavením drátu a proudu ale pořád to samé. Přitom u kouťáků a V svarů v jakékoliv poloze mi to nedělá. Kde dělám chybu? Děkuju za rady.

Offline

 

#2 21-08-2014 21:39:19

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4411

Re: Svařování trubek HL-045

Sice nevíme o kterou svařovací metodu se jedná, ale obecně řečeno - je potřeba postupovat stejně jako u svařování "nahrazovaných" metod. Zespoda tedy úplně stejně jako v PC až PD , od spodní třetiny jako v PF a nahoře jako v PA až PB. Když jsme se před dávnými léty učili polohu HL-045 tak nám učitel ve Svářečské škole různě upínal plechy a my jsme dělali podivné přímkové sváry, např. na desce nakloněné na 45 st,, kde jsme dělali vodorovný svár zespoda i shora, a taky šikmý svár vpravo nebo vlevo na svislé desce. A dokud jsme to neuměli, tak žádná trubka. Prostě svařovat a svařovat.

Offline

 

#3 22-08-2014 19:45:09

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: Svařování trubek HL-045

Jaká hrubka materialu?aka metoda? pokial to zvaras metodou TIG tak na okrajoch pol sekundy pockaj a stale musis odtavovat z drátu-resp.odkvapavat.Ked nedas drat a rychlo pretiahnes z jednej strany na druhu,tak spravis zapal na okraji-chce to hlavne varit v pohode a neškubat s tim z jednej strany na druhu  big_smile tak jak napisal Jirkati: svarovat a svarovat big_smile

Offline