SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Jestli má vozík jednodušší tvary, tak bych to zkusil vzít celé kartáčem ve flexe. Jestli není rez moc hluboká, tak to kartáč sundá. Dobře odmastit a nějaký slušný základ. I když se to prý nemá, dal bych klidně i 2 vrstvy. Ne nějakou nejlevnější barvu na trhu ale něco kvalitnějšího, třeba polyuretan nebo epoxid. Na to nějakou vrchní barvu. Já mám v poslední době rád barvy od Colorlaku. V nabídce mají i epoxidové nebo polyuretanové barvy, ale podle mě by stačila i obyčejná syntetika. Hlavně použít ředidlové barvy, ne ty šmejdy vodouředitelné.
Offline
Alkyton je dobry ale po priblizne 8 az 10rokoch co som nim ponatieral neake veci+ su denno denne vystavene pocasiu.Tak zacina blednut a leskla farba matnut .Pozorujem to u ciernej farby
Offline
Většina starých plotů a okapů je natřena syntetikou, tam se lze podívat jak dlouho vydrží a jak vypadá po 10 letech. Ano, často tam byl pozink, pak základovka a pak vrchní barva. Po čase se ztrácí lesk, barevný odstín a barva začne mazat. Zase je to na nepřízni počasí, zima-teplo, mokro-sucho, pohyb, řekl bych víc než bude ten vozík. A tak bych to s barvou a prací nepřeháněl, aby nevyšla dráž než je cena vozíku. Život mě poučil, že nic není na vždycky (naštěstí). Kdo si pamatuje nápisy: Se Sovětským.....na věčné časy" mi jistě rád dá za pravdu.
Za mě vozík nemá SPZ, ani jinou homologaci a tak lze na něm dělat úpravy a opravy co hrdlo ráčí. A když něco zrezne-urezne, tak to půjde navařit, přetřít znovu. Jen bych si ohlídal, aby šlo na barvu nanést novou vrstvu až se poškrábe či jinak poškodí. A aby se stará barva neloupala. Za mě není problém vzít štětku nebo váleček a natřít, ale strašně nerad připravuji povrch pod barvu - zejména broušení a sundavání staré barvy.
Za mě barva která nesmrdí tak ani nedrží.
Offline
Jak jednou ocel orezne , tak nátěry doma jsou jen dekorací . Tedy "běžnými" barvami . Je fakt , že tehdejší Hammeritte z TV mám již 20 let na rezavém sušáku na prádlo a ten skelný povrch je jak nový . Co natírám běžnou syntetikou , tak to je tak na 4-5 let . No ale natírat používanou korbu Hammem je trochu luxus . A to používám odrezovač , potom přejedu suchým hadrem a beru základem .
Offline
Charon napsal(a):
.... Jen bych si ohlídal, aby šlo na barvu nanést novou vrstvu až se poškrábe či jinak poškodí. A aby se stará barva neloupala. Za mě není problém vzít štětku nebo váleček a natřít, ale strašně nerad připravuji povrch pod barvu - zejména broušení a sundavání staré barvy.
Za mě barva která nesmrdí tak ani nedrží.
Vidím to úplně stejně. Možná byl ten vozík v kopřivách 15 nebo více let. Ale barva se na místech, kde ještě zůstala, loupe v tvrdých škraloupech. Připadá mi to jako jednovrstvý nástřik nějaké tvrdší barvy na holý plech bez základu. Takovou barvu bych určitě nechtěl.
Offline
Nevím kolik vozík stál, ale spoustu firem šetří kde se dá, tak tam určitě nebudou dávat nějakou hodně drahou povrchovou úpravu. I když průmyslově to vyjde mnohem levněji, tak vždycky vyjde mnohel levněji když fouknou na holý plech "NĚJAKOU" barvu, než poctivě nějaký byť i ten nejlevnější základ a vrchní barvu. Ještě je možnost práškové barvy(komaxit), ale tam je cena někde jinde.
Offline
Taky souhlasím s příspěvkem Charona 403.
Jinak to je podle mne ale o tom, jaké má kdo požadavky. Někomu stačí to prostě nějak natřít nevadí mu, že třeba už po roce ta barva začíná šisovat. A že se tam začíná objevovat rez. A jiný chce na tomtéž, aby to furt mělo stejný jakoby nový odstín a nebyla tam ani při zkoumání lupou vidět rez. Plus dnes velmi rozhoduje, kolik je kdo ochoten za ty barvy a přípaadně nějaké nanášecí zařízení zaplatit. Mi by stačilo spíš to první, ale pořád by mě lákalo nešetřit na barvě a vyzkoušet tak něco trvanlivého.
Editoval Radim (08-01-2023 12:09:18)
Offline