SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-06-2021 10:19:57

Leonidass
Člen
Registrovaný: 04-06-2021
Příspěvky: 6

Svařování asfaltových pásů PB

Dobrý den,

jsem úplný lajk, ale chtěl bych si svařit asfaltový pás na střechu. Mám hořák viz odkaz. Šroubením pasuje bez problému na 10KG PB lahev. Chci se zeptat, zda na to potřebuji ještě nějaký ventil, třeba aby nedošlo ke zpětnému zahoření do hadic a lahve? Nebo nebezpečí výbuchu u tohoto druhu svařování neexistuje?

Děkuji moc.

https://www.minibike-minicross.cz/Horak … escription

Offline

 

#2 04-06-2021 12:28:40

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2856

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Tuším, že v samotné láhvi j kuličkový ventil a působí proti zahoření. A PB snad ani na to není náchylný. Připojil bych to přímo na ventil (ten je asi součástí lahve).

Offline

 

#3 04-06-2021 12:30:56

Leonidass
Člen
Registrovaný: 04-06-2021
Příspěvky: 6

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Super, také si myslím. Děkuji za odpověď.

Offline

 

#4 04-06-2021 23:51:37

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svařování asfaltových pásů PB

pafiku 1650, to je snad pod tvojí úroveň psát sem takový nesmysly.

PB je vysoce hořlavý a výbušný plyn. Také umí šlehnout zpět do hadic - jde o rychlost hoření plynu / versus rychlost proudění v hadici.
Pokud je tlak v láhvi malý, rychlost proudění je nízká a plyn může zahořet v hadici.

Ten odkaz co dal Leonidas - to je prodejce čínských kol, čtyřkolek a obdobného sortimentu.
Asi na alibabě našel nabídku čínských hořáků v ceně 8,50Kč / ks, tak toho hromadu objednal a plánuje na tom zbohatnout.

V našich zeměpisných šířkách jsou na trhu malé hořáky se šroubením na 2kg láhve.
Hořák se šroubením na 10kg láhev, tedy W21,8 Levý jsem na konci hadice hořáku na IPU nikdy neviděl a nikdo rozumný to nemůže takto napřímo používat. Mám také tento hořák, také s ním svařuji IPU a nahřívám jiné věci ale mám (jako každý) mezi lahví a hadicí Redukční ventil.
V láhvi může být klidně (pokud je vedro jako bylo dnes) 10Bar i víc. To by ta čínská hadička taky mohla prasknout.
Do hořáku techto provedení od seriozních výrobcu stačí 0,5Baru a už to umí 50cm plamen. Má to sice seřizovací kohoutek ale ten slouží k nastavení "volnoběhu" pracovní plamen se spouští tou pákou - s tlakem nastaveným na Redukčním ventilu.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#5 05-06-2021 10:32:28

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Navíc je povoleno bez red. ventilu připojovat na lahev max.5l.  Na malé lahvi tento hořák dokáže ochladit PB tak, že to přestane hořet. Já mám hořáky Chotěboř a vždy mám red. ventil.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 05-06-2021 11:13:57

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2856

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Famater napsal(a):

Navíc je povoleno bez red. ventilu připojovat na lahev max.5l.  Na malé lahvi tento hořák dokáže ochladit PB tak, že to přestane hořet. Já mám hořáky Chotěboř a vždy mám red. ventil.

Já mám právě 2 kg láhev a k ní připojuju hořák přímo přes uzavírací ventil.
Jinak bourač má s PB určitě zkušenosti rozsáhlé, hlavně s těma velkejma lahvema. Já jen s dvoukilovejma, a tam to není žádná věda. Nepředpokládal jsem, že plyn v desetikilový lahvi se bude chovat jinak, než v dvoukilový (až na to, že dokáže udělat větší bum).

Offline

 

#7 05-06-2021 14:27:14

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Na vacsie flase je predpisany redukcny ventil ale na stavbe ho malokto pouziva ked si vsimam big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#8 05-06-2021 17:22:30

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Svařování asfaltových pásů PB

No, když  se ty láhve nenechají přes poledne na přímém  slunci,  tak  by tam  tak  velký  tlak  neměl  být. A když  se z nich odebírá  plyn  rozumně, aby neměly teplotu  pod nulou,  nedojde při  vyčerpání  propanu  k podtlaku a nasátí  vzduchu do  hadice a láhve.

Offline

 

#9 05-06-2021 19:26:40

jao
Člen
Registrovaný: 19-10-2015
Příspěvky: 498

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Natavovanie hydroizolačných pásov s redukčákom mi nenahrieva dostatočne materiál a pri dlhšom čase sa mi to zas prepaluje. Nehovorím, že to nie je rukami, ale ak pripojím hadicu s horákom bez RV, ide mi to lepšie. smile

Offline

 

#10 05-06-2021 21:12:08

Juraj.A
Člen
Místo: Tekovská Breznica
Registrovaný: 30-09-2013
Příspěvky: 494

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Radim napsal(a):

No, když  se ty láhve nenechají přes poledne na přímém  slunci,  tak  by tam  tak  velký  tlak  neměl  být. A když  se z nich odebírá  plyn  rozumně, aby neměly teplotu  pod nulou,  nedojde při  vyčerpání  propanu  k podtlaku a nasátí  vzduchu do  hadice a láhve.

Ale no.... Na dedine je pred každou predajňou potravín drôtená klietka a v nej celoročne uskladnené PB fľaše od 2 kg do 10 kg ktoré vymieňajú. V lete na ne páli slnko, verím že ak je vonku 35-3°C, tak fľaša je rozpálená na 60°C a viac, v zime zase -25°C mráz a nič sa nedeje. yikes

Editoval Juraj.A (05-06-2021 21:16:45)

Offline

 

#11 06-06-2021 08:45:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Co by se také mělo dít, když lahve jsou vyrobeny na max. provozní tlak 40Bar. Není na ně nic připojeno.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 07-06-2021 08:56:44

Leonidass
Člen
Registrovaný: 04-06-2021
Příspěvky: 6

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Takže říkáte raději dokoupit RV a budu mít určitě klid? Děkuji

Offline

 

#13 07-06-2021 09:25:36

japa
Člen
Registrovaný: 29-07-2012
Příspěvky: 183

Re: Svařování asfaltových pásů PB

To by musel být nějaký velkoprůtokový redukční ventil, ale ne ten klasický, co se používá např. u sporáku. Uvědom si, že hořák na IPU má výkon kolem 70 kW, takže potřebuje dost velké množství plynu. Tento hořák se běžně připojuje na přímo na láhev.

Offline

 

#14 07-06-2021 09:40:09

Leonidass
Člen
Registrovaný: 04-06-2021
Příspěvky: 6

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Aha? Takže nekonečné téma big_smile

Offline

 

#15 07-06-2021 10:36:44

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Není to nekonečný příběh. K tomu hořáku nejsou žádné podklady. Na hořáku by měl být údaj o spotřebě kg/hod a pracovní tlak. To na nem asi není uvedeno. Tyto hořáky prodává také MEVA. Ani na jejich stránkách nejsou žádné údaje. Jen výkon v kW. Na stránkách z odkazu je uveden jako příslušenství "Uzavírací ventil k benzinovému karburátoru".  Tak a teď raď.
Když máš 10kg bombu, tak ho zkus připojit přímo a zkus jak se dá při normální teplotě regulovat. Když to půjde, tak nech lahev ve stínu, hlavně v době, kdy hořák nebude odebírat plyn. Když hořák poběží, tak se bude lahev ochlazovat a k ohřátí lahve nedojde. Hlavně si hlídej abys nepřepálil hadici, nebo aby ti nechtl v nějakých koutech prach. Pak by se někdo z pojišťovny mohl ptát proč jsi neměl red. ventil, i když by to s průšvihem nemělo žádnou souvislost.
Ať se dílo podaří.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#16 07-06-2021 13:09:16

Zeb
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 03-09-2019
Příspěvky: 43

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Kup si k tomu tohle: https://www.hornbach.cz/shop/Regulator- … ossType=ma ať sem můžeš napsat, jak jsi dopadl a my se to nemusíme dozvědět z černý kroniky...

Offline

 

#17 07-06-2021 17:43:28

Vedra
Člen
Registrovaný: 21-03-2017
Příspěvky: 49

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Koupil bych redukčák z kličkou, pokud výrobce nelže tak si tazatel koupil sakra předimenzovaný hořák na navaření jednoho pásu IPY na střechu a možnost nastavení tlaku se bude hodit.

Něco takového
https://www.vildman.eu/redukcni-ventil- … -do-4-bar/
akorát bude třeba předělat koncovku na hadici

Offline

 

#18 08-06-2021 08:30:10

Leonidass
Člen
Registrovaný: 04-06-2021
Příspěvky: 6

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Svářet šlo v pohodě i bez RV nebyl žádný problém, jen jsem měl obavy s zažehnutím plamene zpět do hadice když jsem končil práci.

Offline

 

#19 08-06-2021 08:40:32

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Svařování asfaltových pásů PB

To byly obavy zbytečné.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#20 08-06-2021 08:55:16

Leonidass
Člen
Registrovaný: 04-06-2021
Příspěvky: 6

Re: Svařování asfaltových pásů PB

To nemůže nastat?

Offline

 

#21 08-06-2021 09:19:32

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Svařování asfaltových pásů PB

nedovedu si představit jak když se jedná o atmosférický hořák a PB.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#22 08-06-2021 13:09:01

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svařování asfaltových pásů PB

lidí s malou představivostí co se může stát, jsou plné hřbitovy. big_smile
Není myšleno na mistra Famatera.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#23 08-06-2021 13:44:16

japa
Člen
Registrovaný: 29-07-2012
Příspěvky: 183

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Leonidass napsal(a):

Svářet šlo v pohodě i bez RV nebyl žádný problém, jen jsem měl obavy s zažehnutím plamene zpět do hadice když jsem končil práci.

Plyn (propan-butan) je hořlavý jen ve směsi se vzduchem (kyslíkem) a protože v hadicích je jen čistý plyn, tak nemůže dojít ke zpětnému šlehnutí plamene, případně k zahoření v hadicích.
Jinak RV pouze redukuje tlak, nemá v sobě žádný bezpečnostní prvek (myšleno zpětný ventil, suchou předlohu, pojistku proti zpětnému šlehnutí, atd.).

Jiná situace je, pokud se PB používá jako hořlavý plyn spolu s kyslíkem na pájení nebo řezání, tam všechny bezpečnostní prvky musí být, protože např. při ucpání trysky hořáku hrozí proudění kyslíku do hadice s hořlavým plynem.

Offline

 

#24 08-06-2021 17:55:27

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4201

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Jasně neměj žádné obavy , nic u atmosferického hořáku nehrozí . Jsou to ko ko tiny . Jinak spotřeba je tam jasně uvedena 4kg/hod . Takže máš velkou 10kg flašku na 2,5hoďky . No a jestli pojedeš v tahu , tak ti při použití PB nezbude po chvíli , pokud nebude venku nad 30°C a flaška na slunci , dostatek tlaku a výkon ti spadne do nepoužitelna . Takže ti nezbude , než hořák otočit na flašku a ohřát ji . Jen je blbý opálit lak , tu ti jentak na výměnu nevezmou . Lepší je koupit čistý propan . V SIADu v Hradci stojí asi o 40Kč více než PB . Fascinovalo mne , že mi ji čistě vydal z jiné klece , ani není popsaná , ani pověšený papír . Ono pokud bude 5 nad nulou a pásy také studené , tak ani tímto jedním hořám plnoplošně natavenou izolaci neuděláš .... Nedejbože z modifikovaných pásů . Ale výhodné jdou nyní samolepící pásy , ty jen přiválcuješ a je .

Offline

 

#25 08-06-2021 20:09:14

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Svařování asfaltových pásů PB

Když  je u  hořáku  výkon  v KW,  tak tento  údaj automaticky znamená  taky nějakou  určitou  spotřebu plynu. Akorát se to  musí  přepočítat. A opačně, když  se 10 kg flaška PB spotřebuje za 2,5 hodiny souvislé  práce se stále stejným  plamenem  hořáku,  je to  vlastně údaj  o  výkonu  hořáku.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče