SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
pokud tam mate napasano 12V tak použijte 12V ono trafičko co tam je na te řídící jednotce bude vzdy davat na prazno bez zatiženi vzdy o nejaky ten voltik navic a jak ho trošku zatížíte tak by memuselo dodat potřebny vykon 24V rele na sepnutí kontaktů..
Offline
alll napsal(a):
pokud tam mate napasano 12V tak použijte 12V ono trafičko co tam je na te řídící jednotce bude vzdy davat na prazno bez zatiženi vzdy o nejaky ten voltik navic a jak ho trošku zatížíte tak by memuselo dodat potřebny vykon 24V rele na sepnutí kontaktů..
Dakujem...
Offline
Tak buďto kupte podle původního relé, jestli je označeno, nebo podle trafka, ne? I kdyby mělo trafko na desce s elektronikou napětí naprázdno větší, tak tam bývají údaje při jmenovitém zatížení, nebo jak to napsat. Prostě třeba 24V při zatížení 1A. Pokud nebudete z toho trafka odebírat takový proud, jaký je na něm napsáno, napětí bývá větší, někdy až dvojnásobné, na to pozor!
Offline
Tak dnes som robil pokus na mojom GUDE s montazou PWM regulatora, ale neako sa mi to nepozdava. Mám taky problem, ze sa mi prilepuje drot po zvare, a ked sa neprilepí tak ho strasne este vytlaci. Napajanie PWM mam priamo z pridaného trafa 24V, ktore napaja elektroniku. Kable motorceka som odcvakol z bieleho konektora a pripojil ich na PWM. Vie mi niekto poradit v com by mohol byt problem? Dakujem...
Offline
No ta PWM regulace ti to "nebrzdí", V týhle svářečce je to originálně vyřešeno tak, že po vypnutí spouště se i odepne relé (to malý černý), který motorek "zkratuje" - spojí přívody motorku do zkratu, a tím se okamžitě zastaví. Pokud chceš, aby se ti nedovysouval drát po sváření, musíš tuhle situaci napodobit. Prakticky je to velice jednoduché... Stačí ti relé, dvě diody, kondík...
Offline
Ale kšeftař nenamaluje ... Je to stejné u všech profiradilů . Jenom kecy , i když "pravdivé" , ale to domácím šetřilům nepomůže . Stále po letech dokola ...... Chápu , ale ať sem neklapou klávesnicí . Ve skutečnosti to slouží jen coby reklama ....
Offline
No, pane "bobobo" já jsem alespoň tazateli přispěl k věci, narozdíl od Vás!! A to, že jsem hned nenamaloval schema, neznamená, že nechci poradit. Na tomhle PC nemám editor pro kreslení! Až se zítra dostanu k PC, na kterém to půjde nakreslit a budu mít chvilku času, tak nemám problém to udělat.
pysta1 > Jakou tam máš řídící jednotku? Máš schema?
Edit: jak by to mělo být, jen si musíš vymslet to spínání relátka (relé musí sepnout zároveň se spuštěním spouště a vypnout s vypnutím spouště). Pokud poskytneš schema, poradim ti, kam to napojit.
Editoval DavidCh (31-03-2015 11:19:49)
Offline
Dakujem za radu, aj som si myslel že budem musiet prerusit aj privod na motorcek. Inak schemu k tomu PWM nemam, je to taka univerzalna PWM. Takze skusim zajtra pripojit Finder rele za PWM a uvidim ako sa to bude chovať. Zatial Ďakujem!
Offline
Dej vědět, jak jsi dopadl.
Offline
Takze po vyskusani odpajania motorceka, to funguje tak isto. Teda zle, drot nadalej prilepí, alebo ked odtiahnem horak tak este vyleze cca 2 cm.... Máte este niekto neaký nápad?
Offline
A nebude to i tím, že u trošku slušnějších mašin nejdříve vypne posuv, hl. sv. trafo ovšem ještě naokamžik jede, tím pádem zbytek drátu odtaví a pak až vypne? Musí to být ale souhra milisekund, dobře vypočítané, aby to zase nebylo moc dlouho a drát se netavil do průvlaku.
Offline
varok- ano presne tak by to malo fungovat, a s povodnou elektronikou mi to nelepi, ale s tymto PWM to neni ono... alebo aspon zatial...
Offline
No zbývá ti vychytat čas toho brždění. Původní elektronika to vypíná zároveň se sv. trafem. Tak alespoň minimálně tak, a nebo lépe, jak píše varok.
Nevím, jak máš teď řešeno spínání trafa, jestli nějakym relátkem nebo stykačem, ale pokud je na ss napětí, tak by to šlo vyřešit skoro zadarmo: na cívku stykače (relé) dáš elektrolitickej kondík, kterej pár ms ještě podrží cívku. Aby to neovlivňovalo elektroniku okolo, odděl to diodou 1N4007. Hodnotu kapacity budeš muset určit experimentálně, napětí kondíku určitě vetší, než je napětí cívky.
Editoval DavidCh (02-04-2015 19:56:43)
Offline
No hej to je tiež jedna z možností, alebo to vratim na povodnu kartu a bude tak.... Nebolo to az tak zle, len to PWM bolo dost ospevovane, tak som to chcel vyskusat....
Offline
No PWM je určitě lepší než ta origo. A ještě lepší je, když je to napájený z vlastního zdroje, a ne ze svářecího trafa...
Offline
Zkuste kondík třeba 470 mikroF a na napětí min. 80V. Jestli to bude moc, tak dejte menší, třeba dva kondíky po 220 mikro, jestli to bude málo, tak jeden 470 a jeden 220 mikro. Jakou desku jse tam dal?
Offline
varok-Je to take univerzalne PWM, je to original plosacik, videl som tam 555 ku.
DavidCH- je to napajane z vlastného trafka, to som tam daval este davnejsie ako napajanie origo karty. A teraz vlastne z toho trafka napajam povodnu kartu, (ovladanie silovej časti) a paralelne aj PWM.
Offline
Jak tedy spínáš tu desku s PWM?? Zkus alespoň nakreslit, jak jsi to zapojil...
Editoval DavidCh (03-04-2015 17:19:56)
Offline
Aha, tak vy jste si koupil nějaký univerzální regulátor pro stejnosměrné motorky, jako celý nebo stavebnici. Chcete to zprovoznit ve vaši svářečce, ale dělá to problémy? To tam máte původní desku i tu novou? Není to blbost? Jestli chcete dobré vlastnosti svářečky, tak vyhoďte tu původní desku a nechte tam jen ten nový regulátor, ne? Raději si udělejte desku jako je na zdejším svarinfu, tu jsem dělal už několikrát a funguje skvěle. A tou destičkou se dvěma relátky budete spínat hl. svářecí trafo i tu regulaci posuvu. Nějaké zpoždění už tam je vymyšlené, takže by jste si doladil jen tu regulaci podle potřeb.
To vaše řešení není podle mě dobré. A teď nevím jak je to u té vaší původní desky, ale na ten nový regulátor máte dobré usměrnění, tedy můstek a kondík?
Offline
DavidCh napsal(a):
No zbývá ti vychytat čas toho brždění. Původní elektronika to vypíná zároveň se sv. trafem. Tak alespoň minimálně tak, a nebo lépe, jak píše varok.
Nevím, jak máš teď řešeno spínání trafa, jestli nějakym relátkem nebo stykačem, ale pokud je na ss napětí, tak by to šlo vyřešit skoro zadarmo: na cívku stykače (relé) dáš elektrolitickej kondík, kterej pár ms ještě podrží cívku. Aby to neovlivňovalo elektroniku okolo, odděl to diodou 1N4007. Hodnotu kapacity budeš muset určit experimentálně, napětí kondíku určitě vetší, než je napětí cívky.
Až to takhle dořešíš, tak bych poradil zkontrolovat, jak to relé spíná. Pokud totiž na cívce relátka dochází k pomalému poklesu napětí, třeba vlivem toho elektrolytického kondenzátoru, může občas v určitém rozsahu napětí docházet k mnohonásobnému spínání. Relátko prostě zacvaká několikrát. Teď je otázka, jestli to bude za prvé vadit životnosti relé, za druhé kvalitě toho pohonu - zastavemní drátu. A za třetí jestli to nebude mít nějakou teplotní závislost, třeba se to bude jinak chovat v chladném ránu a potom v poledne, kdy na to bude třeba pražit slunce, takže by se to muselo přeštělovávat. Taky dlouhodobá stálost má svou cenu, aby se to nemuselo co půl roku nastavovat znova.
Potom by se to muselo řešit, například komparátorem nebo aspoň obyčejným zesílením - zrychlením růstu napětí na elektrolytu .
Offline
varok- ano mam tam aj povodnu kartu, ktora vlastne sluzi na spinanie zvaracieho trafa. Výstup na motorček je cvaknutý a brany je z PWM. Viete mi prosim dat odkaz toho regulatoru co ste robili Vy? Dakujem. Ale o co horsie može byť to moje univerzalne PWM????
Radim- rele tam vlastne nemam , dal som tam pre istotu stykac 24 VDC. Zatial som si nevsimol že by neako cvakal, a životnost je tiež niekde inde ako u rele.
Neviem len preco po pusteni spuste este na par milisekund ostane drzat to PWM...
Offline
m.evil napsal(a):
Pôvodne som to myslel medzi N a L1 , no teraz mi došlo ,že to musí isť cez spínač.
Tak že mala oprava : fázu nie z ventilátora (L1) ,ale až z CN4 , inač by to pravdepodobne točilo podávačom hneď po zapnutí zváračky...
http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/174_sch.jpg
Zapojene to mam podla tohoto...
Offline
Pokud má stykač ještě volnej spínací kontakt, může se na něj napojit přímo motorek a odpojovat se bude zároveň s trafem. Pokud má stykač spínací a rozpínací, může se to udělat rovnou s brzdou motorku.
Radim: Když se dá k původnímu relátku kondík, tak při poklesu napětí nekmitá, má celkem silnou pružinu a prostě odpadne. Jak by se to chovalo vlivem změny počasí nevím, ale určitě by tam rozdíly byly.
Pysta1: To schema má mizerný rozlišení...
Editoval DavidCh (04-04-2015 21:34:12)
Offline
pysta1: Ne, špatně jste mě pochopil. Tu vaši regulaci tam nechte, ale odpojte tu původní desku a dejte tam tohle:
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008041101
Používám ty třetí, poslední verzi už několik let a jsem s tím velice spokojený. To je v podstatě to spínání trafa. Ta původní deska vám je už k ničemu a jen kvůli relátka na spínání? V tom článku je to i pěkně popsané, co má jakou funkci, tak zkuste prostudovat. Už jsem to dělal dvakrát do své svářečky, jednou starší verzi, ta je kdyžtak k mání, potom novější verzi.
Dělal jsem to kdysy i nějakému pánovi do Einhel, typ přesně nevím.
Takhle se s tím budete jen hádat a vyřešíte ho....o.
Offline
DavidCh napsal(a):
Radim: Když se dá k původnímu relátku kondík, tak při poklesu napětí nekmitá, má celkem silnou pružinu a prostě odpadne. Jak by se to chovalo vlivem změny počasí nevím, ale určitě by tam rozdíly byly.
Já jsem myslel hlavně změny teploty. Když se to nechá třeba přes noc otevřené a ráno to je "vychlazené" ku třeba poledni stejného dne, kdy na to x hodin svítí slunce....
Offline