SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím mám následující problém pustil jsem se do renovace motocyklu Jawa 350/354 a nějaký dobrák v rámu zavařil zavitník který musím dostat ven to by nebyl problém kdyby se to nenacházelo v pouzdru pro silentblok který drží zadní tlumič.Tak vůbec nevím jak ho vypálit s co možná nejmenšími škodami .....přemýšlel jsem o vyjiskřovačce ale ten rám se pod ní nevejde....dále by tu byla možnost autogenu ale jak jsem se zmínil jsou tam velké škody po vypálení.....další možnost je plasma ale ta nevím jak funguje tak neumím posoudit...možná by to šlo i vodou ale vůbec nevím poradí někdo ?díky
Offline
Rezanie vodou ? No neviem kde také technológie . Viem existuje to , ale z tým sa režu len plechy , poťiažmo niečo hrubšie . Skôr by som to odrezal plazmou , plazma je už na také presnejšie rezanie . Autogén je na také hrubšie delenie .
Offline
Tady je foto jiného rámu pro lepší představu ...nejlepší je na to asi ta druhá fotka
http://aukro.cz/item1401151927_jawa_250 … _okem.html
Offline
A to vznikne díra jako po "vrtáku" nebo jako po výbuchu dynamitu ?Jak říkám vůbec nevím jak se s plazmou řeže..
Offline
No to je ťažko povedať . A kde je ten závitník na ktorom obrázku , lebo ako tak pozerám tak ho nikde nevidím .
Offline
A ak chceš vedieť čo reže najčistejšie tak je to voda . Ale na tvoje odrezanie by bola postačujúca aj plazma , mno ono hrubka rezu záleží od horáku . U autogénu sa trysky dajú meniť a tým pádom si nastavíš hrubku reznej dieri . A dostaneš sa tam z flexou ? Lebo potom , no ak to nebude vidno tak to môže ostať tak , ale ak to bude vidno tak po autogene určite brúsiť bude trebať , no záleží od nastavenia horáku . Po plazme už menej , no a po vode vôbec . Ale ako si zoženieš rezačku na vodu ? Ja som to niekde začul a počul som že v hadici niekedy ide voda aj pod tlakom 150 atm . . A nepočul som o tom dobré veci ... .
Offline
to je jiný rám ale jak jsem psal jen tak pro představu ve kterých místech je ....no prostě když je kostička o rozměru 1,5x1,5cm ve prostřed je díra po 6 vrtáku a v půlce kostičky je zlumený závitník na půl zavařený nechá se plazmou ta kostička propálit ?
Editoval nxn (13-01-2011 17:49:46)
Offline
Tak som sa pomilil , viem že pri 150 atm. sa reže železobetón aspoň tak som počul . Pri rezaní kovu sa používa 6000 atm. .
Offline
nxn napsal(a):
to je jiný rám ale jak jsem psal jen tak pro představu ve kterých místech je ....no prostě když je kostička o rozměru 1,5x1,5cm ve prostřed je díra po 6 vrtáku a v půlce kostičky je zlumený závitník na půl zavařený nechá se plazmou ta kostička propálit ?
Ak sa tam z ňou dostaneš , alebo potom použiť klasický autogén .
Offline
nxn - prosím nenech se zblbnout s vodou nebo plazmou. To jsou pomýlené bláboly od člověka kterej to vživotě neviděl (viz i jiná témata dotyčného grafomana který za poslední měsíc stihl zcela opanovat, resp. zamořit toto dříve skvělé forum). Závitník jedině vyjiskřit (na hloubičce, existujou i homemade jednoduché elmg. hloubičky), odfrézovat tvrdokovem (spešl nástroje na to existujou), nebo vyžíhat a klasicky odvrtat. Nic jinýho z dostupných technologií mně nenapadá. Možná ještě pokud je tam místo okolo, vyříznout malou vykružovací pilkou a dát tam vložku, což by bylo asi pro amatérskou realizaci nejjednodušší řešení (nebo nahradit celou tu "kostičku/vidličku", z fotky nepoznám co přesně myslíš nebo jak to přesně vypadá). Zkus navštívit c-n-c.cz, forum o obrábění, kde je velmi mnoho zkušených praktiků (obráběčů/nástrojařů) kteří myslím poradí (nebo i fyzicky pomohou) mnohem více než zcesty blábolící mlátiči prázdné slámy nade mnou...
Editoval Pruduch (13-01-2011 22:48:28)
Offline
také nevím co to je za kostičku 1,5 / 1,5 cm u držáku tlumiče, držák bych uřízl tenkým řezacím kotoučem a navařil nově vyrobený.
do rekonstrukce čehokoliv je smysluplné se pouštět jen s odpovídajícím zázemím, pokud sis třapůlu pořídil jen na ježdění nechal bych to jak to je
Offline
Zdar, toto jsem již dělal a takže se podělím. závitník m8 byl zarvaný v litinovém brzdiči celková hloubka cca 2cm. použil jsem plasmu, ze začátku to celkem šlo dával jsem krátké pulsy, je to celkem blbá práce jelikož je nutné mířit doprostřed přímo rovně takže roztavený železo chrstá všude na vás takže doporučuju hodně krytou kuklu a ještě i brýle. chrstá to i na pistoli což je taky blbý. jak se hloubka zvětšuje musí se přidávat proud, ale horší je to se zapalováním pokud jste přez centimetr hluboko přestanete a chcete sepodívat jak to vypadá, mám plasmu s pilotním obloukem. Výsledek byl ten že jsem malinko nařízl začátek závitu (asi 8mm) ale celkový závit měl asi ty dva centimetry takže delší šroub to vyřešil. závit tam zůstal i na začátku jenom jsem ho protáhl a ok. výsledek je vždy potřeba dopředu zvážit a smířit se třeba i stím že se věc nepovede, stím jsem do toho vmém případě šel brzdič bych tak jako tak vyhodil, ale povedlo se to.
Editoval nellospeed (14-01-2011 00:44:48)
Offline
A co malý brus do stopkové brusky (třeba vzduchové) a dát si práci a postupně vybrousit ?? Dají se koupit i tělíska pr. 6. Známý opravuje motorky všeho druhu a hodně věcí touhle bruskou řeší.
Nebo tu kostku z boku proříznout řezacím kotoučem (tím i ten závitník) a pak zbytky závitníku vyrazit, řez zavařit, pak převrtat a ozávitovat, ale z fotek nejsem schopen přesně poznat o co jde, tak se omlouvám jestli popisuju blbost.
Offline
To je to vrchní oko pro silentblok a ze zadu na to oko je přivařena ta ona věc..
Offline
Svoje prispevky na temu RISO_SK som si dovolil vymazat, kedze sa netykali temy "Vypálení závitníku".
Offline
Ok dovolím si ich vymazať aj ja . Tak konečne už zakopeme vojnovu sekeru ?
Offline
nxn: tak jsem si prohlédl ty fotky, už vím přesně oč jde - to nemá řešení, plazma potřebuje prostor za materiálem, stejně jako autogen - roztavený materiál musí mít možnost někam odcházet když ji nemá stříká zpět a zničí vše okolo včetně trysky. Tady v tomto tvém konkrétním případě si autogen nebo plazma propálí díru až do držáku silentbloku a to díru nijak pravidelnou, na dně původního otvoru je určitě bordel který způsobí "zakličkování" paprsku a ten uhne někam do strany a poničí držák silentbloku.
Sežeň tenký řezací kotouč a kostičku od pouzdra odřezej - potom půjde opravit (jednodušší vidím vyrobit jinou)
Offline
Čau podle mého názoru pokud je zavitník přivařený tak stejně nedrží ve svaru já bych odvrtak kam to pujde až po zavitník a pak bych závitník tenkým průbojníkem rozbil na kousky a vytahl ven a pom bych diru převrtal na M8
Offline