SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#26 07-02-2014 09:37:27

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Svařování spirálových dopravníků

Podivejte se na slozeni materialu a bude vam jasne jak je to s jeho svaritelnosti.Na stranky vyrobce jsem se dival a to i do navodu tam jde ale o sestehovani prelozenych materialu (ne o klasicky svar) a krom toho vyrobce uvadi ze spoj je treba udelat co nejdale od pohonu(kvuli zatizeni spoje takze si je vedom ne zcela spolehliveho zpusobu spojeni bodovanim) a dale jde o to aby defacto prenasela vykon cast spiraly ktera nebyla tepelne ovlivnena.Vzhledem  k tomu ze se jedna o pomerne dost dynamicky zatizeny spoj na obtizne svaritelnem  materialu vzdy to bude problem.

PS:Když jsem po vyučení chvíli pracoval v ZD tak se tam bodováním opravovaly tyhle pružiny ale i tak pokud byly na exponovanějším místě tak i tak praskali ale dál od pohonu vcelku držely(používali se i poměrně dost dlouhé ale už je to cca 20 let tak si všechno nepamatuju)

Editoval Honza007 (07-02-2014 17:18:18)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#27 07-02-2014 12:08:03

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

kirkmen napsal(a):

Pane Frank, trochu vám nerozumím. Při použití neznámeho materiálu  ? Proč to praská v TOO ? Ano pokud bych nevěděl co je to za materiál, tak bych jednal podobně jako vy a taky jsem tak jednal a dal na to 307, také dobrá elektroda na těžko svařitelné materiály a nemá to ty vlastnosti co má mít.
Ale já zde přeci dal odkaz na postup svařování od výrobce a dokonce jsem sem opsal složení oceli, ze které je to vyrobeno a není to nic zvláštního, je tam jen více uhlíku a s tím spojené postupy s předehřevem a především pomalým ochlazováním (i po tom pájení autogenem to stydne na vzduchu a to je asi moc rychle).
Já za sebe mohu říci, že to tou 312 svaří, ale i tou E-B 123 a když dodrží postup, výsledek bude lepší.

Pane Sender víte co, spojte se s výrobcem jako my a poptejte se. Pokud odkaz výrobce nestačí jako fakt.

Zdravím p. kirkmene. Ano, dostali jsme se do poněkud zmatené diskuse. Jako vždy, když není dostatek informací. Ale od toho ta diskuse tady je, ne? Poznat a posoudit jednotlivé názory. Tak si to trochu ujasněme. Ten mat. list i obrázek jsem četl a viděl. Proto jsem ani nic nenamítal proti vašemu postupu. To opodstatnění použít tu vysocelegovanou E312 mne napadlo předem, než jste zde udal složení toho materiálu. Tož tak.

Když zde dotazovatel pan Sender popsal postup, je vše jasnější. Ale tak jako tak je tam jedna zajímavost. Hlavně to, že to praskalo po pájení mosazí autogenem ještě víc, než po použití E-B 121. Výrobce sice udává E-B 123, ale v tom nevidím žádný rozdíl. Nepraská to totiž ve svaru, nýbrž v TOO. Tam přece potom není vůbec rozhodující pevnost použité elektrody. To poněkud odporuje logice, neboť po autogenu, při ochlazování na vzduchu je to ochlazování přece pomalejší a hlavně ta TOO je daleko širší, je tam naakumulováno daleko více tepla a je menší teplotní spád než při MAA. Tudíž podle veškeré logiky by to mělo uletět po MMA dříve, ne naopak. To je to co mne zarazilo, proto ty dotazy. Souhlasíte? 
Na doporučení výrobce se ne vždy ohlížím jako na dané tabu. Mnohokrát jsem se přesvědčil, že je to bluff. Každopádně by mne zajímal pokus provést ten spoj oběma typy elektrod, jak se dotazuji výše. smile Tolik k tomu.

Offline

 

#28 07-02-2014 15:15:10

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1154

Re: Svařování spirálových dopravníků

Souhlasím, je to velmi univerzálně použitelná slitina. Označení "nesmysly" se vztahovalo na ty názvy, nemám moc rád podobné "teleshopingové" výrazy smile
Stoprocentně souhlasím i s tím použitím na neznámé materiály. Nebo třeba na údržbách, kde se moc nevaří a kde je vhodnější, ekonomičtější a i spolehlivější jeden, byť dražší materiál na vše, co se může vyskytnout.
Ale při konkrétní zakázce z konkrétního materiálu?
Co udávají výrobci dobře vím, pracuji pro jednoho z nich. Obchodně jdu proti sobě přesvědčovat někoho na třikrát levnější materiál než si vybral, ale technicky to tak cítím.
Aneb jak říkal můj zubař, proč jít s kulometem na filcky, když stačí sprej smile

Frank napsal(a):

JardaK napsal(a):

Souhlas, nelegovaná elektroda s předehřevem. Navrhl bych FOX EV 63, to je na uhlíkové oceli s až 0,6% C. Mez kluzu 580 (≥500) N/mm2, mez pevnosti 630 (610-720) N/mm2, to je ale čistý svarový kov, vzhledem k promísení s tak uhlíkatým materiálem počítejte s podstatně vyššími hodnotami.
Je takový trend používat univerzálně 312, pár prodejců to nazve zlatá elektroda, královská elektroda, superlegovaná elektroda a podobné nesmysly a řeknou si za ní i přes 1000,- Kč/kg a cpou je univerzálně všude. Ale i když ji koupíte za normálních max. 600-700,- Kč/kg, není nad to zachovat typ a strukturu materiálu, když to jde a 312 si nechat na nástroje, přechody atd.

Jako vždy existuje samozřejmě několik řešení, ale dovolím si oponovat tvrzení, že použití E312tky elektrody jsou nesmysly. Ze zkušenosti mohu určitě potvrdit co udávají výrobci těchto elektrod a jsem přesvědčen, že použití v tomto konkrétním případě je spíše opodstatněné. Nikomu nervu násilím, aby tu E312 mermomoci použil, nicméně pokud neznám a nemohu určit složení materiálu, je to rozhodně opodstatněné použití. Cena je vyšší, nicméně úspěch na neznámých mat. vždy zaručen. Proč tam v tom původním prvním dotazu uvádí p. Sender, že jim to při použití E B-121 praská v HAZ???

Offline

 

#29 07-02-2014 15:19:23

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1154

Re: Svařování spirálových dopravníků

Vhodný ke svařování? Takových materiálů je a jak se svařují. Např. nástrojové oceli. Pokud materiál vyloženě není nesvařitelný, tak je to jen otázka postupu.

Honza007 napsal(a):

At chcete nebo ne  tento matrrial NENÍ VHODNY KE SVAROVANI takze bude praskat s tim nikdo nic neudelame!!!.Pokud se jedna o opravu na kratkou dobu pak snad ano ale vzhledem k tomu ze existuji jine spolehlivejsi zpusoby jak ji spojit tak je tahle diskuze vcelku zbytecna.

Offline

 

#30 07-02-2014 16:07:47

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

JardaK napsal(a):

Souhlasím, je to velmi univerzálně použitelná slitina. Označení "nesmysly" se vztahovalo na ty názvy, nemám moc rád podobné "teleshopingové" výrazy smile
Stoprocentně souhlasím i s tím použitím na neznámé materiály. Nebo třeba na údržbách, kde se moc nevaří a kde je vhodnější, ekonomičtější a i spolehlivější jeden, byť dražší materiál na vše, co se může vyskytnout.
Ale při konkrétní zakázce z konkrétního materiálu?
Co udávají výrobci dobře vím, pracuji pro jednoho z nich. Obchodně jdu proti sobě přesvědčovat někoho na třikrát levnější materiál než si vybral, ale technicky to tak cítím.
Aneb jak říkal můj zubař, proč jít s kulometem na filcky, když stačí sprej smile

Aha, tak to se omlouvám, že jsem to špatně pochopil. Sorry! Právě, že to původní zadání nebylo moc jasné, proto jsem doporučil tu "královskou" E 312. big_smile big_smile Jinak ale s vámi i p. kirkmenem v podstatě souhlasím. V případě známého složení mat. lze najít levnější a přitom účinný postup.
Někdy se holt vychází z možností a ze zkušeností a nebádá se příliš po něčem jiném, levnějším a účinném, což bývá můj případ. Prostě mám po ruce např. Stellite na navaření břitu nůžek, vím, že to dokonale splní účel, tak co bych pátral po něčem jiném. big_smile big_smile To jen malé vysvětlení k tomu "jít s kulometem na filcky" smile
Ale vážně: Oceňuji velmi vaše široké znalosti v oboru. To tedy všechna čest. smile

Offline

 

#31 08-02-2014 07:57:21

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Svařování spirálových dopravníků

Jak by dopadlo použití nízkolegovaného drátu OK 13.09? Samozřejmě předehřev atd............


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#32 08-02-2014 14:03:00

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

kemppin napsal(a):

Jak by dopadlo použití nízkolegovaného drátu OK 13.09? Samozřejmě předehřev atd............

Podle všeho asi stejně jako u těch předešlých pokusů. smile
U ocelí s vysokým % uhlíku bude vždy problém se svařitelností a je nutno si uvědomit několik zásad. Je bezpodmínečně nutný předehřev podle "uhlíkového ekvivalentu" před svařováním a velmi pomalé chlazení po svaření. Tepelné ošetření - zvýšení teploty kovu v okolí svaru působí tak, že je zde menší teplotní rozdíl mezi svarem a okolním mareriálem. Svár se tudíž ochlazuje pomaleji, neboť rychlost chlazení je přímo úměrná rozdílu teplot mezi teplou a studenou hmotou. Tím je omezen vznik martenzitu v TOO a tím i omezen vznik tvrdé a křehké formy materiálu. Menší obsah martenzitu znamená zmenšenou tvrdost a zvýšenou tažnost materiálu.  Předehřevem se rovněž omezí působení vodíku, který podporuje vznik tzv. studených trhlin vznikajících při chladnutí okolo 200°C. A právě zde je nutné podotknout opodstatnění použití vysocelegovaných austennit elekterod. Tyto elektrody sníží riziko těchto trhlin, neboť vodík se rozpouští v austenitu, kde neškodí a tím omezují tzv. vodíkové praskání,  Proto jsem doporučoval použít spíše ty vysocelegované elektrody jako E312-16, (Ale klidně i AWS A5.11 ENiCrFe-e2 http://www.sorex.com.tw/sorex/wp-conten … -SNF-2.pdf  tažnost 42- 45%, pevnost v tahu 603MPa, vrubová houževnatost 420MPa) ap., než obyčejné nelegované E-B 123 ap.

Editoval Frank (08-02-2014 16:13:24)

Offline

 

#33 08-02-2014 18:51:37

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Svařování spirálových dopravníků

Znovu jsem si přečetl celé téma a vychází mi,že nejlepší způsob spojení při přeložení o 1/2 soupání
by bylo několik bodů bodovkou.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče