SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Frank napsal(a):
E-Ryc napsal(a):
Ono je asi treba rozlisovat vyrobu motokrosovych specialu (tam verim, ze CrMo bylo, jak psal stanik84) a masovou produkci pro plebs.
To může znít logicky. Ovšem jistá část produkce šla i na vývoz do zahraničí, nejen pro plébs. Já tedy moc nechápu proč by nemohli v socialismu vyrábět rámy motorek z Cr/Mo? To není nijak významně dražší materiál. Zejména pro bývalou ČSSR, vcelku vzato ocelářskou velmoc.
Na tomto základě toužila firma, kde jsem pracoval, brát odlitky těles ventilů z ocelolitiny z polistopadového Československa z fy. ČKD Kutná Hora(někdy v letech 1992 - 3) a je zajímavé, že to bylo totální zklamání s dodávanou kvalitou. Obrovské množství vměsků (tvrdyh pískových lunkrů)v odlitcích, že jsme spolupráci museli ukončit. a vzít dodávky ze South Korea, což mně jako Čechoslováka mrzelo.
Z technického popisu tovární ČZ250/978
https://www.rajce.idnes.cz/stanik84/alb … 1618676255
Offline
Frank napsal(a):
jean napsal(a):
Moc sa mi nechce verit, ze to blato, z ktoreho su jawacke ramy, je crmo ocel. Par ich doma mam a pride mi to jak bezna 11523
To je slovo do pranice! Víra bývá někdy slepá. Rád bych věděl fakta a ne dohady a zdání. Udělejte test nějakým dobrým spektrometrem a hoďte ho sem k posouzení. Zajímalo by mně to moc. BTW: Nebylo všechno vyráběné v soc. Československu šmejd. Sám jsem zde v USA přes 25 let pracoval ve firmě Velan Valve Co., kde zakladatelem byl Čechoslovák Ing. K. Velan a ten si některé obráběcí NC stroje kupoval v ČSSR a dodnes tam fungují v některých provozech. Ale to už jsme jinde.
Až bude čas, tak to proženu u kluků spektrometrem. /netuším kdy /
Offline
stanik84 napsal(a):
Až bude čas, tak to proženu u kluků spektrometrem. /netuším kdy /
Dobře! O nic nejde, jen by mně zajímalo, jak to doopravdy je. Já sám jsem měl kdysi Jawa 500 OHC a Jawa motocykly mne obecně vždy zajímaly. Tak fajn, dejte vědět.
Offline
Franku pro radost:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au … cc47ab5f12
Offline
Famater napsal(a):
Franku pro radost:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au … cc47ab5f12
Tak jsem to asi nestihl včas... už mi ten odkaz ukazuje jen toto:
Je nám líto, ale požadovaná stránka neexistuje.
Požadovaná stránka zde možná byla dříve, nebo jste jen třeba použili odkaz s chybnou adresou.
Offline
Franku, nevím co bylo v původním linku ale mohlo to být tohle?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au … 47ab5f122/
Offline
Ano to je ono, Co jsem dal byl odkaz jen na gelerii. Zpětně jsem ho nepřezkoušel.
Offline
Charon napsal(a):
Franku, nevím co bylo v původním linku ale mohlo to být tohle?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au … 47ab5f122/
Tak díky, přátelé, toto funguje! Přečetl jsem si to a s mnohým lze souhlasit Technicky byl "Půllitr" na svou dobu hit, praktickým provedením však kulhal, to je pravda. Já jsem měl poslední model s velkými bubny a tam možná už některé bolístky byly vychytané.
Neměl jsem žádné velké problémy po celých 9 let, co jsem ji vlastnil.
Byl jsem na tom i v zahraničí, v Bulharsku...
Co tam nejvíc zlobilo, bylo dynamo, resp. relé, kde bylo velmi těžké po dlouhou dobu udržet nabíjecí proud. Většinou, vlastně nikdy se mi nepodařilo seřízením, ani několikerou výměnou relé, toto vyřešit. Prostě se opalovaly kontakty, které se někdy slepily a dynamo jelo na plný výkon a uvařilo baterku...
Další problém byl motorový olej a utěsnění. To se mi nakonec podařilo, díky tomu, že jsem pracoval v Synthesia, kde se vyráběly silikonové výrobky, uspokojivě utěsnit.
Další, životnost hlavních ložisek klikového hřídele. Během doby dvakrát výměna.
Můj celkový pohled na tento stroj byl, že kdyby se na něm zapracovalo a dořešily se některé technické nedostatky a dal se do kývačkového rámu, mohl to být dobrý Československý čtyřtaktní motocykl. Místo toho výrobu zastavili.. Já jsem jej trochu vylepšil. Namontoval jsem dva karburátory a úpravou sacích kanálů trochu zvýšil výkon motoru. Bohužel k celkově většímu výkonu bylo nutné sehnat vačkové hřídele s jiným časováním, to se mi nepodařilo...
Asi tak
Offline
Čau Franku, ty potíže s Jawou 500OHC co uvádíš mě docela překvapily. Sám jsem jí také vlastnil, pouze necelé dva roky.
Koupil jsem jí od staršího kamaráda. Problémy si nevybavuju, snad jen chvíli jela na jeden válec, příčinu a odstranění si už nevybavuju ale pamatuju že i tak jela 80km/h. :-). Dál si pamatuju že 160 jela jak nic a bylo nutné se pevně držet za řídítka.
A při zařazení 1 řidičovi luplo v páteři.
Hned jak mi bylo 18 tak jsem jí pustil do světa a přesedlal na 4 kola. A u tech jsem zůstal celý život, akorát sem si nedávno pořídil el. koloběžku. :-)
Offline
Bourači, nebyly to závady nijak zásadní, tedy otravovalo mně, že mi to párkrát vyvařilo baterku, ale to se bohužel projevilo zrovna při dálkové jízdě na dovolenou. Ten prosakující olej některých těsnění byla kosmetická vada. To tehdy měly i leckteré západní mašiny.
Ta ložiska na klikovce byla válečková a to víš, já tehdy mladej kluk jsem ji vytáčel do maxima a tehdejší kvalita olejů zrovna vynikající nebyla. Dávám ti za pravdu, bylo to na svou dobu dělo, těch 160 jela. Dnes je to směšné, těch 28 koní... Prostě škoda, že to tenkrát nedotáhli a výrobu zrušili.
Offline
Škoda, ale pohřbili toho víc OHC-čko se aspoň dostala do prodeje a i dneska by aspoň v Československu měla své kupce. Snad se toho chytnou v Indii, Jawamoto nemá čas, už 20let vyvíjí litra, přeprodává čínu a 638 od turků jako N.D.
Offline
Bourači, víš, že budeš na koloběžku muset platit Povinné ručení? Dneska je v Právu vypsáno, na která vozidla a vozítka se ta změna vztahuje. Snad na všechno, kromě elektrokol. No, snad to bude méně, než za Jawou 500OHC.
Offline
jj, tu novelizaci už média navěšťují asi rok. Přesně jak za komančů, opatrně se hodně dopředu vypustí špatná zpráva.
Nic není jisté, nikdo neví jak to bude ale mezi lidmi se to šíří. Potom když to parlament odhlasuje lidi si jen řeknou - no vždyť jsme to věděli (A je klid.)
Prostě dnešní mocipáni zvyšují teplotu v hrnci pomalinku, a žába si říká ještě je to dobrý.
Myslím že to pov. ručení platí pro koloběžky nad 25kg hmotnosti, já mám Narex, a tuto hmotnost určitě nemá. Jsem zvědavej jak to budou policajti řešit, koloběžka nemá žádný TP.
Asi švestky budou ssebou tahat váhu.
Koupil jsem jednu a pro bytnou za pár dnů druhou. To byl dobrý tah protože výkon každé byl trochu jiný. Jedna ujela 20km, druhá jen 10. Reklamace dopadla 100% servis mám v Č. Lípě takže za rohem. Osazenstvo je tam vstřícné a ochotné.
Koloběžky jsou skládací, dvě se vejdou do kufru auta nouproblem. Vybavil jsem je sedačkami - původ zadní hlavové opěrky z fosila. Když sem pak jel fosilem na technickou tak mě vyhodili že zadní hlavové opěrky jsou nezbytné.
Taky se stalo že mě došla baterka pár km od baráku. Bytné (která váží asi o 25kg méně) to ještě jelo. Takže pásek od kalhot a domů mě dotáhla.
Tyto Narex koloběžky mohu doporučit i když se vyrábějí v číně. Je třeba počítat s tím že do kopců se jim moc nechce a baterka je brzy kaput. I když se kopce se dobíjí. Po rovině 20km dají s přehledem. A rychlost? No při havárii je možné se zabít.
Offline
Platí se za koloběžky s rychlostí nad 25 km anebo s hmotností tuším nad 24 kilo a rychlostí nad 14 km. Za ostatní se neplatí. Plus myslím je na ně povinný jakýsi řidičák.
To udělali ti de bil ove, co si koupili 2kW koloběžku a jezdili s nimi padesátkou bez helmy a jakýchkoliv ochranných prostředků, klidně i na chodníkách mezi lidmi . Nebo ti, co jezdili po cestě a zdržovali auta.
Povinným ručením to ale končit nebude, tím se pouze ty koloběžky a jejich řidiči dostanou do evidence. Budou logicky následovat ochranné pomůcky, technické kontroly , SPZ...
Editoval Radim (03-12-2023 06:44:42)
Offline
Tak tak, jak píše Radim. A platí to jen pro elektro- a motokoloběžky. Za tříkolečkovou dřevěnou koloběžku pro vnoučka se platit (zatím) nemusí ...
Editoval pafik1605 (03-12-2023 11:20:35)
Offline
Chraň vás rukapáně jezdit rychle na paleťáku bez zaplacenýho ručení to vás čeká bručení....Už ani na tom rudlu-sekvoj se tomu tuším říká jezdit bez ručení nebudete....Nebýt to celý k pláči musel bych se smát.Tak a co zakážeme a zpoplatníme příště?("daň z trakaře to je nápad")
Offline
Je to přesně tak jak píše bourač. Nějak začít chtějí a koloběžky nikoho až tak nepálí. Většina lidí si řekne, mě se to netýká tak co bych to řešil. Až to vstoupí do podvědomí jako normální věc, tak přidají elektrokola, změní meze ... Zakážou koloběžce bez bumážky jet po silnici, časem to zavedou na elektro kola.
Čím to povinné ručení zdůvodňují? Pokud vím, tak povinné ručení je určené na úhradu škod které způsobí provozovatel někomu jinému. Největší škody, elektrokoloběžka jedoucí po silnici většinou způsobí sama sobě a na to se to nevztahuje. I když chápu, že z mrtvýho koloběžkáře se oprava spodku vozu po jeho přejetí těžko vymáhá.
Editoval Charon (03-12-2023 13:37:43)
Offline
Tak s těmi elektrokoloběžkami a dalšími elektrovozítky to bylo jasné už dlouho, že se to nějak zoficiální. Kdejaký jouda se na silné elektrokoloběžce proháněl po silnici mezi auty, bez přilby a bez jakýchkoliv dalších ochranných pomůcek, málem v plavkách třeba i padesátkou. To prostě nemohlo skončit jinak než nárůstem nehod , i smrtelných a následně utažením šroubů.
Offline
Jenže on se klidně prohání i na té slabé koloběžce. Třeba v Praze, a nejen v Praze, všechny sdílené koloběžky nesmějí jezdit po chodníku. Váha ani papírová rychlost nezpůsobí, že by měly mít povinné ručení, nebo nějaké omezení. A u žádné zaparkované koloběžky jsem neviděl helmu a ochranné prostředky (osobně bych si jí stejně nenasadil, chytit nejaký svrab či podobný fujtajfl po někom se mi nechce) a pochybuji, že by si je uživatelé nosili vlastní sebou.
Jinak souhlas, zrovna nedávno jsem jel autem za někým na koloběžce. Předjet ho nešlo a tak jsem celou dobu trnul, kdy upadne a já ho přejedu. O koloně za náma ani nemluvím.
Koloběžka by z principu neměla jezdit po našich silnici ani po chodníku. Zkuste mít malý kola jako má koloběžka a jet po kočičích hlavách, nebo po silnicích kde je to samý výmol.
Editoval Charon (03-12-2023 13:33:36)
Offline
Jasný jednodušší je znepříjemnit to všem než direktivně vymáhat základní pravidla slušnosti a vymáhat konání na těch co jsou za to placení.....hlavní je aby se kasička mizernýho hospodaříčka namastila jak jen a na čem jen to jde.....Takže to skončí nádech 2 kč,výdech 1kč,teda pardon 3 kč (emise)- výdech koruna+2kč.....)nemáš emisní povolenku? tak nevydechuj.Ty nevydechuješ?Tak se ani nenadechuj Chcípni ale až zaplatíš likvidační poplatek a emise zadarmo nám tady hnít ani smrdět nebudeš.....
Edit: Ještě by mohli germáni požadovat po Izraeli retrospektivní doplacení emisí za svoje zavřený podniky v Říši.... To nikdo nevidí tu absurditu a zvrácenost na kterou tenhle systém najel?
Editoval Ládes (03-12-2023 13:41:27)
Offline
A prdět se může?
Já vím, krávy už to mají zakázaný, tedy hlídá se to.
Editoval Charon (03-12-2023 13:40:10)
Offline
Charon napsal(a):
A prdět se může?
Já vím, krávy už to mají zakázaný, tedy hlídá se to.
Hele prd taky za 3 kč(emise),možná 3,50 dle složení plynů na základě stravy(chudáci vegetariáni-cibule zelí hrách fazole to jsou věci co fest dávají....."Kterak jsem se na mizinu proprděl")
Editoval Ládes (03-12-2023 13:47:22)
Offline
Ládes napsal(a):
Charon napsal(a):
A prdět se může?
Já vím, krávy už to mají zakázaný, tedy hlídá se to.Hele prd taky za 3 kč(emise),možná 3,50 dle složení plynů na základě stravy(chudáci vegetariáni-cibule zelí hrách fazole to jsou věci co fest dávají....."Kterak jsem se na mizinu proprděl")
Tak toho se naštěstí nedožiju .
Ale otevřel bych téma "kdo za to může"? Ten co to zbaštil, nebo ten, co mu to uvařil/naservíroval v hospodě?
Offline
pafik:Jasný že oba- hospodskej coby hlava přestupnické organizace nakládal s "potenciálně emisetvornou látkou",poskytoval prostory k přípravě prokazatelně emisetvorného produktu a koncový spotřebitel se dopustil deliktu krácení emisní daně z prdu....to je pomalu na NCOZ.Hele minimálně pokutiččka bude tuze tučná a úřad pro boj s organizovaným prděním ji může v plné výši požadovat po kterémkoliv z přestupců.Na tom je aby se pak soudně domohl náhrady po dalších podílnících....Takže si do telefonu povinně nainstalujeme placenou appku"prdometr" a díky centrálnímu registru všeho nám budou vytvářet podmínky na míru...."Tak vy si týdně kupujete 30deka slaniny?Tak to ne to jste rizikovou skupinou ohroženou srdečními a cévními chorobami to vám zvednem zálohy na zdravotní pojištění....to přece občane nemůžete potenciálně nadužívat a zatěžovat zdravotní systém a jeho rozvoj jiným směrem.
Frank:Blázní celej svět u vás za oceánemtrošku jinak,máte(my možná již taky nevím)něco kolem 80 pohlaví plus jednoho unavenýho ocasa v křesle nejvyšším,ale početně jsme na tom líp my těch pohlaví máme plný 2 komory poslanecké sněmovny.
Nic a jdem od toho než se něco semle
Editoval Ládes (03-12-2023 15:00:08)
Offline