SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Potřeboval bych si o 5mm prodloužit kliky na jízdním kole. Jsou z hliníku, přesný materiál zatím nevím. Mám raději vše pod kontrolou, proto si vždy dělám co nejvíce prací sám, zde bych si potřeboval pohlídat zejména geometrii.
Lze však v domácích podmínkách hliník alespoň trochu svařovat? Jde mi o elektrodu, mám staré trafo 30/40/50A a postarší invertor do 90A?
Chtěl bych si tady udělat pomocné práce, jako ke klikám přivařit vodící AL profily, rozříznout to, připravit na klikách úkosy 45°, posunout na novou pozici a vodicí profily zavařit k sobě. Zavaření samotných klik nechám u někoho profi ?TIGem? Děkuji za radu.
Offline
Prepáčte ale dosť sa venujem aj bicyklovaniu a tak mi nedá sa opýtať o aký typ kľúk sa jedná a o aké predĺženie ide a či nie je lepšia voľba kúpiť kľuky zanovné/z nového biku z bazáru.
Osobne som zlamal kluky ultegra, xt, nejaké deore (niektoré ranou o kamen), duté ultegra unavou materialu tak si neviem velmi dobre predstavit este zvaranim oslabené (nejde o to iba ich zvarit ake treba ich adekvátne aj tepelne pripraviť /upraviť po zvarani)
Editoval sttefo86 (14-12-2021 07:25:00)
Offline
Kliky jsou kované, ty horší lisované. Svařování je nesmysl.
Offline
pafik1605: kovane su na favorite z r 1980 alebo na detskych bicykloch, teraz su prevažne zo zliatin ľahkých kovov hlinik a magnezium, buď obrabane (drahé na drahých bicykloch) alebo vyrobene vysokotlakým liatim. Lisované som ešte nevidel.
zvariť sa to asi da, elektrodou to asi nepojde, dôležite je poznať z akeho materialu to je, a držať proces pod kontrolou, stejne by som nemal kľudny spánok, chce to dôkladnu materialovu analyzu po zvarani či to prebehlo podľa planu. a to je drahšie než kupiť nove dlhšie. Štandardy su 170mm (veľkosť S) 172,5(M) a 175 mm(L). Ja by som s takou vecou išiel pre radu na MTF Trnava, tam sa venuju zvaraniuroznych materialov a maju na to HW a rozne zariadenia na kontrolu..
Editoval AndyS (14-12-2021 10:47:03)
Offline
Ty špičkový jsou kovaný. Třeba taková Campa ....
Offline
čiste teoreticky předpokládám lehké tvrdé slitiny AL, MG, a bůhví co ještě svářet tohle bude určitě problém, elektrodou 100% ne, možná laser a jěšte se to bude muset poté zase správně upravit zestárnout, popustit, vykalit.Na druhou stranu v nohách nejsou 2kW a nějaká neosost se časem zpraví (nohy si zvyknou) Můj osobní názor je to totální blbost tohle řešit do detailu nikdo to nikdy nezaplatí kolik by to stálo udělat opravdu precizně. levnější bude si je nechat vyfrézovat z jednoho kusu
Offline
Pafik: dik za info, maš recht :-)
Offline
AndyS napsal(a):
Pafik: dik za info, maš recht :-)
No, ne tak úplně. Mrknul jsem po letech na web Campy, už i Chorusový kliky jsou karbonový. Prej je to levnější, než kovanej dural ...
Ale starý kliky Super Record jsou kovaný určitě
Offline
ctiteljan napsal(a):
Na druhou stranu v nohách nejsou 2kW
Matne si z biologie pamatuju, ze zdatny clovek vyvine cca jednu konskou silu (1.4kW), takze bych pripustil, ze u zavodniku to spickove k tem 2kW dostanou.
Editoval E-Ryc (15-12-2021 14:19:52)
Offline
E-Ryc napsal(a):
ctiteljan napsal(a):
Na druhou stranu v nohách nejsou 2kW
Matne si z biologie pamatuju, ze zdatny clovek vyvine cca jednu konskou silu (1.4kW), takze bych pripustil, ze u zavodniku to spickove k tem 2kW dostanou.
Srovnávat koňskou sílu se zdatným člověkem ?Možná ....tak 20 zdatných siláků a to kdo ví jetli.
Editoval emanuel1200 (15-12-2021 14:53:04)
Offline
Jen pro upřesnění, 1,4 kW je 1,9 koně, ale o výkon, co má v nohách ten bicyklista vůbec nejde, tady se jedná o maximální sílu, kterou vyvine a ta bude jistě maximální při nulových otáčkách, kdy i výkon bude nulový, přesně jako u elektromotoru.
Namáhání klik na kole je cyklické, takže pozor na únavu materiálu.
Offline
emanuel: 800W da špičkový cyklista kratkodobo https://www.youtube.com/watch?v=S4O5voOCqAQ, ale taký skok 80kg človeka ktorý stoji na biku a nestuhne odpružiť tak to je pecka ako od koňa, a jedna vec je jednorázove zaťaženie, alebo únava materiálu aj ked neprekočíš povolene napatia ako tu: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … _Bruch.jpg presne tohto by som sa bal pri zvaranej kľuke a ta bolesť v rozkroku a modre varlata veľke jak citrony.. ešte teraz mi beha mraz po chrbte.. Na detsky bicykel by som to asi skusil zvariť..
Editoval AndyS (15-12-2021 15:16:33)
Offline
Tak to pardon za otoceny pomer pei prevodu. Uz je to ... no proste moc let
Offline
Andys:
Čo je krátkodobo ?
Peťo Sagan mal počas 5minút priemer 600W, počas 22sekundového sprintu priemer 1200W,max 1440W
Tomáš Višňovský počas 5:41 minút mal priemer 506W,
Krátkodobo profíci (špičky) dávajú 1900W
Offline
Steffo: Pozri na to video a urob si nazor sam , ale tento pan nemoze mat retaz na 12 kolecko lebo ju roztrhne a vytrhne barany z hlavoveho zlozenia pri sprinte na klasickom bicykli.. Ale Watt by mal byt rovnaky ci ide o elektricky vykon alebo mechanicky. Ale nevyzera oproti Saganovi ako orezavatko na ceruzky..
Offline
E-Ryc napsal(a):
ctiteljan napsal(a):
Na druhou stranu v nohách nejsou 2kW
Matne si z biologie pamatuju, ze zdatny clovek vyvine cca jednu konskou silu (1.4kW), takze bych pripustil, ze u zavodniku to spickove k tem 2kW dostanou.
na cyklo řetízek jsem namontoval 2,5kw motor a můžu říct že po 50km byl na hadry až sežral zuby na zadním kole. Ne v nohách většina znás nemá tolik síly. Jak popisoval kolega při tvrdém dobadu to hooodně bolí .... Logicky smýšlející svářeč do toho nepůjde
Offline
Protože se jistě jedná o pevnostní slitinu, 2****, nebo spíše 7****, tak nemá smysl vůbec uvažovat o nějakém sváření bez ohedu na to jak je klika v zatížená.
Offline
pokud to prodloužení kliky o 5 mm je jediná možnost jak zabránit zhroucení civilizace - nešlo by řešit třeba zhotovením excentrických hřídelí ke šlapkám?
Z Titanu?
Offline
E-Ryc napsal(a):
ctiteljan napsal(a):
Na druhou stranu v nohách nejsou 2kW
Matne si z biologie pamatuju, ze zdatny clovek vyvine cca jednu konskou silu (1.4kW), takze bych pripustil, ze u zavodniku to spickove k tem 2kW dostanou.
Nemáš to nejako pomýlené? Lebo podľa mňa 1 konská sila je 0,75 kW a nie 1,4 kW ako píšeš Ty.
Offline
celé toto téma je pomýlené zamyslel se někdo nad mým návrhem ze 17.12.2021?
Neumím svářet hliník, tedy možná jo ale nikdy jsem to nezkoušel a nemám na to ani aparát.
Pokud je zde někdo kdo Al běžně sváří může získat mou vděčnost vyjádřenou potřebnou hotovostí a pochvalu před nastoupeným Svarfórem
Mám protiskluzový (slzičkový, podestový, píčaplech atd.) tl. 4mm. Chci z něj vyrobit nášlapy na čtyřkolku, nášlapy pouze pro botu. Obdélník 200x300mm, s dvěma zakulacenými rohy. Nechci na držák rámu našroubovat prosté ploché desky. Rád bych aby to mělo tvar jakéhosi "pekáče" který bude vzhůru nohama. Okraje budou tedy vyztuženy cca 20mm páskem z téhož materiálu. Složení materiálu mohu přesně definovat.
Kvalitu + rychlost jsem připraven kvalitně zaplatit. Případnému fachmanovi, pokud je daleko, mohu připravené díly + dokumentaci poslat perfektní službou DPD.
Offline
Bourači, zamyslel. Jen krátce, a řekl jsem si, žes asi hodně slavil
Ten slzičkovej plech je asi AlMg3, ne? Aspoň v takové kvalitě se dá běžně koupit.
Myslíš tím "pekáčem", že chceš na ten plech zespodu přivařit ohrádku z téhož plechu výšky 20 mm?
Pošli mi náčrtek, mrknu na to. Email mám v profilu.
Offline
Tak jak dopadly ty nášlapy? Už jsou na autě?
Offline
nakonec jsem se na ten pásek vykašlal, von ten podesťák 4mm je nosnej až až.
ale myslím že jsem to tady někde uvedl - jak to dopadlo, nebo možná na traktorech.
Tam se klábosí mnohem lépe, tam není tak přísnej admin jako tady.
nášlapy jsou přišroubovaný dvěma vraťáky M8 do čínskýho fe. rámu.
Editoval bourač (27-11-2022 20:05:19)
Offline
jo - a jak dopadly ty šlapky - prodloužit o 5mm? Bylo by teda slušnost to uzavřít.
Offline
.... až ho pustěj z nemocnice ....
Offline