SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
uvažuji o koupi primex mig150 možná se to tu už někde řeklo,ale já jsem to nenašel.
Poraďtejak moc velký je to krám
potřebuji to na svařování od1-4mm tlustého materiálu
Editoval marek (02-10-2007 22:35:32)
Offline
Reakce nspokojeného zákazníka:
http://www.hobbyexpert.cz/svarecky-a-in … eldmig-150
Tuhle "mašinu" neznám, takže z vlastní zkušenosti bohužel neporadím.
Offline
To už jsem četl,ale je to jen jeden člověk.
Offline
Co byste od toho mohli cekat kdyz je to Hobby trida, vse napevno vcetne horaku, plastovy podavac na male civky. S timhle typem sem se setkal jen jednou a ten pan co si to poridil na to dost nadaval.
Offline
To co tam píše ten nespokojený zákazník nemusí být až taková tragédie.
To, že unikal plyn je sice nepříjemné, ale byl to asi problém konkrétníko kusu a ne konstrukční nedostatek všech strojů. To se napravit dá.
To, že mu zamrzal redukčák znamená, že měl nastavený veliký (zcela zbytečně a nesmyslně) průtok plynu, nebo svařoval v extrémně chladném počasí. To není závada. To je technologická chyba svářeče.
To, že praskla pojistka znamená, že pravděpodobně přetížil podávací motor. Asi nastavil příliš silný přítlak, aby "to jako neprokluzovalo" nebo se zacuchal drát. Chyba by to byla, kdyby ta pojistka praskala opakovaně i naprázdno (s odepnutým přítlakem). Motory v těchto mašinkách mají maximální odběr cca 1,5A (vyzkoušeno a změřeno v praxi). Pojistka 2A by tedy měla v pohodě stačit. Jen je třeba dávat bacha, aby tam byla pojistka typu T (tzv. časová) a ne F (fast=rychlá). Motory se obecně jistí T-pojistkami. Takže tady je nutná T2A.
Co ovšem problém je je to, že se do týhle mašinky nevejde standartní malá cívka K200 (o průměru 200 mm). Tedy alespoň podle zvětšeného obrázku si myslím, že se nevejde. Proč to považuji za problém jsem psal už v článku jak vybrat levné céóčko. Ve zkratce: mikrocívky o průměru 100mm se blbě shánějí, jsou drahé a drát na nich má příšernou tvarovou paměť.
Taky bych nekupoval stroj, když v nabídce chybí jakékoliv údaje o skutečné velikosti svářecího proudu. Že není důvod důvěřovat jen číselnému označení stroje jsem uvedl v článku Chcete výkon.... O zatěžovateli nemluvě.
Jinak to až tak mizerný stroj nebude. Umí to plyn, má to standartní hořák, čtyři regulační stupně. Na autoklempířinu to postačí. Ten údaj o 6 mm svařované tloušťky je asi nadnesený. Řekl bych tak max 4 mm a jen krátkodobě. Pozor na větrák! Na obrázku je sice nějaká ikonka, ale jestli je to symbol ventilátoru s určitostí nepoznám. Bez větráku rozhodně nebrat!!!!
Offline
A co bych musel udělat pro to, abych mohl svařovat trubičkovým drátem? (Kromě toho, že ho musim sehnat :-) . ´Je to přepólování nějak složité? Nebo se o tom vůbec nemusíme bavit... Jedná se furt o tento přístroj http://www.unicore.cz/detail62842/svare … p;trideni=
Offline
Pro svařování trubičkovým drátem s vlastní ochranou se obvykle musí:
1) sehnat drát
2) sehnat odpovídající průvlak (na trubičky 0,8 mm pochopitelně stačí běžný průvlak 0,8 mm, ale na trubičky 0,9 mm se musí sehnat "spešl" 0,9 průvlak)
3) přepólovat zdroj - pokud na to není speciálně vybaven a v prostoru podavače nemá "přepólovávací svorkovnici", musí se dovnitř a jednoduše prohodit kabely vedoucí do hořáku a k zemnící svěrce. Obvykle jsou někde připojeny pomocí kabelových ok a šroubů. Takže povolit, přehodit, utáhnout a pamatovat si to až se trubička omrzí....
4) doporučuje se taky použít rovnou válcovou hubici (bez zúženého konce), ale není to podmínkou.
5) Pokud jste se dostali až sem, gratulujeme. Máte svářečku připravenou na svařování trubičkou
Offline
Supr, dík moc. Ještě bych se zeptal, jestli se dá trubičkovým drátem obstojně vařit karoserie (musim si vyvařit favouše- tzn. plech 0,8mm)?
Offline
Tak tuhle svářečku přímo vlastním, takže pár postřehů přímo z praxe:
- 5kg cívka se vejde bez porblémů
- z bovdenu se mi záhadně dlouho sypaly železné piliny - po vyváření zkušební cívky už je to ok
- větrák má, kontrolka je na přehřátí, ale tu se mi nikdy nepodařílo rozsvítít
- únik plynu nikde žádný
- prasklá pojistka na posuv drátu pouze jednou a to vlastní vinou - přetažené napínání drátu a originál pojistka typu F - vyměněno za T :-)
- jediný problém, je to samozřejmě hobby svářečka, takže posuv drátu je napájen ze sekundárního vinutí svářecího trafa, takže při "zkratu drátu - vaření nedokonale čistých povrchů" se posuv zastavuje, nebo jde trhaně
=> chci zkusit samostaný trafo pro napájení posuvu, nevím jestli to pomůže, ale snad jo, jediná nevýhoda bude že při změně svářecího proudu se nezmění rychlost drátu, což do ted fungovalo docela dobře, stačilo drát seřídit jen jednou s pak libovolně měnit proudy
Offline