SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Ahoj,
opravuji si sám autoveterány a rád bych se naučil svařovat. dali by jste mi,prosím tip na nějaký vhodný svářecí invertor?
požadavky:
cena okolo 13000
třída HOBBY vytížení 1-2 víkendy v měsíci po dobu cca 6hodin denně v dílně o teplotě 20 stupnů
mám 1. fáz 230V (16A) i 3. fáz 400V přípojku
rád bych využil metody MIG/MAG (karosařina) i TIG (nerez výfuky)
budu svařovat autoplechy - pozink, ocel, spíše tenké plechy okolo 1mm, nejtlustší věci co budu svařovat je okolo 3mm
bodování i celistvé sváry, hlavne navařování vyrezlých plechů
rozměry nejsou rozhodující, nebudu nikam nosit, je místo i na láhve atd
jednuché ovládání
servis v ČR
líbí se mi SPARTUS invertor EasyMIG 215 s - přijde mi že za ty peníze nabízí slušnou výbavu a kvalitu
děkuji moc za Vaše postřehy
Tomáš
Editoval Lopez (28-11-2021 16:14:20)
Offline
Odporucam Fanmig J5 MOST, MIG/MAG nie je zrovna moja salka kavy ale z touto zvarackou mi to celkom islo.
Offline
jj na tu jsem taky koukal, díky za tip
Offline
Lopez napsal(a):
Ahoj,
opravuji si sám autoveterány a rád bych se naučil svařovat. dali by jste mi,prosím tip na nějaký vhodný svářecí invertor?
požadavky:
cena okolo 13000
třída HOBBY vytížení 1-2 víkendy v měsíci po dobu cca 6hodin denně v dílně o teplotě 20 stupnů
mám 1. fáz 230V (16A) i 3. fáz 400V přípojku
rád bych využil metody MIG/MAG (karosařina) i TIG (nerez výfuky)
budu svařovat autoplechy - pozink, ocel, spíše tenké plechy okolo 1mm, nejtlustší věci co budu svařovat je okolo 3mm
bodování i celistvé sváry, hlavne navařování vyrezlých plechů
rozměry nejsou rozhodující, nebudu nikam nosit, je místo i na láhve atd
jednuché ovládání
servis v ČR
líbí se mi SPARTUS invertor EasyMIG 215 s - přijde mi že za ty peníze nabízí slušnou výbavu a kvalitu
děkuji moc za Vaše postřehy
Tomáš
Daj potom vedieť, ako sa Ti zvára pozinkovaných plech...
Offline
Juraj.A napsal(a):
Daj potom vedieť, ako sa Ti zvára pozinkovaných plech...
Lopez: Do teď jsi si sám opravoval autoveterány. Jak jsi řešil vyvaření karosérie, nosných dílů, různých úchytů apod.? Dodavatelsky, laminátem, metal-epoxy, 3D tisk?
Offline
Lopez, karosérie sme vozili niektoré do Nemecka jedinému machrovi a niektoré priamo do Talianska. Robil som Ferrari, Maserati a Lamborginy. To musela byť nie 100, ale 1000% práca. My sme renovovali mechanické časti a čalúnenie a potom keď došla hotová, nalakovaná karoséria, tak sme auto skompletizovali.
Offline
Lopez: I tak počítejte, že to bude běh na dlouhou trať, než do toho trošku přijdete.
Offline
Na ty plechy by se asi hodila funkce pájení CuSi, vařit zinek bežně migem není nic moc a ten zinek pravděpodobně utrpí, takže to bude reznout
Offline
Na J5 od Mostu si pripravte aj štuple do uší - hlavne v malej dielni ten ventilátor hučí ako štart stíhačky a nonstop
Offline
Ahojte, som čerstvim majitelom Most J5 a s tým vetrákom to neni zas tak zlé. Pri bežne pustenom rádiu to je v pohode. Velmi jednoduché ovládanie a zvára super. Malá skladná mašinka za rozumnú cenu a tiež dobre servisovatelná.
Offline
Juraj.A pevně Ti věřím že jsi velký profesionál.
Já jsem amatér, nesvařuji ferrari, dávám si do kupy cca 30-40 let stará auta, pro sebe, pro radost.. nekupuji auta sežraná na sračku, kde se musí odstrojit celá karoserie a vzít to z gruntu.. ani to nebudu dělat za prachy a nebudu se hlásit do soutěže svár roku..
mluvím tu o svařování typu díry v podlaze, vyrezlé díry v kufru po kyselině od baterky, orezliny lemů atd..
drtivá většina mé práce bude bodování a vysprávky menších míst, popř nabodování nového dílu..
proto mě zajímal názor autosvářeče/klempíře na hobby invertor, protože je toho v nabídce jako sraček s cenami od 3 do 100K.
ideálně bych dostal názor typu: kup si invertor okolo 15K od firmy A, B, nebo C, aby uměl to a to a bude ti to na to tvý prskání stačit..
jinak co se týče pozinku, tak se údajně svařuje MIG/MAGEM stejně, jen za použití CuSi drátu a čistého argonu... navíc se část pozinku před svářením obrousí a pak se to stejně lakuje takže to snnad není zas takový problém ne?
Editoval Lopez (30-11-2021 15:43:06)
Offline
Lopez: Já jsem taky jen takový amatér co se karosařiny týče. Neberte to jako rýpání, ale co jsem psal předtím platí. Začínal jsem s obyčejnou odbočkovou mašinou(s velkým trafem) od Telwinu. Jako dalo se, ale i přes úpravy to prostě nebylo ono. A upřímně nechápu jak může někdo dělat auta svářečkami Einhel, Gude a jim podobné šroty. Dělám v podstatě to o čem píšete už spoustu let a dalo by se říci, že jsem na začátku. Sice se snad zlepšuji, ale pořád mám před sebou dlouhou cestu. Jestli chcete už novější invertorovou mašinu, tak se vyhněte těm úplně levným typu Povermat a podobné. I když je tady možná někteří budou bránit, chvíli jsem měl jednu a je to spíše trápení než oprava auta. I když si koupíte mašinu třeba za 50000,- kč, opravdu to není jen o mašině. Já mám mašinu asi za 15000 a jsem spokojený, ale u karosařiny jde hlavně o připravení materiálu atd. Více by vám asi napsal pan SO 545 nebo jiní. I jen bodování plechů asi 0,8mm není legrace jak si někteří myslí.
Offline
Lopezi - kdysi se na auta, která popisuješ hojně používal Einhell, ale pozor! Byli to vlastně Telwiny. Sice nejlevnější, ale na auta byli svými parametry a hlavně cenou přijatelné. Se současnou produkcí tyto vcelku spolehlivé svářečky nemají nic společného!
Dnes je situace jiná. Na trhu je ohromné množství bedýnek z Číny. Stačí si jen vybrat. Jinak pozink se dá svařit úplně normální svářečkou i pod CO2. Prská to a po dílně ti létají takové bílé hnusy, ale jde to.
Když to obrousíš je to samozřejmě lepší.
Jen se obávám, že jsi malinko nepochopil význam slova RENOVACE. To co popisuješ, že chceš těm nebohým autům provést je " řadění kutila"!!!
Když mám veterána tak ať po mém zásahu vypadá jako by včera vyjel z fabriky, To je přeci podstata!
Nebo ne?
Offline
nešika napsal(a):
Jen se obávám, že jsi malinko nepochopil význam slova RENOVACE. To co popisuješ, že chceš těm nebohým autům provést je " řadění kutila"!!!
Když mám veterána tak ať po mém zásahu vypadá jako by včera vyjel z fabriky, To je přeci podstata!
Nebo ne?
souhlasím.
Bavíme se o autech, která když vydrží v relativně slušném stavu, tak mohou být pojízdná prodávána za ceny, za která se prodávala jako nová a zrenovovaná do ideálního stavu za násobky těch cen.
Až takové kutilsky opravené auto dostanou k renovaci profesionálové, tak budou minimálně pořádně nadávat na takové amatérské opravy
Ono úplně stačí, kolik starých aut zničí postupující zelená propaganda a boj proti CO2, vedená těmi zelenými "píp", takyodborníky na všechno, není třeba k těm "obětem" ještě přidávat další.
Přirozeně něco jiného je, když se auto má spravit jen tak, aby při každodenní dopravě do práce atd přežilo ještě jednu STK navíc, než půjde totálně do šrotu, není to ale u takových značek škoda?
Offline
Je spousta zastánců zachování patiny na veteránech, já také. Když budu mít třeba motorku se setřenými chromy na nádrži a místy lakem, tak mi to nijak vadit nebude, je to letitý, dříve denně používaný stroj, proč by to nemělo být vidět? Opraví se to, co nefunguje a jede se dál. Když se dá nový lak a chromy, pokud to není nutné, vypadá to nově a leskle, ale atmosféra zmizí
Lopez - 15K to tak bude určitě, něco od Ideala výš. Mělo by to být něco, co zapálí oblouk a stabilně jede, jinak budeš muset brousit a ne všude se dá bruskou dostat - a také to dost zdržuje. Zinek obrušovat nemusíš
Offline
Radim: když se to udělá pořádně a poctivě, tak není problém aby to vydrželo po takové opravě i 10 let, možná více. No je velký rozdíl napsat opravy nebo renovace aut.
Offline
jessi - proč zrovna Ideal? Je v něčem zvláštní či vyjímečný ? A dost si protiřečíš. Na YU je video jak frajer ("náš technik") boduje dva plechy. Body má hodně vysoké jakoby to neuměl svářeč, anebo svářečka. (Takže broušení jako prase).Myslím, že jiné svářečky to umí lépe a asi bez broušení. Takže za B je správně.
Offline
nešika - v čem si protiřečím? Jak někdo někde na internetu boduje je mi buřt, stejně jako jak jezdí na skateboardu
Editoval jees (01-12-2021 15:25:02)
Offline
nešika: pri bodovaní predsa nemaš čo brúsiť, bodové zváranie su dve elekrody stlačíš ich oproti sebe silou a elektrickým oblukom zvarene https://www.youtube.com/watch?v=QDayHY-1obg
Offline
Nešika: přece pokud jde o pohledovou stranu, tak brousit budete vždy, pokud budete svařovat COčkem. Pak už záleží jak si to kdo nastaví a jestli to svářečka umí.
Offline
Jeesi s tím broušením přeci.
AndyS - a viděl jsi už někdy bodování mašinou MIG/MAG? Kdy se svár umístí do předem vyvrtané/vystřižené 5mm velké dírky? Anebo za použití speciální hubice se tam ten bod střelí bez vrtání? Myslíš, že všichni ti nad tebou jsou i...ti?
Offline
varoku ano, aby to bylo pěkné, brousí se. Jen je rozdíl jestli bod jenom "přelízneš" anebo brousíš bobky velké jako pecka třešně. Ten Gamastar co máš umí to první - pochopitelně.
Editoval nešika (01-12-2021 18:34:05)
Offline
nešika - napiš přesně v čem si protiřečím
Offline
Nešika: Aha, tak to potom máte pravdu. Třeba na podlaze ze spodní strany ani sváry nebrousím, tam to nevadí.
A svařuju na tupo, tedy alespoň se snažím. Tedy dva plechy přitisknout k sobě a sbodovat. I když kolikrát by bylo lepší asi jak píšete na falc.
Offline
jeesi, kašli na to.
varoku - ono taky záleží co je to za auto a hlavně co je to za klienta. Malinko to tady načnul Radim. Je rozdíl "opravy" na Fabii, kdy ti šichťák řekne ...fakt to nebud stát víc jak 4 tisíce? Ale víš já s tím musím v pondělí na noční. Anebo ti na podvalu dovezou "něco" a ze Superba vystoupí týpek, ukáže ti fotky a zeptá se "umíš to takhle" - žádná cena/žádný termín.
Je to smutné, ale je to tak. Jestli to chce mít někdo co nejlevnější musí příjmout jisté kompromisy. Práce musí být odvedená rychle a levně!
Ti druzí velice rádi zaplatí za odvedenou kvalitu, ale je to fakt hraní. Nicméně za velmi slušný vývar to určitě stojí!!!
Offline
Stránky: 1 2