SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
ja by ch radši eurokonektor nechal, lepe se vymenuje v hořaku bovden at už na hlinik nebo nerez onebo obycejny na ocel jinak eurokonektor značne odlechčí podavači svařečky při uklizeni svařečky hořak demontuji stahnu drat na civku po odstrihnutí kleštemi a hořak demontuji a povesím na sve misto kde mam ješte jeden a delší 4 metrovy fronius...
Editoval alll (02-05-2011 14:11:57)
Offline
Jde asi o tom, že chudák podavač v Berlanovi má skoro co dělat i s tím dvou a půl metrem. Jinak na instalaci centrálního konektoru v Berlanovi není moc místa a pak cena asi 400,- Kč by zvýšila náklady na super levnou svářečku (myslím, že jej stála ani ne 3500 Kč).
Navíc o výměně bowdenu na hliník a nerez u téhle svářečky nemá cenu ani přemýšlet
Navíc ani já ani můj kamarád a spousta dalších domácích kutliů po skončení svařování neoddělávají hořák, i když je na konektor.
Offline
ja zas nemam moc mista v dilne a hořak trčí docela z profilu ven ponk je trošku užší nez svařečka z namontovanym hořakem jednak svařuji i ruzne veci kde potřebuji daleko dosahnou a 2. M hořak byl jen na zlost a davat svařečku na žilli abych dosahnul nekam na konstrukci nejakeho svařence i z jaklu porad mašinu nekam posouvat abych dosahl kam potrebuji. pokud jde os troj pana varoka tak si osobne mislim že vjeho stroji je mista na eurokonektor mista dost..
Offline
Martin: děkuji za informace. Já právě taky sháním nějaký hořák, který má bovden až k průvlaku a nemá už ten debilní mechanický ventilek v rukojeti hořáku. Už mám nainstalovaný el. ventil plynu.
All: Já to beru podobně jako Martin. Možná by tam eurokonektor šel nacpat, ale pořád mi to připadá takové velké heblo, vůči té maličké svářečce. U větších svářeček mi to přijde tak nějak normální.
Offline
Dobrý den Varok,
já žiji asi v omylu. Předpokládal jsem, že už to máte vyřešeno. Navíc jsem tu popsal úpravu jak zachovat původní rukojeť a přitom dostat bowden až k průvlaku. Tak mi napište co potřebujete a vyřešíme to spolu.
S pozdravem Zdeště
Offline
Zkoušel jsem to nějak vykutit, ale nějak se to zvrtlo. Napsal jsem vám mail.
Offline
No tak uz je masina doma. Zajtra hodim foto z mobilu. Takze stav:
Podavac funguje, ma dokonca plynulu regulaciu posuvu, avsak ma pomocne barlicky zo skrutiek do dreva, lebo plast na pritlaku je zlomeny.
Flasa je mala, odhadom cca 2kg, ale pri pusteni plynu vyfukne okolo vretena ventilu, ale po natlakovani to uz nerobi. (je to zavada? lebo vretano sa hybe pri utihnutom ventile mierne do stran a aj hore dole celkom slusny kus-cca3mm-da sa opravit, napr vymenou upchavky?)
Redukny ventil je z acetylenu starej asi nemeckej konstrukcie- velmi efektne spravene, ale fuci ce poistny ventil, + manometer sa otoci 2x dookola kedze je na 4MPa. Taze som trochu improvizoval a nahradil ho kyslikovym s maticou z hasicaku.
preitokomer si kupim
dobra sprava bola ze je tam takner plna cievka 0,8 drotu(potesi)
Horak: no... to proste treba vidiet docela originalne riesenie nahradnej hubice upevnenej skrutkou a medzikusom-foto povie viac.
ventil plynu zatal nevyzera ze by fucal, ale kontakt sa sprava rozpacito.
Po zopnuti sa par krat sice zopol stykac ale obluk nechytilo.
Minusove klieste z nabijacky, kolieska z fotela
Ale zatial som nesmelo skusil spravit zvar na plechu. Nic moc, ale chyba je mozno trochu vo zvaracke, ale zatial navacsi problem so zvaracom chce to trening
Zatial ak by mi niekto vedel poradit aky tlak mam nastavit na kyslikovom redukcaku, alebo proste skombinovat pruzinu s vystupnym ventilom aby sa docielil prietok? netreba nastavit nejaky max aby napr neposkodilo hadicku pri zavretom horaku. Diki
Editoval lululi (24-05-2011 18:12:23)
Offline
prvy pohlad pod "poklicku"
riadiaca jednotka a tepelna poistka na trafaku, kedze je sekundar na primare, takze chrani sekundar co ako som sa dozital na fore nie je moc ok...
podavac s pomocnymi "barlickami", ale funguje
flasa s acetylenovym redukc.ventilom zaujimavo pripojeny pomocou 6-ky matky pod pritahovacim trnom
zlaty kliniec na koniec
Offline
Tlak na co2 je napevno 100kpa. Reguluje se prutok.
Offline
dakujem, to som potreboval vediet.
Offline
Nevypadá to moc dobře. Skoro všechno je sprasené a poškozené. Když už jste to koupil, vše bych vytěpal z bedny ven a vyčistil. Poškozené díly vyměnil za jiné, hlavně ten podavač, ten je jako jeden z nejdůležitějších.
Offline
no postupne sa do toho pustim... podavac ale vypada celkom pojzadny, v postate je dolamany len uchyt srobu na priahovanie pritlaku, uz mam aj vymyslene ako to prerobim ak to bude robit problem. Redukcny ventil som z vymenil, zacnem asi horakom, mozno el.mag vetil a nejmenej sa mi paci ten stykac na skundare, ten by som rad dal na primar, ale potom musi ist pomocne trafo atd., potom kondenzator... uvidim ako bude cas, je mozne ze do oktobra ho moc nebude. Do konca mesiaca musim pozliepat auto na STK, takze vyfuk a kusok podlahy skusim polepit so sucanou konfiguraciou, a podla toho kolko sa nahresim budu nasledovat upravy...
Offline
Jak myslíte. Jestli se vám zdá, že do svářečky v takovém stavu jako je dnes nacpete jen pár drobných a bude z toho nějaké dělo, tak nevím.
Offline
Ooo to zase nie , nechcem delo... zavarit vyfuk, nejaky plech a tak... najma na tenke plechy co neviem zavarit elektrodou...Ako zvarac som stale krok za zvarackou aj v sucasnom stave...
Offline
zkuste očistit silove spoje aby bylo možno nejakou poruchu stroje snadneji identifikovat při svařovani tak jak je pak bych opravoval zavady co najdete..
Offline
dakujem, tiez ma napadlo, vycistit kontakty stykaca a pripojenia vodicov, ono aj na foto vidno ze pri stykaci sa to hrialo podla farby izolacie...
Offline
Na tenké plechy je právě podle mě důležitější svářečka v tip ťop stavu.
Offline
posnazim sa ju aspon trosku stipťopiť
Prve pokusy :
suvisly zvar na tenkom plechu - najprv prskanie, presusovane, ale potom chytil obluk, kusok fajn, potom som prepalil dieru.
nasledne pokusy o zalepenie dilery docela uspesne (v teste by to neobstalo, ale k mojej spokojnosti jo)
skusal som ale na kuse vyfukovej rury, s akousi povrchovou uprvou a z vnutra nahrdzavenou...
ked dokoncim brzdy a motor, pride skuska ohnom na vyfuku...
Offline
pane varoku mate pravdu dnes jsem dovařoval prahy na me feldě svařečka od doby co je nabudovana v kastli omi 165 se standartni tlumivkou maka uplne bez chyby včetne toho konduco byl nabudovan v puvodni kastli einhell. pro lululi tenke plechy se bodují nebo max housenka 0,5 cm jinak se propalite ja jsem si to dnes mohl vyzkoušet na mem aute přivařil jsem nove prahy na me auto stare jsem odřezal rano a zbytek jsem musel odsekat kladivem a ostrym majzlikem pak jsem je napasoval přibodoval na vicero mistech napasoval dveře zda sedí a bodoval jsem misto vedle mista pak jsem i propadle body převařil kratkou housenkou zitra přebousim svary stříknu specialni podkladovou barvou kde bude potreba zakituji přebrousim a nastrikam zakladem nato plnič přebrousím apak nastrikam vrchnim lakem a prach doladim do puvodniho stavu krapaticí azase prelakuji spodek je v zakladu nastrikan pak striknu body cely spodek a auto bude jak novy ma najeto jen 90 500km 500km jsem snim najezdil sam jeto postarším panovi ten se vozil po nemocnicich tak ma jen tak malo najeto..
Editoval alll (26-05-2011 22:25:07)
Offline
to alll - "svary stříknu specialni podkladovou barvou "
protože obdobná činnost mě čeká také poprosil bych o info o (název) barvě - Dík
Offline
V Brně existuje firma vyrábějící specielní nátěrové hmoty určené především na ploché střechy a zkorodované ocelové konstrukce. Tuto hmotu používají někteří poučení autokarosáři na nátěry spodků automobilů a podběhů. I při tomto netradičním použití vykazuje tento nátěr fantastickou dlouhodobou ochranu spodku vozidla proti korozi.Ta firma i její výrobek se tuším jmenuje IZOLPLAST.Doporučuji ke ctěné pozornosti všem zdejším kutilům.
Offline
Pane Zdenale trefil jste hřebik na hlavičku, jinak ješte připoužívam zinkovou barvu na vyfuky dil ke kteremu se už zevnitř nedostanu nastříkat ve svaru, tak nastříkam touto barvou jen spoj lechce očistim v miste kde ma byt svar a svařuji pak obrousim svar a znovu přestříkam zinkovou barvou už dříve se mi tato barva osvečila jako podklad a stare brance po ktere večne chčí naš pes i cizi psi a barva už nejakych 5 let uspešne odolavá už jsem i nejake auta takovam spusobem opravil už 3 rokem takto opravena mista jsou v pořadku a neni ai znamka po korozi ba ani uvnitř prahu kontroloval se stav vevnitř v prazích mini kamerkou ktera se dnasunula dovnitr a na monitoru jsem videl jak to vypada uvnitr po oprave po 2 letech...
Offline
dakujem za radu, mn esa podarilo spravit asi 2,5cm a potom dieru zajtra bude skuska ohnom, vyfuk je na tom ovlea horsie ako vyzeral (po oklepani hrdze lala kopa dier kde boli privarene plamenom krycie plechy). Ja asi taky pedant nebudem, moje auto ma nalepsie roky za sebou(230tis.km vacsinou po meste
, a tie planovane 2 roky to hadam vydrzi ak prejdem STK... Tak drzte place
Ale na posledy som sme s otcom vyvarali auto autogenom v pohode vydrzalo 10 rokov (plan bol 5)
Nevie niekto ked kupim rucny prietokomer CO2 na SR, napr v BA alebo TT?
Editoval lululi (27-05-2011 23:22:24)
Offline
vyvařovat autogenem auto dnes už neni v mode, navic se autogen dal použivat leda tak navyvařeni Š 100 až Š120 ale rychle to zhnilo kdyz se pořadne nevystříkaly dutiny prahy apod..
Offline
Nechci tady nikomu brát iluze, ale kdysy nebylo COčko běžně k dostání jako dnes za pár korun. Hodně dávno nebylo vůbec a trošku později jen po fabrikách apod. Jiné řešení než autogen nebylo. Když je někdo šikovný, tak i tím autogenem to bylo super. S tím rezivěním to byly fámy těch, kteří tomu vůůůůbec nerozumí. U COčka taky pokud to neošetříte, tak vám to za chvíli zreziví.
Offline