SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Cim viac a lepsie oopp, tym vecsia buzeracia ci to mate a nosite spravne pomaly az na zachode tak ze tak.
Offline
ŽOS napsal(a):
vagony vyrábí v ČR pouze dvě firmy!Legios v Lounech a Ostravské opravny a strojírny..
vážně? tak potom ve firmě Bombardier Transportation tady u nás v České Lípě pečou cukroví.....
Offline
bourač napsal(a):
ŽOS napsal(a):
vagony vyrábí v ČR pouze dvě firmy!Legios v Lounech a Ostravské opravny a strojírny..
vážně? tak potom ve firmě Bombardier Transportation tady u nás v České Lípě pečou cukroví.....
bere ale jen české firmy:
Bombardier je myslím že kanada.
Offline
Žos: To si snad děláš srandu ne? My děláme pro čd Kargo opravy poničených vagonů- po nehodách. Vše se musí nejprve očistit, pak projít sváry pomocí ultrazvuku, a začne se stavět. Nové vagony dělá určitě více firem, než jsi uvedl. Chybí ti tam i Škoda Plzeň!!!!! A abys neměl kecy, že to zařízení se nevyužije- to samé se používá i na mosty- děláme mostní čísti pro fi. SWIETELSKY, METROSTAV EUROVIA, STRABAG, ap..........
Offline
Bourači, mluvil jsem o nákladních vagonech.Ty se v České Lípe už nějaký pátek nevyrábějí.Osobní vagony ano,i když tuším že jenom skelety.Škoda Plzen taky jenom osobní, v závodě v Ostravě hliníkové skříně.Opravy poničených vozů pro Cargo si provádí Cargo ve svých SOKV a OKV dílem samo, dílem v bývalých žoskách v Ostravě,Lounech,Krnově a Děčíně.Třeba speciální polohovadla určená pro svařování rámů vagonu se při stavbě mostů fakt nepoužijou.A vy máte haly s kolejema?Mohl by jsi Tomape prozradit název firmy?Docela by mě to zajímalo, případně hodit nějaké fotografie z oprav?A které řady vozů opravujete?Já jsem měl z tvých předchozích příspěvků prostě dojem, že jste nějaká menší firma(viz. mašiny a brusky Einhell:-))Pro opravu kolejových vozidel musí firma splňovat nařízení v normě ČSN EN 15085-1 ,být certifikována drážním úřadem a podrobena auditu ECWRV (European Committe for Welding of Railway Vehicles).Tyto podmínky vesměs splňují bývalá opravárenská centra ČSD, žosky(dnes v soukromých rukou) a vozová depa(dnes opravny kolejových vozidel ČD Cargo).Ono k složitým opravám je potřeba původní výrobní dokumentace vozu a ta krom uvedených podniků se jinde takřka nevyskytuje.Proto mě to Tomape zaskočilo, když jsi psal o vagonech a budu proto vděčný, když se o vaší firmě dovím víc.Předem děkuji.
P.S. Jediný vhodný nedrážní objekt v Jižních Čechách mě napadá-České Velenice-bývalá ŽOS.Trefil jsem se?
Editoval ŽOS (18-07-2012 18:29:50)
Offline
U těch mostů je to trochu složitější.Nejedná se o běžnou ocel, která bez ochranného nátěru koroduje, ale o tzv. patinující ocel, která má zpočátku stejnou korozní rychlost jako běžná ocel, ale po vytvoření povrchové korozní vrstvy(patiny), se odolnost proti atmosferické korozi prudce zvýší.Tento materiál se používá právě při stavbách mostů a stožárů vysokého napětí.V ČR se používají tyto oceli pod označením ATMOFIX.Stavby z této oceli nevyžadují ochranný nátěr, použití tohoto materiálu je tedy velmi ekonomické
Editoval ŽOS (18-07-2012 19:00:39)
Offline
Ty díly, co rezavěli jsme nedělali mi- ostravskou dálnici stavěli nějaký ukrajinci- firma z brna- dnes již neexistuje
Offline
@varic Se sandály zkušenost nemám, ale obuv od fy SAD se mi osvědčila. Co bys řekl na tuhle pracovní obuv, pokud ještě sháníš? Vypadá celkem vzdušně a kvalitně.
Offline
Dobrý den svářeči,
zabýváme se problematikou pracovních oděvů a obuvi nejen pro svářeče a proto se na Vás obracíme s další otázkou.
Musíte i v těchto tropických dnech nosit uzavřenou obuv?
Děkujeme za Vaše názory.
Offline
Já je nosím pořád, v létě, i v ziimě ten samý typ. Jen v zimě silnější ponožky a je to. U otevřené obuvi je riziko vniku okují a jisker. Jinak, pokud mám den, kdy si připravuju materiál, tak klidně beru sandále............
Offline
svarr napsal(a):
Musíte i v těchto tropických dnech nosit uzavřenou obuv?
Děkujeme za Vaše názory.
my paliči jsme také jistý druh svářečů, já osobně při extremních vedrech dokážu řezat v trenýrkách, ale boty, ty mít musím, uzavřené nikoliv šněrovací - nazouvací - případná okuj se od hroší kůže odrazí a neublíží, pokud neskončí mezi prsty u nohou = to je lahůdka
Offline
Nebo když skočí žhavá kulička do nohavice a cestuje a vletí do botka rovnou mezi prsty na noze taje taky pekna jobovka noha byla popalena na vice mistech zažil jsem... Když jsem svařel v praci ceočkem a nechteli dat po roce nove monterky jednomu kolegovi se monterky dokonce vznali při svaření mel potom kuři na píštale nad nartem spalenou a bylo to na marodku prej to ani necitil že hoří..
Offline
Firma, kde pracuji se jmenuje Legios. Jedná se o nadnárodní firmu- máme 1 pracvičtě v Kájově.
Offline
Atlan napsal(a):
Cim viac a lepsie oopp, tym vecsia buzeracia ci to mate a nosite spravne pomaly az na zachode tak ze tak.
Čas chlapi, souhlasím s ATLANEM. Mám pocit, že se osobní ochranné pracovní prostředky stávají buzeračním koníčkem zaměstnavatelů, stačí něco co máte nosit zapomenout a máte malér a hodinové kázání o bezpečnosti. Stalo se mi, že sem si při sváření nevzal kožené kamaše a vedoucí to málem nerozdejchal, musel sem si je okamžitě vzít a poslechnout si kecy o bezpečnosti práce. Jo kdybych neměl bezpečnostní obuv tak bych to pochopil, ale tohle nechápu. Pokud máte taky podobný zážitky tak je dejte vědět ostatním. dík
Offline
Souhlasím s vámi kluci. Možná přijde doba a budeme muset v rachotě povinně nosit suspenzory
Offline
tomape napsal(a):
Firma, kde pracuji se jmenuje Legios. Jedná se o nadnárodní firmu- máme 1 pracvičtě v Kájově.
Legios a nadnárodní firma???Legios je česká firma, bývalý LOSTR, ještě dříve ŽOS Louny.Vyrábí na export z 64%, jestli je myšleno takto "nadnárodní".Pracoviště jsou hlavní dílny v Lounech, pracoviště Horní Slavkov(bývalý STASIS), ŽOS Nymburk a nyní i zkrachovalé ŽOS České Velenice.Ovšem pracoviště v Kájově u Českého Krumlova v Lounech nikdo nezná.
Editoval ŽOS (25-09-2012 18:07:58)
Offline
Dobrý den svářeči,
zabýváme se problematikou pracovních oděvů a obuvi nejen pro svářeče a proto se na Vás obracíme s další otázkou.
Kdo se Vám stará o pracovní oblečení (praní, žehlení oprava atd.) Zaměstnavatel nebo Vy sami?
Děkujeme za Vaše názory.
Offline
novacek,atlan a dalsi: bohuzel to neni vymsl zamestnavatelu ale nasich zakonodarcu a pokud to zamestnavatel nedodrzuje tzn. nebuzeruje vas za to ze to nenosite, pak porusuje zakon ... tot asi obecne ohledne te buzerace ... ono totiz pokud ty oopp dostanete ale nenosite tak pak za vse muze zamestnavatel, zamestnavatel pokud nemate oopp na sobe pri praci mel by vas vykazat z pracoviste a mate Ačko neboli neplacene volno ... pokud budete na pracovisti bez oopp tak pak za vse (napr. uraz) muze zamestnavatel ... a to nemluvim o tech kokotinach ktere zamestnavatel musi neustale plnit napr. ohledne udrzovani BOZP, nemyslete ze mu to dela dobre resp. vedoucim, nenavidi to vsichni
Offline
pokud jste neslyseli o pracovnelekarskych sluzbach neco si o tom prectete, pak teprve zjistite jak zakonodarci buzeruji zamestnavatele .... to je zakon ze by se z toho jeden s prominutim pos*ral ...
Offline
Dobrý den svářeči,
zabýváme se problematikou pracovních oděvů a obuvi nejen pro svářeče a proto se na Vás obracíme s další otázkou.
Jaké montérky upřednostňujete? DO PASU nebo S LACLEM? A máte vůbec možnost si vybrat?
Děkujeme za Vaše názory.
Offline
z laclem jsou odolnejší proti kuličkam aby skočily někam kam nemaji podle me zkušenosti...
Offline
Mně montérky s laclem moc nevyhovují, pořád si musím rovnat ty kšandy, aby mi nepadali z ramen a to je otrava. Jejich výhoda je v tom, že nemám holá záda, ale stejně pokud si můžu vybrat, tak montérky do pasu.
Offline
U nás máme klasické mofosy do pasu + kdo chce tak si k tomu může dofasovat šle (osobně mě to přijde lepsí než lacláče)
Offline
My si můžeme vybrat při objednávání nových- 90% lidí bere bez laclu, ale s pevnějším okrajem pro pásek. Někteří chtějí i šle, ale ty mi docela vadí při práci...............
Offline
Tak to u nás fasujeme montérky s laclem, ale stejně si ty širy sroluju a uvážu kolem pasu (takže kapsičku na telefon nemám na hrudi, ale jako suspik).
Offline