SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
čaute.. zaoberal sa tu niekto myšlienkou napájať invertor batériami? Baterka -> menič -> invertor. nejsom v obore expert, ale teoreticky si myslím, že by to mohlo fungovať, problém jedine vidím v tom, ako bude na túto situáciu reagovať menič.
batéria by možno šla použiť aj z auta, alebo mám takéto 4 kusy
https://shop.gwl.eu/LiFePO4-cells-3-2-V … cur=1#tab1
menič napr.
https://www.klavesnica.sk/menice-napati … 00w-4000w/
O čo vlastne ide..
bol som cez víkend na chate zvariť konśtrukciu na stol, ale vobec to nešlo. oblúk chytal iba niekedy a to tiež dosť nestabilný (asi velké kolísanie napatia siete). nastavenia viac ampérov nejako nič nerobilo. Takže som zvaril akuráttak ho*no.
Tú konštrukciu mám už z polovice zvarenú, ale kvoli transportu som to musel dokončiť až na mieste. stačia tomu 2-3 elektrody
normálne by sa dala použiť elektrocentrála, ale tá je dosť hlučná a to je problematické.
Offline
Samozrejme, ze sa tym uz niekto zaoberal
https://m.heureka.sk/zvaracky/fronius-a … 50-230v-e/
http://www.arc-welding.cz/mmazdroje/lor … stick-160/
K prvemu dostanes aj nabijacku, k druhemu sa da dokupit prakticky nosic na chrbat - nieco pre tatranskeho nosica....
Editoval rcp (11-12-2020 07:56:20)
Offline
myslel som, či sa tým niekto zaoberal na tomto fóre, akože doma vyrobené, nie komerčné riešenie to je trošku drahé na moje účely. A tie komerčné majú súčiastky na mieru, a k tomu tažko budem mat prístup, ne to ešte znalosti si vyrobiť vlastný menič.
Offline
A není lepší pořídit za pár tisícovek elektrocentrálu? Odkazovaný měnič by myslím vydržel možná pár zapnutí a vypnutí svářečky...
Offline
No, ono to bude +- zhruba náročné jako stavba nového invertoru, ale na rozdíl od stavby nového invertoru asi nikde neexistují solidní návody pro amatérskou stavbu pro lidi jen se základními znalostmi elektroniky.
Doba ještě k tomu nepokročila.
Nejdřív se budou muset zdražit jističe tak, že za jistič třeba 25 A na chatě se bude platit majlant, takže lidi budou hromadně měnit jističe na jističe třeba 10 - 6 A a současně musí být mnohem víc přístupné baterky, třeba stacionární nebo baterky z elektromobilu.
Offline
presne tak ked uz take daco tak urcite radsej kupit centralu a z nej napajat zvaracku ako riesit bateriu/menic co si tu dal tie odkazy tak to je absolutny odpad,normalna lifepo4 bateria stoji cez tisicku len taky rachot,menic +- to iste urcite sa pohybujeme na cene 1500 skor 2000 eur ak to ma normalne fungovat !!!
Offline
Noobiq13 napsal(a):
myslel som, či sa tým niekto zaoberal na tomto fóre, akože doma vyrobené, nie komerčné riešenie to je trošku drahé na moje účely. A tie komerčné majú súčiastky na mieru, a k tomu tažko budem mat prístup, ne to ešte znalosti si vyrobiť vlastný menič.
Áno, zaoberal. Ja osobne mám vlastnoručne vyrobenú zváračku ale nie MMA ale MIG/MAG. Mám aj elektrocentrálu, ale na zváranie MMA ani MIG/MAG je nepoužiteľná, tak som urobil takýto pokus. Zapojil som do série autobatériu z bagra a z SUV NISSANa a takto vytvorený zdroj som pripojil na výstup zdroja zváračky, teda pred tlmivku. Tiež sa napätie 24V priviedlo na RJ. Sám som bol prekvapený ako kvalitne sa tým dalo zvárať. Ako ochranný plyn bol CO2 z 2 kg fľaše.
Offline
U Fronius accu uvádí výdrž 14-18 elektrod 2,5, jen pro představu zda to má smysl, zatěžřovatel 100A/25%
S tím, jak se zvětšuje množství elektroniky v užitkových strojích bych asi napájení z bagru vyloučil, myslím moderní bagr, řídící jednotky odchází jen při špatném pohledu
Offline
Tuto otázku ohledně baterií a měniče bych položil spíš sem http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na … m&f=38
Offline
Už samotný princíp je s prepáčením hovadina. Mame 12 V z baterky, to napätie rozsekáme a transformujeme na 230V, to usmerníme, zvlnenie minimalizujeme batériou kondenzátorov, takto upravené napätie rozsekáme, meničom prevedieme na potrebných cca 25 V, usmerníme a (ne)zvárame. Pri MIG/MAG máme z autobatérii zdroj, ktorý nepotrebuje transformovať ani iné úpravy. Baterky počas zvárania môžeme priebežne dobíjať aj tou najlacnejšou EC.
Offline
Existujou taky Silent generátory a Ultrasilent co může prakticky bežet klidně v obejváku ale to v normální půjčovně nemají.
Zavařit 3 eldy na chatě = pučim si benzin centrálu 5kw klidně i z jejich invertorem zavařim vrátim a je to . Kravál to děla jak hlučnějíší auto.
Offline
No na to bude invertor jako dělaný . Bude schopen zpracovat dokupy jak síť , tak energii z měniče . Pokud budeš mít energii z měniče alespoň 1kW , tak by to šlo diodově spojit . POZOR bude vodivě spojeno se sítí !!!!!
Budou ti stačit dva tak 20A můstky na 800V či více . Jeden zapojíš na konec sítě a druhý na výstup měniče . Bez kondíků !!! Spojíš +s+sem a mínus s mínusem . Pokud bude invertor popsán alespoň jako 200A , tak dvojkou elektrodou ti to musí jít .
Offline
Taky myslím, že centrála z půjčovny je lepší řešení
Offline
dík za rady/názory. Všetko mám (teda menič viem požičať, nie ten z linku) a teda cena 00nič. No ale asi z toho nič nebude.
bobobo: také niečo ma tiež napadlo, podporiť el. sieť batériou, ale nemal som ani predstavu ako to, hlavne bezpečne, spraviť.
o tichých generátoroch som nevedel. keby sa mi podarí zohnat, tak by to šlo.
senior napsal(a):
Už samotný princíp je s prepáčením hovadina...
áno, toho som si plne vedomý, ale ak by to fungovalo, tak ma to netrápi. vo svete je tolko vecí riešených hovadsky, a funguje.
pavol.sk napsal(a):
presne tak ked uz take daco tak urcite radsej kupit centralu a z nej napajat zvaracku ako riesit bateriu/menic co si tu dal tie odkazy tak to je absolutny odpad,normalna lifepo4 bateria stoji cez tisicku len taky rachot,menic +- to iste urcite sa pohybujeme na cene 1500 skor 2000 eur ak to ma normalne fungovat !!!
menič neviem. Batéria je kvalitna. cena samozrejme závisí od kapacity. a priplácat 500% ceny za 5% výkonu nikto normálny nebude.
Offline
lifepo4 clanky poznam uz zo 15rokov su to klalitne clanky ale brat cca 5kw z 12 aku je brutal,ked uz take daco vymyslat tak ist do 24v ale aj tak to bude vysoka cena,na jednom pracovisku sme pouzivali akumulator/menic ale ten akumulator bol z vozika vazil cez 500kg k nemu bol profi menic 3kw ale ani ten by nezvladol zvaracku,to by chcelo aspon 5kw menic a nie daky cinsky odpad ale nieco kvalitne,ak to ma byt na spontanne vyuzitie tak to je nerentabilne
kapacita akumulatora/jeho moznost dat vykon do zataze su dva parametre ktore su na sebe nezavisle
mozes mat akumulator 100AH ktory bude schopny davat trvaly yvstupny prud 10ky amper ale tak isto moze mat iny akumulator o rovnakej kapacite vystupny prud cez 1000 A !
Offline
Trocha invence neškodí. Na rally Dakar svařovala jedna parta provizorně zlomenou osu na náklaďáku rutilkami dvěma akumulátory v serii, protože se nepovedlo nastartovat benzínový svařovací agregát. A svár pak vydržel opatrnou jízdu přes 30 km do cíle etapy. V cíli osu vyměnili a tu svařovanou zkusili zlomit v tom "provizorním" sváru velkým kladivem. Nepovedlo se. Asi někdo z té party měl hodně znalostí o svařování
Offline
Asi někdo, jako já (já to ale nebyl). Stačí klepnout na ten třetí velký čtverec (svarinfo) na začátku každé stránky a přečíst si, co jsem tam já i jiní o tomto problému napsaly. Nebudeš ani invertor potřebovat, se čtyřmi autobaterkami a kouskem plechu to, kdo umí svářet zvládne s prstem v nose. P.S. Na rutilku stačí 3.
Editoval KMU1 (11-12-2020 18:46:14)
Offline
jirkati: zabudol si dopisat ze odvtedy nosili uz len 2-3 baterky a nie agregat a zvaracku aj to vtom Tatra Dakar
dokumente (dost stary) hovorili asi sme videli rovnaky dokument
pavol.sk (lifepo4) uz maju nahradnika https://www.svethardware.cz/quantumscap … trhu/53805
Tato tema tu bola aj sa tam rozoberali viacere zvaracky s externou krabickou baterky len je to v sekcii
ktoru admin zavrel tiez to tam dopadlo ako vtejto teme
Update: Narodne bateriove centrum bude na slovensku
https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&am … ws_no=9186
Editoval ihlan (13-12-2020 18:16:09)
Offline
si ma rozosmial li-ion clanky su patentovane tusim v 70tich rokoch a vo velkom sa zacali pouzivat tak 10r dozadu,roznych druhov akumulatorov je vymyslene plno ale ktore sa presadia a zacnu vyrabat vo velkom to teraz tazko povedat,vyvoj zenie vpred hlavne elektromobil
Offline
Z asijské "bižutérie" už jsou za nějakou stovečku poměrně běžné obvody STEP-UP, které umí z 12 nebo 24 voltů udělat třeba 36 V a 10 - 15 Ampér. U těch lepších se dá nastavit i výstupní napětí i omezení proudu. Zbývá "jenom" vymakat, jak je pospojovat paralelně, aby to běželo a vzájemně se to nehádalo. A dávalo potřebné ampéry. Anebo kouknout na čínské eshopy a zkusit, jestli tam nenabízejí takové obvody STEP-UP už přímo v patřičné síle, aby stačil jen jeden.
Offline
To tazko. Ono cele je to hovadina, bud pouzit centralu a zvaracku, alebo tie 3 olovene aku. Vsetko ostatne je prilisnkomplikovame a drahe.
Offline
Tak kdyby někdo potřeboval levný silent zdroj ........
https://www.rucne-naradie.sk/festool-sy … werstation
Offline
pafik1605 napsal(a):
Tak kdyby někdo potřeboval levný silent zdroj ........
https://www.rucne-naradie.sk/festool-sy … werstation
Pafik za tu cenu mas cely set
https://shopweldingsupplies.com/product … ng-machine
aj s dopravou alebo ojazdenu batekru z TESLY
Stale neviem najst to povodne vlakno kde sme tuto temu PRED ROKMI riesili
Zatial nasiel som len BAterkove CO2
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 790#p74790
Este bola jedna ale urcite bude vtej zamknutej sekcii co admin slubuje vratit uz 3/4 roka..
HURAAAA uz sa blizim .... druha ...
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=99948
a ked najdem tu tretiu kde su aj tie accupacky tak zakladatel temy pochopi ze uz to tu fakt bolo
Jirkati pozri nieje ti to povedome ?
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopi … 959#p97959
Editoval ihlan (12-12-2020 11:42:19)
Offline
Zadanie zaokrúhlene znelo, skompletovať zváračku napájanú z batérie za prijateľnú cenu. Keby zadávateľ chcel iba jednorázovo niečo na chalupe zavariť, tak si vhodné zariadenie požičia. V tomto prípade však pátra po poskladaní funkčného zariadenia schopného zvárať a za málo peňazí. Najlacnejšie samozrejme bude pospájanie 3 ks autobatérii do série a priamo s tým variť. Nemusím hádam nikomu vysvetľovať, že pri tomto spôsobe zvárania hrá vekú úlohu celkový vnútorný odpor zdroja. Ak budú batérky v dobrej kondícii s potenciálom poskytnúť prúda aj nad 1000 A, tak sa oblúk spoľahlivo zapáli aj pri 36 V ale po upotrebení cca 1/2 elektródy sa táto rozpadne - roztaví a zváraný matroš bude mať tendenciu prepáľovať. Môj názor je taký, že najvýhodnejšie aj lacné funkčné zariadenie je pre MIG/MAG metódu.
Jednoduchá kalkulácia: Potrebujeme horák s ventilom ovládaným spúšťou cca 80 €. Podávač 16 € , PWM reg. z Číny cca 3 €.Fľašu s CO2 - neznáma cena - hasičák? Budíky cca 25 €. Tlmivka - jadro EI z MOT bez "I", navinúť cca 6 - 10 zav ◙ 16 mm2. Držiak cievky home-made s verikalnou osou, čo zabezpečí samobrzdenie. Riadiaca jednotka nie je potrebná , nebude predfuk. Kábel na minus pól - podľa dĺžky a prierezu, + kliešte.
Offline
presne ako pise ATLAN je to hovadina ale debata celkom zaujimava
Offline
Stránky: 1 2