SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Občas se tady na foru probírá kvalita svařečských prací a řeší se postoj svařečského personálu ke svým povinostem.To co jsem ale nafotil na nově postaveném vagonu tureckých železnic, to jsem ještě neviděl( a že jsem zvyklý na hodně).Nutno ještě podoknout, že se nejedná o nějakou zaostalou špelunku kde vesničtí kováři na koleně snad svařují vagony, ale o podnik s 1500 zaměstnanci vybavený moderními technologiemi pro dělení, tváření a svařování kovů.
Svary čelníku(místo kde jsou nárazníky.Značně namáhané)
Vnitřní svar čelníku
Svary nosné konstrukce vagonu
Rozstřik na svarech podélných výztuh vagonu
Svary rámu vozu
Svary podvozku vozu!!!
Svary na rámu podvozku vozu.Značně namáhaná část
Svary na rámu vagonu
Svary výztuh rámu vagonu
Výrobce tohoto paskvilu.....
....hrdě všude ukazuje, že jeho výrobky jsou v souladu systému řízení kvality podle norem ISO 9000
Offline
no ako je vidno ked sa chce tak aj typek co ma v ruke zvaracku len 5 minut moze pracovat v zavode
Offline
Pokud by tento vagon měl být provozován pod hlavičkou Českých drah tak nemá šanci, protože by neprošel schvalovacím řízením. Dokonce mám pocit, že by nemohl být provozován na drahách v EU, protože by neprošel přejímací kontrolou podle EN ISO 15085 v žádné ze zemí. Samozřejmě pokud je takovýto paskvil schválen do provozu v uvedené zemi, pak se pod hlavičkou takové země může na tratě v EU dostat. Představa, že se takový vagon objeví ve vlaku, kterým se vezu, nebo které potkáváme, je děsivá.
Offline
Natohle nemam slov, ty svary jsou katastrofa jak od učnu co drželi 1. vruce elektrodu a svařeli dalsi svary jsou jak od prasat zaprskane od kuliček az hruza tohle by neprošlo nikde unas v republice..
Editoval alll (31-05-2011 22:11:16)
Offline
Ak je tamto zvar tak ja sa stanem pápežom . Hnusný rozstrek , hnusné húsenky . Keby som vysvetlil dieťaťu zo škôlky ako funguje zváračka a ako sa z tým narába tak husenky budú krajšie ako toto . V prvom rade sa naučiť ťahať pekné húsenky a potom začať polemizovať nad rozstrekom , ale prve husenky potom rozstrek . V podstate rozstrek závisí od drôtu či je drôt vôbec totožný zo zváraným materiálom veď predsa nebudeme zvárať nerez drôtom na bežnú oceľ že ? Treba mať presný drôt k presnému materiálu a nie všetko zo všetkým , potom to aj tak vyzerá . A ďalej prúd a pod.
Offline
Pánové,
nadávky, zděšení, nesouhlas, prostě vše co tu řešíte, je sice pravda, ale...Lidé ztrácí soudnost, když je něco levné.
To je jako s čínským drátem a čínskými elektrodami. Například nedávno jsem si myslel, že si ze mě někdo dělá srandu.
Čínská G3Si1 (po staru SG2), atest 3.1 k tomu zadarmo a na něm tři hodnoty vrubové houževnatosti při -50°C (obvykle má tento drát -40°C) a všechny nad 100 J !
Až se najde šikovný podnikatel (spíš podnikavec) co má správné známé a peněženku otevřenou, tak možná za pár let tím vlakem pojedeme
Offline
JardaK napsal(a):
Pánové,
nadávky, zděšení, nesouhlas, prostě vše co tu řešíte, je sice pravda, ale...Lidé ztrácí soudnost, když je něco levné.
To je jako s čínským drátem a čínskými elektrodami. Například nedávno jsem si myslel, že si ze mě někdo dělá srandu.
Čínská G3Si1 (po staru SG2), atest 3.1 k tomu zadarmo a na něm tři hodnoty vrubové houževnatosti při -50°C (obvykle má tento drát -40°C) a všechny nad 100 J !
Až se najde šikovný podnikatel (spíš podnikavec) co má správné známé a peněženku otevřenou, tak možná za pár let tím vlakem pojedeme
To chtělo oskenovat
Offline
kolik tam cpou proudu? strika to jak sprej a svary se i bez oblouku potapěj
Offline
Osobně mě taková kvalita práce v některých případech nepřekvapuje.Někomu kdyby se něco 1000x vysvětlilo tak to stejně i na 1001 udělá zas blbě
Offline
Když oni mají krásné zaklínadlo - inšalláh .
Offline
co ta zaujima ten zvar , ked mas na to zaruku ? su to studene neprevarene zvary podla obrazka ...
Offline
No nie len v Turecku to ide ako ide. Pred pár dňami som kúpil výfuk na svoje autíčko a prevedením som bol veľmi sklamaný. Nevedel som zistiť kto to vyrába ,ale výsledok je doslova hnus Zvar by bol OK ale ten rozstrek a žiadna povrchová úprava. Zajtra ho z reklamujem pretože nie len prevedenie je nanič nakoniec ani nepasuje na typ vozidla. Myslím ,že sa dá dnes predať všetko.
Editoval perlas (05-06-2011 15:30:40)
Offline
vyfuky som zvaral a toto je plne nepripustne nemalo to prejst ani len cez QA vetsina vyrobcou pouziva na zvaranie vyfukou rurkovy prechodovy drot a zmes plynu ARO2 kde pokial si dobre nastavis zvaracku nevznika ziaden rozptyl alebo lepsie povedane minimalny pri zapaleni obluka
co sa tyka toho zvaru urcite nieje vporiadku je prepadnuty a na krajoch nedostatocne rozliaty vyzrea to skoro ako studeny zvar
Offline
Neviem aku kontrolu na to maju, predpokladam ze ziadnu,ked sa takyto vyrobok dostane az na predaj. Keby ten rozstrek bol ocisteny a zvar nastriekany farbou este by som to mozno akceptoval /studeny zvar to nie je pozrel som to dobre/ nepasuju vsak ani uchyty a to sa vyberal podla vyrob cisla. Zajtra to budem riesit . Uvadzam to ako pripad ked zakaznik dostane nekvalitu za kvalitne peniaze a nemusi ani do zahranicia.
Offline
stdenak pri tomto type zvarania a amperoch nevidiet dobre okom musi sa to rezat aby si videl ci je zvar vporiadku a poviem ti ze aj keby ten zvar drzal po roku odhnije lebo ma priestor kde sa moze drzat necistota to tam byt nesmie to ocistenie pokial to bolo zvarane podla technologickeho postupu tak te gulicky by nemali isd dole alebo len velmi tazko to ze im nepsauju drziaky to je chyba linky tvoja chyba ze si vobec taky diel prevzal mne keby ho dali tak ho tam rovno necham pretoze ten zvar nieje nieje kvalitny
Offline
Nojo, kdyby jeden výfuk byl jen o 50 korun levnější než druhý výfuk, tak skoro všichni budou brát ten první výfuk. A teprve když se ten první výfuk po prvních 100 kilometrech rozpadne, tak teprve potom se budou škrábat na hlavě, proč kupovali ten první. Pokud vydrží aspoň tisíc kilometrů, nikoho to ani nebude zajímat, prostě jen sáhnou do peněženky a koupí zase ten levnější první výfuk.
A tak to je se vším. Všechny zajímá jen nízká cena a tak se na takové svařování toho výfuku nebo i v tom Turecku těch vagónu poptají nějací začátečníci , kteří berou minimální platy, aby to bylo co nejlevnější. Když ty věci vždycky někdo koupí, tak co by vráželi peníze do lidí nebo do technologií.....
Problém je asi v tom, že kvalitu svaru dneska málokdo pozná. U nás na vesnici u města ještě před takovými 30 lety téměř polovina lidí pracovala v zaměstnání s kovem a zbylá téměř polovina lidí pracovala se dřevem. Jen pár lidí neznalo ani jedno, ani druhé, protože vždy pracovali na úřadech, jako učitelé, lékaři a podobně.
"Kováci" i někteří "dřeváci" kvalitu svaru okamžitě poznali na první pohled, stejně jako třeba "dřeváci" poznali okamžitě kvalitu třeba nábytku z masívu. Proto tehdy by takhle nekvalitně svařený výfuk skoro nikdo nekoupil. Nebo v socialistém nedostatku koupil s tím, že ještě před namontováním by to vyspravil a vyztužil.
Dneska něco společného se svařováním má tak sotva odhaduji 5 % lidí. Zbylých 95 procent kvalitu svaru nepozná. Pokud není ten výfuk tak hrůzně svařený, že se tomu člověku nerozpadne v ruce nebo tam nejsou viditelné díry atd, tak se ten výfuk vždy prodá. Zvláště když to prodejce ještě podpoří nějakou prodejní pohádkou.....
Ideální prostředí k tomu srazit výrobní cenu co nejníž... bez ohledu na kvalitu......
Editoval Radim (05-06-2011 17:30:17)
Offline
No prevzala to moja polovicka a ja som to uz nestihol zaniest spät. Az zajtra. Co sa tyka ceny prave ze nebol ten z najlacnejsich preto som z toho smutny. Nebol by problem to prevarit,ale uz z principu oklamaneho zakaznika to vratim. Prave preto so to sem dal aby som upozornil na nekvalitu niektorych vyrobkov ci skor vyrobcov.
Offline
Dneska si nechá každý výfuk namontovat a že je nekvalitní svár ani nevidí. Takových jako je tady na tomto fóru už je pomálu, ku škodě věci. Já si také většinu věcí doma a na autě dělám sám, a také se divím, když vidím sváry na nerezovém zábradlí, že by si o ně ruku rozřízl, na potrubí, div že neteče, ale také vidím pěkné sváry a těch je naštěstí víc. Ať už jsou na rámu kola, co jsme nedávno koupili synovi nebo na disku kola u auta, co s ním jezdím.
Offline
nevím mno asi neříká jen tak že ČEŠI jsou nejlepší svářeči...
Offline
To je ešte nič , mne novy výfuk prepúšťa na mieste kde sú po jeho dĺžke spojené plechy.
O tom že ta lacná striebrenka v momente odletela keď sa nahrialo potrubie ani nehovorím.
Začal sa s toho valiť dym , ako by mi auto horelo a potom sa cela farba odlúpila dole.
Teraz mám potrubie úplne nechránené , už len čakám kedy sa do neho pusti hrdza....
Offline
Ona tam žádná barva nevydrží - to máš jen pro oko . Sám si na ještě jezdící 120cu také ihned po zakoupení celý tlumič autogenem objedu .
Offline
Nedávno som tiež kupoval výfuk na feldu a vypadalo to presne tak isto ako na obrázku.Ani držiaky na uchytenie nepasovali presne ale hasák a kladivo to spravilo.
Offline
Na feldu jsem 2x výfuk vracel , až třetí typ seděl , tedy držáky jsem musel též přihnout ...
Offline
V poslednej dobe som pochodil nemocnicu v Komárne a v Nových Zámkoch a videl som také zvari že mi vlasy stáli dupkom.
Ešte že lavičky boli len ako tak pozvárané ale konštrukcie balkónov a zábradlí na schodoch je totálna katasztrofa,škoda že tu nemám foťák stojí to za to pozrieť.
Offline
No toho vyfuku som sa uz zbavil. Predajca ani nemukol ved ani nemohol len neviem ako to mozu zobrat od dodavatela. Peniaze su spät a novy objednany v inom obchode (pre istotu).
Offline