SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Z dlouhé chvíle jsem si sestavil další svařovací generátor, tentokrát s benzínovým motorem. Třeba to někoho inspiruje.
Základní technické údaje.
Motor: čtyřtaktní jednoválec vodou chlazený, výkon asi 4 kW, 3000ot./min, ruční roztáčení klikou.
Dynamo: 24V, 800W, typ DGM 87.12. Používalo se v autobusech Škoda RTO.
Svařovací proud 20-80A plynule nastavitelný. Buzení dynama vlastní, derivační s regulací drátovým reostatem pro nastavení svař. proudu.
V obvodu svařovacího proudu je pro stabilitu oblouku zařazena tlumivka, 56 závitů smaltovaným Cu vodičem 12.5 mm2 na jádře EI 24mm2 s mezerou 3mm.
Offline
Nádhera! Krásná práce a čisté řemeslné zpracování. Klobouk dolů. Takhle dlouhou chvíli bych chtěl taky mít A co ta předešlá svářečka? Pořád to maká? Nebo už šla do světa? A o tom motoru v této nové konstrukci nemáte žádné podrobnosti?
Offline
Ten motor mas z nejake vojenske elektrocentraly?
Offline
Dík za pochvalu. Tu první svářečku s dieselovým motorem stále bez problémů používám. Tuhle jsem sestavil jen tak z toho co jsem našel v garáži. Dynamo jsem koupil i s kabelama za 300,- Kč. Motor jsem koupil již dříve, protože takové "krámy" sbírám a využití pro svářečku se nabízelo.
Ten motor je trochu exot a o jeho původním použití se můžu jen dohadovat. Pravděpodobně běhal snad v nějaké centrále ruského původu. Stáří podle konstrukce tak 60-70 let. Jeho výkon můžu jen odhadovat asi na 4 kW. To není nic moc, ale s tím mohutným setrvačníkem to těch 80 ampér svařovacího proudu udělá.
Další parametry jsou: provozní otáčky 3000/min udržované odstředivým regulátorem, 1-válec, vrtání/zdvih 65/90mm, SV rozvod, vodní termosyfonové chlazení, blok hlava i válec z litiny, magnetové zapalování, rozstřikovací mazání s pomocným olejovým čerpadlem.
Kdyby se mě snad někdo pokusil následovat tak motor z nějaké modernější vojenské centrály by měl jít sehnat celkem levně a snadno, hlavně musí mít dostatečnou rezervu výkonu.
Offline
Dalo by sa daco podobne postavit aj z dinama z V3S ?
Offline
V3S? Nedalo. Musíte použít dynamo na 24V. Prakticky připadá v úvahu jen zmíněné autobusové dynamo nebo tankové 1,5 kW nebo 3 kW. Tyto typy se dají také nejsnáze sehnat. Vyjímečně se objeví také konstrukce z vlakového dynama, ale s tím nemám zkušenosti.
Offline
Počul som že dobré parametre má aj použitie alternátora z nákladného auta na mieste dynama - to by mohlo byť aj najjednoduchšie zohnateľné...
Offline
Mám jedno dynamo z autobusu 24 V 800 W keby ho niekto chcel je k dispozícii zadarmo len treba odvoz zabezpečiť pre poštu je to asi ťažké.
Offline
len tak pre zaujimavost odkial si?
Offline
Jasov pri Moldave nad Bodvou. Do Bardejova by som to vedel poslať keby si mal záujem? Kontaktuj ma mailom.
Offline