SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Auto nevlastním a kdybych si nějaké někdy koupil tak takové kde si udělám "vše sám" nebo s pomocí některého z cca 20 kamarádů automechaniků(od PDR až po specializované diagnostiky)....Pračku a spoustu dalších strojů a zařízení si naštěstí dokážu opravit sám(většinu věcí co jsem schopen rozdělat dokážu i správně diagnostikovat závadu její příčinu i nápravu-potřebnou součástku po zvážení nákladnosti a rentability vyrobit v setinových tolerancích a měl by to dělat každý kdo nemá hlavu a ruce jen na okrasu.To co si kupuju je na základě pečlivého výběru po hlubším průniku do problematiky.....Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci kupuju kvalitu s tradicí a proto příliš často nereklamuji(výrobek odejde stářím).Kdyby se polovina lidstva chovala jako já nemusíme řešit nějaký zelený úděl a další "ekosračky",jenže to by ti co umí jen levně nakoupit a výhodně prodat neměli co do huby....
Offline
Ládes: To s vámi souhlasím a zajímaly by mě nějaké rozumné značky domácích spotřebičů. Ale je to na jiné fórum, škoda. Problém je ale v tom, že v dnešní době kolikrát i ty dražší výrobky moc nevydrží, ne jenom ty levné. Bohužel.
Offline
ano rodi , ale oni jsou nyní na odvrácené straně Měsíce , potopili se do nevětší hloubky oceánu , vybavují vším zbožím celý svět , jsou největším trhem světa , za pár let nejmocnějším . A náš i společný svět , vejdoucí se do jejich okresního města , je chce kritizovat ..... přitom 100% zde klapajících používá výpočetní techniku , která je ve většině ve 100%tech čistě z china a ty ostatní v různě procentním obsahu . A právě proč tedy vlastně kupujete drát ESAB s jasným potiskem made in china ????
Offline
Tak třeba pračku Bosch mám skoro 16 let(pomalu očekávám výměnu ložisek a jednoho stabilizátoru).Lednici Gorenje mám dokonce 22 let,v kuchyni Electrolux.Varok:prosím Tě tykej mi ať si nepřijdu jako totální "dědek".Pravda je že to co bylo kvalitní včera už dnes být nemusí.Je to lehce OT ale jestli to někomu pomůže tak mně to potěší.Spousta lidí vyhodí do šrotu stroj třeba jen kvůli tomu že už odešly uhlíky nebo cvakli šňůru.... Bohužel další z atributů doby kterou ovládá konzumní společnost.....Pakuje se na tom kde kdo-počínaje výrobcem pojišťovnama konče.
Offline
Rodi napsal(a):
Neviem či je to smiešne, ale sme už dospeli tak ďaleko, že takpovediac čo nie je čína, tak je to falzifikát.
Čína je velice flexibliní dodavatel reagující na požadavky odběratele- schopná dodat identický výrobek v několika jakostních třídách-chceš top kvalitu?dodají, jen za ni zaplatíš cenu srovnatelnou se značkovým výrobkem s tradicí.Ta ale překupníky a obchodníky ale příliš nezajímá-potřebují generovat zisk a proto nakoupit výrazně levněji proto sáhnou po zboží z nižších kvalitativních tříd kde musí být něco ošizené aby se to dostalo do čtvrtinové výrobní ceny top kvality.Takže ne Čína(její chyba je že reaguje na požadavky firem ovládajících trh),ale zatracení zlodějští obchodníci.....
Editoval Ládes (06-07-2023 11:54:58)
Offline
Ládes: Za tykání děkuji. S kvalitou máš pravdu. Měli jsme pračku Whirpool asi 12 let. Něco v ní odešlo a opravář řekl že odeško něco v elektronice, ale že to nikdo neopravuje, že se musí vyměnit celá deska s elektronikou a že to vyjde hodně draho. Už byly ale unavené asi i tlumiče a spoustu dalšího, tak se to neoplatilo opravovat. Teď jsme koupili už levnou Beko. Větší LCD jsme měli SONY Bravia, taky hrubo přes 10 let. Odešlo nějaké podsvícení displeje nebo co, TV jela, ale nebylo vidět co je na displeji. Koupili jsme teď Toshiba, tak jsem zvědavý co to vydrží.
Ale abychom se vrátili k tématu. Proč někdo kupuje drát značkový, třeba ten ESAB, i když tam je označení vyrobeno v číně? Že by cena? Napište mi prosím která soukromá firma v dnešní době všechny náklady neškrtí co nejníže, samozřejmě prodávají co nejdráž to jde. Když se výrobek vyrobil před léty za plácnu 100000,- kč a teď rapidně stouply ceny za energie apod. tak se musí jít s cenou dolů u něčeho jiného. Když vedení firmy jednou zjistí že kupovali drát řekněme za 1000,- kč 15kg cívku a že jde koupit i za 850,- kč cívku, proč toho nevyužít? A jak už jsem psal na začátku, u nás jsou umělci, kteří neřeší jestli je svár zakydaný samá kulička, neumí si pořádně nastavit mašinu atd. Takže oni špatnou kvalitu drátu neřeší, tím pádem ani nadřízení ne. Že 2 svářeči z 10 řeknou že je drát nekvalitní, to nikoho nezajímá.
Offline
varok napsal(a):
Ládes: Za tykání děkuji. S kvalitou máš pravdu. Měli jsme pračku Whirpool asi 12 let. Něco v ní odešlo a opravář řekl že odeško něco v elektronice, ale že to nikdo neopravuje, že se musí vyměnit celá deska s elektronikou a že to vyjde hodně draho. Už byly ale unavené asi i tlumiče a spoustu dalšího, tak se to neoplatilo opravovat. Teď jsme koupili už levnou Beko. Větší LCD jsme měli SONY Bravia, taky hrubo přes 10 let. Odešlo nějaké podsvícení displeje nebo co, TV jela, ale nebylo vidět co je na displeji. Koupili jsme teď Toshiba, tak jsem zvědavý co to vydrží.
Ale abychom se vrátili k tématu. Proč někdo kupuje drát značkový, třeba ten ESAB, i když tam je označení vyrobeno v číně? Že by cena? Napište mi prosím která soukromá firma v dnešní době všechny náklady neškrtí co nejníže, samozřejmě prodávají co nejdráž to jde. Když se výrobek vyrobil před léty za plácnu 100000,- kč a teď rapidně stouply ceny za energie apod. tak se musí jít s cenou dolů u něčeho jiného. Když vedení firmy jednou zjistí že kupovali drát řekněme za 1000,- kč 15kg cívku a že jde koupit i za 850,- kč cívku, proč toho nevyužít? A jak už jsem psal na začátku, u nás jsou umělci, kteří neřeší jestli je svár zakydaný samá kulička, neumí si pořádně nastavit mašinu atd. Takže oni špatnou kvalitu drátu neřeší, tím pádem ani nadřízení ne. Že 2 svářeči z 10 řeknou že je drát nekvalitní, to nikoho nezajímá.
Presne takáto je situácia aj v našej firme.
Offline
Ládes napsal(a):
......Osobně se držím toho co se osvědčilo mně,když stojí drát zaprd koupím jinou značku,vyměním cívku,ten "blbej založím za výztuhu cívky a vrazím do regálu-ona se pro něj možná někdy ještě nějaká práce kde na vzhledu nebo kvalitě až tak nešupí,najde(na rezavým apod.)
Charon:píšeš že si "pohraješ" a to vaříš Magem rezavý materiál?pečlivá příprava to je víc jak polovina úspěchu.Zrovna na rezavým bude úplně jedno jestli to budeš vařit "Hutongem,nebo prémiovým drátem.
Ládesi, rád bych vás/tě poprosil, aby jsi příště špatnou špulku nestrčil do regálu a reklamoval ji. Obdobně u všeho co je na reklamaci. Vím, že je jednodušší a časově méně náročné nekvalitní produkt založit do skříně a pak vyhodit, ale obchodníky je třeba vychovávat. Pokud se jim začnou šmejdy vracet, oni budou mít práci a výdaje na reklamaci, tak prostě přestanou šmejdy prodávat. Nechceme být smetištěm světa a odbytištěm nekvalitních věcí.
Moc dobře si pamatuji, když jsem chtěl u místního servisu na jízdní kolo koupit duši do kola od českého výrobce a v servisu mi řekli, že už je neprodávají pro velké množství reklamací.
Pokud máš pocit, že nemáš čas reklamovat, tak si zkus spočítat kolik času tě stálo šmejdský výrobek koupit, co tě bude stát přerušení práce a výměna za lepší drát, nákup toho lepšího drátu, uložení na polici a skladování šmejdskýho drátu a nakonec vyhození.
Ano, někdy svařuji rezavé věci a nemám pro ně zvláštní přístup. Nebaví mě vyměňovat drát podle požadované výsledné kvality, je mi líto času a práce, pro to mam raději založený drát, s kterým se mi svařuje dobře a použiji ho i na rezavé věci. Rád bych poznal někoho, kdo by se zabýval pečlivým očištěním rezavé kari sítě do betonu nebo o pár příspěvku přiložené fotky svařené trubky a ložiska. Když měním drát, tak z technologických důvodu jako průměr 0,8 za 0,6 a podobně.
Varoku, Čína dokáže vyrobit velice kvalitní výrobky. Bohužel, dávají přednost vyrobit kvalitu kterou chce obchodník. A pokud obchodníka kvalita nezajímá a zajímá ho jen cena, tak Čína bez problému dodá. Připomíná mi to židovský vtip
Roubíček prodá Kohnovy vagon svíček a ten má radost že levně koupit. Jenže druhý den zjistí, že svíčky nemají knot a tak běží za Roubíčkem s reklamací. Poslouchejte Roubíčku: „těm svíčkám chybí knot, víte to?“ Ten na to: „No, poslouchaj Kohne, chtěli obchodovat nebo svítit?“
Editoval Charon (06-07-2023 20:32:10)
Offline
Lades zase som sa zasmial na tom,ze si veci dokazes sam opravit Dnes aj znackovejsie drahsie veci su robene v cine a tak ,ze sa niekedy nedaju ani rozobrat bez toho aby sa to znicilo + oprava este tazsia .Ze trepes blbosti ! A pri autach je to este horsie ! Teraz sa vela veci robi ako jednorazovka co sa neoplati opravovat alebo sa to opravit neda .A preto to treba reklamovat a trvat na tej oprave ,reklamacii,ci vymene produktu za funkcny alebo vratenie penazi . Inak si z nas obchodnici budu robit dobry den a my platit ako hluchi
Offline
Charon: Jak chcete reklamovat nekvalitní sv. drát? To jako dáte do svářečky, několik metrů vyvaříte a pak ho půjdete do obchodu vrátit? Nebuďte směšný. Co u drátů které jsou navíc zatavené v igelitu? Co myslíte že s tím udělá prodavač? Prodá to někomu jinému.
Joe66: Zase tak to neprožívejte. Spoustu servisů dnes nic neumí, jen měnit díl za díl. Když na nějaké součástce praskne nebo se opotřebuje třeba O kroužek za 5,- kč, myslíte že to budou opravovat? Řeknou že je díl špatný a hned dávají nový, cena plácnu 1000,- kč. To samé v karosařině. Máte poškozen kousek dílu, ať už koroze nebo poškození, opravit by se dalo vyřezáním kousku dílu a oprava. Cena opravy pár kkorun. V servisu vám vymění celý díl + lak, obrovské peníze. A zopakuju, vracet do obchodu cívku drátu nemá smysl. Jedině už tu značku nekupovat a zvolit jinou.
Offline
joe-víš co mi můžeš?Kdo umí umí kdo neumí utrácí za servisy(nepodporuju politiku typu rozložení 300,diagnostika závady 500,cena ND 95,-,servisní poplatek 450,započatá hodina práce 600,dopravné 300)....Kdybych neustále utrácel za nové a nové věci co nepotřebuju jediní kdo by kvičel blahem by byli pochybní obchodníčci a překupníčci jako jsi nejspíš ty(nač bych si kupoval jednorázový výrobek?jediný jednorázový výrobek co kupuju je toaleťák).Tak schválně popiš mi jak konkrétně by měla probíhat reklamace drátu s větším rozstřikem? Přijdu na prodejnu a řeknu "hele vraťe mi peníze je to vadný- ono to prská?Tuto závadu doložím jak?Dotáhnu mnohakilový svařenec,nebo postačí fotka doprskaného svařence?
Offline
Odnesies a budes ziadat reklamaciu .A potom to bude uz len o obchodnikovi ci ti to uzna. Ale noze mi napis ako vyservisujes napriklad priklad novy mercedes na ktory je diagnostika len v mercedese ci online a podomovi garaznici k novemu softu a diagnostike este nemaju pristup ? Alebo ked ,,umis,, tak napis mi ako otvoris niektoru elektronik ktora je tak zalepena,ze je problem ju otvorit a ked otvoris tak ju znicis. Alebo loziska na lepsej pracke -takej miele su atyp ktore su na objednavku miele vyrobene a v obchode taky rozmer nekupis. Ze takych pripadov je dnes vela. Ze tie frajerske reci kto,, umi,, si mozes hundrat pod nos . Alebo zijes v stredoveku a pouzivas stare veci co uz sa ani nepredavaju
Offline
Varoku a Ladesi, reklamuji přesně tak jak píše Joe66. Nafotím co si myslím že dává smysl, odnesu obchodníkovi, popíšu vadu, převezmu potvrzení o reklamaci. Neposílám za svý do servisu. Ze servisem nemám žádný vztah, má smlouva je s prodejcem a ten nechť se stará. Obchodník mi musí do 30 dnů odpovědět, jinak požaduji vrácení peněz a hrozím ČOI. V případě zamítnutí mě zajímá protokol proč bylo zamítnuto a zda se s tím dá něco dělat, třeba nedostatečný vyjádření proč bylo zamítnuto.
Obchodník musí zboží převzít, sepsat protokol, rozhodnout zda to pošle dál nebo kdo to posoudí. Poslat dál a doplnit to administrativou, převzít zpět od servisu/dodavatele, vyrozumět mě a předat mi to. Za celou tu činnost a vynaložený náklady se mu nevrátí ani koruna, nic nevydělá jen ho to zdržuje od prodeje něčeho dalšího a to ví od začátku. Pokud se mu začnou reklamace množit, je jednodušší vyřadit zboží z nabídky. Na kupujícího nemůže a je mezi dvěma mlýnskými kameny, z jedné strany zákazník kterého potřebuje a nemůže na něj a z druhé strany velkododavatel s výrobcem kteří potřebují jeho.
Ládes napsal(a):
joe-víš co mi můžeš?Kdo umí umí kdo neumí utrácí za servisy(nepodporuju politiku typu rozložení 300,diagnostika závady 500,cena ND 95,-,servisní poplatek 450,započatá hodina práce 600,dopravné 300)....
Bohužel tohle tvrzení je blbost a dokud lze reklamovat tak i hloupý přístup. Sám mám snahu většinu věcí opravit, ale hodně věcí je bez dokumentace, speciálních nástrojů, nedostupných náhradních dílů, znalostí jak rozebrat a jak složit prostě neopravitelná. Nebo oprava není dostatečná a nesplní potřebu.
Například před měsícem mi začalo blbnout tlačítko myši, oprava triviální, vypájel jsem starý mikrospínač, sáhnul do šuplíku pro mikrospínač, oddělal mu páčku, aby byl rozměrově identický s původním, zapájel a složil myš. Do půl dne jsem myš rozdělával znovu a vracel původní mikrospínač po vyčištění kontaktu. Tlačítko totiž nepatrně novým mikrospínačem změnilo dynamiku a při klikání to oproti neměněným tlačítkům bylo znát.
Offline
Charon: Jak řešíte třeba reklamaci na výše zmíněný drát? Třeba 5kg cívka drátu 0,6mm SG2? To přijdete do obchodu a řeknete prodavači, že drát je na prd, špatně zapaluje oblouk, prská hodně kuliček atd? To bych chtěl vidět! Jestli má prodavač i kdyby 100 zákazníků měsíčně, z toho několik firem a živnostníků, kteří u něho nechávají tržby i desítky tisíc měsíčně, tak bude s vámi řešit nějakou jednu cívku s drátem řekněme za 500,- kč? Tak teď jste mě hrozně pobavil. Jedinou reklamaci drátu jsem absolvoval kdysi, když jsem měl ještě odbočkovou mašinu Bimax, kde byl dost debilně vyřešen držák cívky. Koupil jsem drát Huatong v zelené krabici. Přijel jsem do garáže a zjistil že nejde cívka do držáku dát. Později jsem cívku přeměřil a zjistil že má asi o 5mm více na šířku. Prodejce mi nejdříve nechtěl věřit, když jsem ho potom přesvědčil, tak to zkusil porovnat s jinou značkou drátu a chybu uznal. Omluvil se a dal mi jinou značku. Tohle dokázat lze a pěkně. Ale výše popsané?
Offline
Varoku, bude řešit, pro to že musí. Se mnou obchoduje podle občanskýho zákoníku a moje pozice je dost silná. Ještě se mi nestalo, že by zboží někdo nevzal do reklamace. To obchodníkovi za ty nepříjemnosti nestojí. A že to často zkusil nevzít mi můžete věřit. Zde je pár důvodu (hodně slabých): nemáte doklad o koupi, musíte to přinést v originál krabici, zašlete to do servisu nebo na adresu XY, řešte to s YX pracovníkem. Je to mnohdy o argumentaci a přesvědčení prodávajícího, že si za svým stojíte a jen tak se vás nezbaví. Berte to tak, že máte možnost se naučit a procvičit si vaše vyjednávací schopnosti. Jistě mě zde lidé doplní jak se ty kuzry za hodně peněz jmenujou, já si za sebe vzpomínám na Asertivní komunikaci, Vyjednávací techniky a Řešení krizových situací (tak nějak se to jmenovalo). Součástí těch kurzů byly praktický nácviky jak se připravit, chovat a véct nepřijemnou situaci nebo situaci kdy chcete něčeho dosáhnout. A při reklamaci můžete mít ideální příležitost jak si v praxi procvičit něco podobného a nic vás to nestojí.
A ted k dotazu. Podle situace bych odhadnul šanci na úspěch a určil si o co mi jde i vzhledem k mým časovým možnostem. Můžete udělat to co jste napsal. Mužete to podpořit argumenty v podobě sváru šmejdem, fotky, reál vzhledem ke kvalitnímu drátu. Můžete si nastudovat normu a pak argumentovat parametry normy. Můžete poslat drát do zkušebny a nechat si vystavit protokol. Všechny oprávněně vynaložené náklady na reklamaci vám pak musí prodejce zaplatit v případě že je reklamace oprávněná. Zkušebna už je vysoký kalibr a není to levná záležitost, tak opatrně.
Ale těžko radit když nevím co chcete a co jste za to ochoten a schopen dát.
Editoval Charon (07-07-2023 19:55:12)
Offline
Ale charone , Červenáčci již vymřeli . Dělím zboží na dvě kategorie . U jedné již ani nepočítám s reklamací , s druhou po zvážení . A zrovna svářecí drát je pro reklamaci pochybná záležitost . Když ti řekne , že je OK , tak nic nenaděláš . On ti nemusí dokladovat co dělal . Inu dej si do zkušebny , to je přece blbost . Jo u drahé věci , ale toto . Kupuji věci z china a ani mne nenapadne o nějaké záruce uvažovat . Inu MÉ rozhodnutí . Jediné co můžeš dělat , do toho krámu demokraticky nelezt . Lades má jasnou životní pravdu . Vem si , že hodina tvého života je pětikilo . Kolikže času a nervů tě bude ta špulka stát ? Prostě se to nerentuje . POZOR ! Nehájím obchodníky , ale ty se musíš naučit kupovat . To je reálná demokracie .
Offline
Bobobo jasně. Neříkám, že jedna prskající špulka drátu je na výhru. I když co je to výhra? Ono i pocit, že ze mě nikdo beztrestně blbce dělat nebude může být výhrou, něco se naučit, dát zpětnou vazbu ... Optimisticky věřím, že všichni obchodníci nejsou zlí a když budou vědět že je to šmejd, tak to třeba přestanou prodávat nebo začnou tlačit na svého dodavatele.
Taky mám kategorii, kde dopředu vím, že nepočítám s budoucí reklamací. Věci nakoupené přes internet v Číně reklamuji jen v okamžiku doručení, při koupi jsem smířen s možností odepsat částku i čas při budoucí nefunkčnosti a pořád se mi to vyplácí.
A nejen v Číně. Svářečku jsem koupil s tím, že ji reklamovat v průběhu dvouleté záruky nebudu, koupeno v Polsku, možná štěstí, možná dobrá příprava - ale šlape do dnes.
Při mém přístupu je pro mě cenné vědět když jsou s nějakým výrobkem problémy. ESAB drát mam na černé listině, zdejší diskuze mě v tom utvrdila.
Offline
Charon:Mně by to stálo naložit si 15-18 kilovou cívku do batohu,na zádech s ní absolvovat skoro 10km cestu do města,v krámě ztratit další minimálně půlhodinu s tím že si vůbec nejsem jistý že mi zrovna tohle reklamují a znovu 10 kilometrů zpět do dílny buď s prázdným báglem nebo jinou cívkou s tím že mně tahle anabáze čeká znovu?To radši fakt ten drát strčím do pytle a do regálu s tím že ho využiju až bude nouze nejvyšší(zdůrazňuju že za x let co svařuju šlo o 2 cívky).Díky pečlivému výběru slušnému zacházení údržbě a "štěstí?" moc věcí opravdu nereklamuju a opravuju to co už reklamovat dle zákona ani nelze.Zkušebny posudky kvůli jediné cívce drátu? i kdyby to vyšlo Označil bych to za Pirhovo vítězství(tak sice jo bylo to vadné,ale mně to stálo měsíc agendy) stejné jako jít do konfliktu lokálního charakteru atomovkou....
joe:vždyť píšu že si kupuju věci na základě hlubšího proniknutí do problematiky,proto bych si ani Mercedes ani jiné auto přeplněné elektronikou nekoupil.Nástroje i diagnostiky se dají koupit včetně specializovaných,ale já nepotřebuju "machrovat bourákem s trojcípou hvězdou"do kterýho nesmím ani nakouknout.....i 2 takový kdybych snad vyhrál nebo dostal vyměním za starýho Patrola Landcruisera Hiluxe anebo Buchanku.....Čoveče pobavils Miele(dělá se tady v Uničově).Naši ji mají a během roku a půl relklamují poněkolikáté tu samou závadu...(čerpadlo) takže máti(z celýho reklamačního procesu už totálně na nervy) jzdí prát ke mně do té "středověké" Boschky,ale jo Miele ...to je kfalita
Editoval Ládes (09-07-2023 10:51:32)
Offline
Ládes: Já si ani nedovedu představit, kolik by taková zkušebna stála. Kvůli jedné cívky by se s námi ani nebavili a jak píšeme, raději se vyhnout určité značce která dělá problémy, než tohle divadlo, ze které budou mít všichni usměv na tváři. Bohužel to patří k dnešní době a jako zákazník nic nezmůžu. Je to i u nářadí, spotřebičů a všude jinde. Kolikrát vydrží levná čína mnohem více než jakoby naoko značkové. Vidím to v práci, jak kdysi výborná značka Makita už vyrábí odpad, alespoň co se úhlových brusek týká a Bosch taky už není to co býval.
Offline
To Charon-noname krabice, ale faktura říká DRAK wire (G3Si1, SG2) - drát na ocel - 0,8 mm/5 kg a za mě plná spokojenost.
ESAB drát mam na černé listině, zdejší diskuze mě v tom utvrdila.
Takže čína nejhrubšího zrna Drak Wire je lepší než esab? Neuvěřitelné!
Editoval KoHy (09-07-2023 11:27:39)
Offline
Jak psali jiní, je asi více typů, některé ESAB jsou možná dobré, ale ty obyčejné co bereme v práci jsou odpad. Ještě jsem si nasyslil pár cívek toho polského o kterém jsem psal, který svařuje mnohem lépe. No potom zase bude trápení s ESABem.
Ten Drak Wire neznám, tak nemohu posoudit.
Offline
Psal jsem, že ze zkušebnou opatrně. Není to nejlevnější věc, u drátu nevím, ale v případě bot si připravte 2000,-Kč, teď už možná víc. Závěr zkušebny nemusí vyznít ve váš prospěch a nebo ho obchodník nemusí uznat. Pak už je jen soud a to vůbec není levná záležitost. Zkušebnou nemá cenu hrát o cenu drátu, pokud ho není aspoň za pár desítek či stovek tisíc.
Ládesi, 15-18 kilo je už docela pořádné množství drátu na to abych ho skladoval, vytahoval ho a zakládal do svářečky jen na věci kde to nevadí a znovu uklízel do regálu. Navíc se opakovaně zlobil že to nesvařuje jak má. To už si dokážu spíš představit, že zrezne a dojde k jeho vyhození. Pokud je drát v regálu, tak snad není až takový problém ho přihodit do auta když se jede do města. Předpokládám že jezdíš někdy autem. Ale jako já nemám televizi, tak zcela legitimně jsou lidé co nemají auto a pak odnos na zádech 10km skutečně není to, co bych chtěl podstoupit.
KoHy napsal(a):
To Charon-noname krabice, ale faktura říká DRAK wire (G3Si1, SG2) - drát na ocel - 0,8 mm/5 kg a za mě plná spokojenost.
ESAB drát mam na černé listině, zdejší diskuze mě v tom utvrdila.
Takže čína nejhrubšího zrna Drak Wire je lepší než esab? Neuvěřitelné!
KoHy, tvrdili mi v obchodě že je dobrý a berou ho autoservisy, asi čína, ale je mi to jedno. To mělo cenu jako argument než jsem ho koupil a vyzkoušel. Zde jsem také dostal doporučení koupit tam co jsem koupil a jsem spokojen.
Nepopsaná krabice. Mam v hlavě analogii s IT technikou, kde velkoobchodník často koupí velkou krabici nějakého dílu a pak to rozestrká do svých krabiček, doplní návodem a prodá obchodníkům. Tady bych si tipnul, že koupili palety až kamion a noname krabičky jsou aby se ušetřilo na potisku.
Ano, Drak Wire co jsem koupil je lepší než ESAB drát co používá Varok v zaměstnání. Váš příspěvek je pro mě obrovsky cenný, protože přesně ukazuje, jak zažité mýty ovlivňují lidskou mysl. Proč by nemohl být ESAB drát horší než drát v Noname krabici?
Editoval Charon (09-07-2023 13:06:50)
Offline
Protože Drak wire je podobná nebo stejná kvalita jako drát co s ním dělá Varok v práci.V obchodě ti vychválí a rádi prodají vše z čeho mají nejvyšší marži.Ono Esab není jen drát v hnědé krabici.Není prostě možné posuzovat špičkového výrobce svařovacích materiálů podle jednoho konkrétního typu drátu kterým se snaží konkurovat tomu nejlevnějšímu na trhu.Navic je to přebal,není to ani jejich výrobek.Prostě tento drát odpovídá ceně,kdo chce kvalitu, musí si holt připlatit.S jakými jejich dráty máš ještě zkušenost?U mě to nejsou žádné zažité mýty,jak píšu vyše, autrod a aristorod používam dlouhodobě a žádné zhoršení kvality nepozoruji.
Editoval KoHy (09-07-2023 13:32:41)
Offline
A vedeli by ste napísať, že ako sú označené /názov/ lepšieho drátu ESAB? Kde by mohla byť nejaká istota, že nie je šmejd,
alebo stačí kúpiť niektorý z drahších?
Offline
V tom to je. Nejslabší výrobek značkového výrobce degraduje jeho značku na svou úroveň. Pak se dá v lepším případě říct: mají kvalitní výrobky a má šmejdy (myšleno méně kvalitní nebo nekvalitní) a nevadí jim to. A nekvalitní výrobky od kvalitních u této značky nepoznáte, dokud si je nekoupíte.
Možný problém velkého výrobce a prodejce je v tom, že jeho náklady jsou vyšší než u konkurence a pak musí nabízet méně kvalitní drát aby cena pro zákazníka byla stejná jako u konkurence. Jinak řečeno, do výsledné ceny kterou nastavila konkurence se musí vejít i cena za vaší značku.
Že je Drak wire kvalitnější drát než ESAB používaný ve výrobě u Varoka je zřejmé. Problémy popsané Varokem u mého kusu Drak wire nejsou.
Nemohu souhlasit s vaším tvrzením o vychválení a marži obchodníků. Obchodník který si hledí svého jména nechválí podle marže, ale podle skutečnosti. Zákazník není hloupý a pokud dojde k pocitu, že mu obchodník lže, tak příště raději nakupuje jinde. A to je u obchodníka s postaveným businessem na spotřebním materiálu vážný problém.
Editoval Charon (09-07-2023 15:00:55)
Offline