SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravim pani,
zaujimal by ma odborny nazor na vec. Kupil som jazdenu moto, r.v. 2000.
Ram je od retaze vybruseny/zoslabeny (neviem si predstavit, ako vytahana ta retaz musela byt).
Podotykam, ze praskliny tam ziadne niesu, ide mi iba o spevnenie tohto zoslabeneho miesta kedze v okoli tohto miesta
existuje namahanie od reakcii v retazovom prevode a osi kyvnej vidlice.
Ma vyznam navarit chybajuci material naspat alebo je riziko prasknutia este vyssie?
V praci mam k dispozicii roboticke CMT Fronius alebo aj svoj vlastny TIG AC.
Takato vec by pravdepodobne vyzadovala velku pec na predohrev aj nasledovne umele starnutie, alebo v pripade CMT by sa to zaobislo aj bez?
Hlinik samotny moze byt kontaminovany mastnotou od retaze, moze aj toto byt dovod, preco sa do toho nepustat?
Dakujem za odp.
Offline
Hlavný dôvod, prečo sa do toho nepúšťať je ten, že tam chýba prd materiálu, ten rám ťa prežije, ak tam nie sú trhliny.
Offline
Možná blbě koukám, ale zdá se mi, že tam trhliny (šikmé) jsou. Chtělo by to asi lepší očištění a lepší nasvícení.
Pokud tam ty trhliny jsou, bude jistější ten "návar" provést.
Raději bych volil CMT metodu a stejně by bylo dobré ten rám před svařováním dobře upnout pro zabránění neodstranitelné deformace. Problémem asi bude zjistit složení materiálu rámu v daném místě kvůli zvolení správného přídavného materiálu.
Offline
Já bych to nechal, pokud to není na výstavu, což enduro nebo kroska z roku 2000 nebude. Bude na tom asi i tak k řešení spousta jiných věcí, aby to fungovalo jak má
Offline
Jirkati, esli se nepletu, jako dycky, tak to nie sú praskliny, ale otlačený materiál. Tam sú totiž dve kapsy, ale plné blata. A to, čo vyzerá ako praskliny, by mal byť vytlačený materiál od reťaze. A esli mám pravdu, tak by som to nechal na dožití, jak píše jees, to už je horská motorka - chytiť a jebnúť do hory.
Offline
huncut, jirkati - nerobte zase zo všetkého atómovú vedu. Pozrite, čo všetko a ako sa dá...
https://www.youtube.com/watch?v=bO9i2FffYI4&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=eqIJ9u7NTPE&t=340s
Offline
Já jsem si myslel, také že to jsou praskliny. Tam jsou vybrání plná bláta a to se po seschnutí odtrklo od rámu a vytvořilo spáru, která vypadá opravdu jako prasklina.
Offline
@Juraj.A - pokud je to jedina moznost jak odjet z nejakeho "konce sveta", tak to risknes. Tohle mi neprijde ten pripad - za sebe bych to nechal byt.
trochu ot - pred casem jsem mel prdly padaci ram (ty ku*vy od Suzuki to delaji z sufankove oceli o tloustce snad ani ne 1mm), varil to profilk a stejne to (bez padu) za par mesicu prdlo asi centimetr vedle svaru....
Offline
No, Juraj.A, jestli preferuješ, případně provádíš svářečské opravy podobně jako na odkazovaných videích v #6, je to čistě tvoje věc, ale argument to není.
A pokud jsi dobře četl příspěvky tak v #3 je napsáno "Pokud tam ty trhliny jsou, bude jistější ten "návar" provést." Co je na tom atomového? Když všichni tvrdí, že tam žádné trhliny nejsou, pak není přece žádný návar potřeba.
Offline
Na té druhé fotografii - ty praskliny - takto často vypadá válcovaná ocel. Profil materiálu není homogenní, je složen z několika vrstev navzájem nepropojených. Vzniká to nevhodným válcováním.
Tady samozřejmě ten hliník válcovaný není ale to oddělení vrstev mohl klidně způsobit ten řetěz drhnoucí o rám.
Offline
dobre pani, dakujem za vsetky vase odpovede, viac menej zdielam tiez nazor ze to nechat tak, ako to je, ale potreboval som citat aj vyjadrenie inych.
mne islo iba o to, doplnit chybajuci material - zvnutra z tych spevnovacich rebier.
@jirkati praskliny tam niesu, ta spina to skresluje, moze to byt ryha od retaze alebo neviem ci tam prave nieje vidno aj rozhranie segmentov tlakovej formy
Offline