SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Někteří to prostě nechcou pochopit.
Offline
Zvaram momentalne doma len TIGom Alzliatiny.
Donesu suciastku...odhadnem cenu za pracu.
A peniaze beriem len za kladne vykonanu zakazku.
Ak niekto nesuhlasi s cenou...ukazem mu branku z dvora.
A poprajem vela stastia s hladanim niekoho lacnejsieho.
Offline
Předpokládám, že to jsou obvykle starší lidi. Zvyklí na "staré" koruny. Jenže problém je v tom, že cena respektive váha koruny (měřeno průměrnými mzdami) od sametu klesla na víc než desetinu původní hodnoty koruny. I přesto to je vzhledem třeba k německým mzdám pořád sotva třetina. Kdyby se naše mzdy měly rovnat německým, ta váha koruny od sametu by neklesla víc než desetkrát, ale víc než třicetkrát. A přitom výše všemožných nákladů u takových prací se spíš odvíjí od těch německých nákladů než od českých nebo třeba ještě levnějších, jako jsou asijské nebo bulharské atd. Třeba elektřina, teplo, pracovní plyny, kvalitní svářečky, elerktrody...
Navíc spousta lidí, zvláště těch, co pracují na manuálních pozicích, kde se požaduje jen málo znalostí a stačí nízké vzdělání a ta práce není nijak zvlášť nebezpečná, bere podprůměrné nebo dokonce podradiánové mzdy. Zatímco kolem sametu, pokud pracovali ve správném podniku, klidně mohli brát jedenapůlnásobek až dvojnásobek průměrné mzdy. Těm lidem za těch 30 let od sametu stoupla mzda v korunách třeba jenom pětkrát.
Podle nich a jejich mezd práce třeba na tom autě, která kolem sametu stála 50 kč nebo třeba 300 kč, by dnes měla stát maximálně 500 - 1500 kč. Jenže ona dnes podle dnešních reálných nákladů stojí třeba těch 5 - 15 tisíc Kč.
A co se týká aut a potřeby jejich oprav, bude kvůli zeleným brzo ještě podstatně hůř, protože vnucováním elektromobilů Bruselem se cena nových aut skokem zvýší, takže víc lidí bude potřebovat za každou cenu udržovat v chodu staré vraky.
Offline
Několikrát jsem teď četl, že příslušné komisi došlo, že jenom přes elektřinu cesta momentálně nevede a chystá se prosazovat také zemní plyn (což už zní líp) a následně přejít na vodík
Offline
SO 545: Tak to se mi moc líbí, máte na to super názor.
Radim: Trošku máte pravdu, ale neplatí vždy že to jsou jen staří lidé. Jsou i mladší než já, kteří si koupí auta za pár korun před smrtí, protože zastávají názor: Proč kupovat nové auto za půl mega, když to za 30000,- mi poslouží stejně tak spoustu let. Jenže se stane že jim třeba uhnije práh/y, zadní lemy, kus podlahy, přední podběh apod. Do značkové karosárny to dávat nechtějí, protože jim to vyčíslili na řekněme 30000,- kč což je cena auta. Tak hledají levnější variantu a najdou. JENŽE: jak už tady psalo více lidí, takoví jsou většinou úplně mimo a vůbec netuší, že se s jejich autem jebu třeba týden. A mě osobně dokáže na...t, že se jako blbec snažím dělat všechno poctivě, vše rezavé vyřežu až do zdravého, vyvařím, natřu i zevnitř a nastříkám, i když domácí kvalita. Vemu si nějakou symbolickou částku a lidi nadávají. Jiný pracuje stylem, že všechno rezavé nechá, maximálně to jen obrousí, přeplátuje to novým plechem, posmrká, nový plech ani nenatře zevnitř a obrousí, zatmelí a stříkne sprejem. A vezme si třeba i kdyby tu samou částku co já. Asi tedy budu muset přepnout na jiný režim.
A není to jen o koruně kdysi a koruně dnes, i když částečně ano. Všechno je i o tom, že něco mě stojí elektřina, plyn do svářečky, drát, kotouče do flexy, tmely atd, atd. Někdo kdo dělá tím druhým způsobem vypotřebuje třeba jen 1 polevkovou lžíci tmelu, půl jednoho spreje, v horším případě ani nepoužije základní barvu. Drátu ve svářečce pár cm, tím pádem i plynu. Jeho náklady např. 1000,- kč a moje plácnu 2500,- kč. O tom to je. Vemu si za opravu 3500,- kč a lidi se kroutí a nadávají. To že jeho oprava vydrží třeba jen 1 rok a moje např. 5 let už nikdo neřeší, protože stejně to ti chytráci pošlou za 2 roky dál, nebo na vrakoviště.
Editoval varok (31-12-2020 11:18:26)
Offline
varok napsal(a):
.... A mě osobně dokáže na...t, že se jako blbec snažím dělat všechno poctivě, vše rezavé vyřežu až do zdravého, vyvařím, natřu i zevnitř a nastříkám, i když domácí kvalita. Vemu si nějakou symbolickou částku a lidi nadávají...
Varoku, to je ale jen a jen tvůj osobní problém, že to děláš jako koníčka skoro za dumpingové ceny. Pokud to děláš kvalitně, věř tomu, že se to dřív nebo později rozkřikne a lidi se za tebou budou stahovat. Takhle akorát kazíš obvyklé ceny na trhu. Před začátkem práce popiš zákazníkovi, co se bude dělat a kolik by to stálo, vždyť to je dneska normální a standardní jednání. No a pokud si nevěříš, že to provádíš dobře a kvalitně a bojíš se říct si o víc, tak to je taky tvůj problém.
Offline
Čau Varoku .karosařině se nevěnuji,ale vyvařování Š 120,mě přesvědčilo o tom,že je to práce drbačka a někdy hodně k naštvání.To nesedí,tam se nemáš do čeho chytit a nevím,co ještě.Buď musíš zvolit kompromis,mezi prací a cenou a nebo,si o peníze říct.Každej na to nemá,ale jiná cesta není.Pokud děláš,jak píšeš,tak si to musíš nechat zaplatit,jinak,ať jdou.Tohle je obchod a ty nejsi samaritán.Jinak ze sebe děláš zbytečně osla,navztekáš se,spotřebák,energie.Je to tvrdý,ale takhle to ofunguje.Budeš spokojenější,obrníš se .
Offline
momák napsal(a):
Čau Varoku .karosařině se nevěnuji,ale vyvařování Š 120,mě přesvědčilo o tom,že je to práce drbačka a někdy hodně k naštvání.To nesedí,tam se nemáš do čeho chytit a nevím,co ještě.Buď musíš zvolit kompromis,mezi prací a cenou a nebo,si o peníze říct.Každej na to nemá,ale jiná cesta není.Pokud děláš,jak píšeš,tak si to musíš nechat zaplatit,jinak,ať jdou.Tohle je obchod a ty nejsi samaritán.Jinak ze sebe děláš zbytečně osla,navztekáš se,spotřebák,energie.Je to tvrdý,ale takhle to ofunguje.Budeš spokojenější,obrníš se .
Přesně tak.
A tlak na snižování cen na vyvařování bude v dalších pár letech ještě vyšší. Model, kdy po 5 - 10 letech se na autě udělala generálka, vyvařila celá kára, ostatní rozhodilo, vyčistilo, vyměnily opotřebované věci, to všechno klidně i v nějaké zapadlé garáži a potom to auto drželo třeba ještě dalších 20 let, je dávno pryč.
Dneska se všechno musí měnit, skoro nic se nedá opravovat. Takže majitel, po 5 - 10 letech ježdění, musí sáhnout do peněženky a dát vyměnit komponenty za 50 - 150 tisíc a potom může jezdit dalších 5 let. A potom auto dát do šrotu a kupovat nové, protože by musel měnit komponenty třeba za 100 - 200 tisíc.
Vyvařování káry tak ztrácí na významu, kde dříve prodloužilo vyvaření káry životnost auta třeba o těch 20 let, dnes třeba jen o dva roky, o jednu STK. Nebo umožnilo prodej auta někomu ještě chudšímu a naivnímu...
Offline
Zdenek11 a Momák: oba máte asi pravdu a budu muset přitvrdit. Samozřejmě nejsem ještě na úrovni některých MISTRŮ karosářů, které hrozně obdivuji, že přivezou na dílnu pomačkané auto a odjíždí auto jak nové, ale i tak prodělávám a hodně.
Radim: toho se zatím nebojím. I když ti nahoře dělají všechno pro to, aby lidi dali staré auta do hutí a koupili nové auta, slušní lidi se jen usmějí a myslí si o tom své. Spousta lidí ani nechce nové auta, takový shit očesaný kde se dá.
Offline
Ak chcete vyvarovat, treba sa prestahovat viac na vychod, od Ukrajiny az po Indiu, zapadne trendy ktore sem idu toto remeslo robia nerentabilnym. Hodina zvaraca je cca 25-30€/h (bez materialu). Lakovanie detto. V UK stoji 10 rocne auto (ktore ma cez 250 000km potrebuje vyvarit) pod £1000. Za 10 hodin to nikto nespravi, takze sa to neoplati tolko prachov strcit do stareho vraku, ked dalsich x veci na tom odchadza.
Varok: daj prosim ta nejake fotky tvojej prace..
Editoval AndyS (31-12-2020 13:47:36)
Offline
varok napsal(a):
Radim: toho se zatím nebojím. I když ti nahoře dělají všechno pro to, aby lidi dali staré auta do hutí a koupili nové auta, slušní lidi se jen usmějí a myslí si o tom své. Spousta lidí ani nechce nové auta, takový shit očesaný kde se dá.
Nezdielam tvoj nazor ze dnesne auta su shity. Moja skusrnost s novymi autami je ze skor ti ho ukradnu nez sa pokazi. Na male vynimky sa to auto ak mu venujes trochu starostlivosti (olej do motora) sa (mechanicky) nepokazi prvych 200 000km. Potom sa dostavas na hranicu zivotnosti niektorych komponentov.
Ked si ale kupis Daciu za 9 000€ sa necuduj ze vydrzi tolko co tvoj Powermat (bez urazky).
Vyrobcovia potrebuju hlavne obrat/ predavat tak vyrabaju co sa da predat, hlupost je to kupovat..
Offline
AndyS: Naštěstí to jako urážku neberu, protože jsem toho Powermata dal už dávno pryč a vsadil raději na ověřenou kvalitu, i když spousta lidí na ně nadává. Dacii nemám a ani bych žádnou nechtěl. Každý to hrozně vychvaluje, ale měli jsme více typů v bývalé práci a.......
Editoval varok (31-12-2020 16:06:35)
Offline
AndyS: https://varok.rajce.idnes.cz/Mobil/ https://varok.rajce.idnes.cz/nastenka/
https://varok.rajce.idnes.cz/blatniky_felina/ https://varok.rajce.idnes.cz/5._vrata_Felicie/
https://varok.rajce.idnes.cz/Octavie_I/ https://varok.rajce.idnes.cz/Stribrna_Octavie_I/
https://varok.rajce.idnes.cz/Fabie/ https://varok.rajce.idnes.cz/Octavia_II/
https://varok.rajce.idnes.cz/Naraznik_Octavia_I_RS/ https://varok.rajce.idnes.cz/Felicie_sousedi/
https://varok.rajce.idnes.cz/Muj_Golfik/
Offline
Varok, manuálne zručný si, len už prestaň nariekať, jak je svet zlý, pošli tých blbých sockárov do háje a rob autá, ktoré má zmysel robiť. Ked robíš za socka prachy, tak k tebe budú chodiť len sockári. Neboj sa poriadne zapýtať, nakoniec príde niekto, čo to zaplatí a ten k tebe pošle dalších. Takto to funguje všade. Ja som napr. dal generálkovať motor na focuse, za opravu zaplatím pravdepodobne kúpnu cenu auta. A čo, chcem to mať v poriadku, aj ked je to len auto na vozenie cementu.
A do nového roka si daj predsavzatie, že si 2x rozmyslíš, či je treba reagovať na každú blbinu na fore. Ale tých fotiek s postupom prác sem kludne daj viacej, dobre sa na to pozerá.
Offline
Vykasli sa na vyvaranie starych aut. Lepsie zaplatena praca je oprava karoserii buranych aut . Nemusis ani klamat , aj dobre opravena buracka ma vzdy hodnotu.
Vybavenie rovnake , rovnaciu hydraulicku ruku nieje problem vyrobit. To co teraz robys je nezaplatena praca , tak naco to robit. S vyvaranim karoserii som skoncil v.r. 2005 . Dalsie , asi to nevies ale vsetko co teraz robis o 5 rokov bude vydiet. Lak popraska ,korozia z vnutornej strani rozozerie originalne plechy hned vedla zvarov. Ak nie o 5 Rokov tak o chvilu neskorsie urcite. Treba manit cele konstrukcne prvky. Na staru kvalitu zabudni tiez , dnesne Auta spravia prvych 100 000 km len s vimenami olejov. O tom sa Favoritom a Felicii ani nesnivalo. Ospravedlnujem sa za kvalitu pisma nikdy som to neovladal a mam nemecku Klavesnicu . Viac nebudem prispievat. Vela stastia.
Offline
jean: Dobře, vyzkouším to tak. A to předsevzetím zkusím. Slibuji
Matej2: Na jednu stranu máte asi pravdu, ale nemám na tk velké opravy zatím prostory, jen na menší opravy co dělám teď. Ale děkuji za názor.
Tak všem hodně zdraví a stěstí v Novém roce.
Offline
Varoku, dobrá práce. Nemusíš se za ni stydět, ale ani si říci o slušný peníz. Za slušnou práci slušný peníz.
Offline
Varok: to smekam, toto by som odviezol na vrakac a ne je.. al som sa s tym. Zabity cas. To radsej urob nejaku plastiku do zahrady alebo na namestie na lokalny rynok.. Alebo sa pust do nejakeho veterana, tam to uz nie je iba o prachoch..
Offline
Jole: Děkuji
AndyS: Děkuji. Uvidím co bude dál
Offline
kolik sis řekl za opravu shnilého plechu okolo víčka k hrdlu nádrže u té oktávky, bez laku mne to přišlo na cca 3500,-. Jinak pěkná práce
Offline
Já jsem chtěl myslím 3500,- kč ale i s tím domácím lakem.
Offline
Varoku mám na tebe dotaz. Ty lemy na podběhy blatníků si vyrábíš sám nebo je někde kupuješ už hotové? Já jsem na ně ještě nikde nenarazil. Vždycky je vyrábím na koleně a je to pěkná jebačka. Hlavně ten spodní pertl, ty to máš hezky začištěné. Jole.
Offline
Jole: Záleží na jaké auto. Na některé se to dá normálně koupit, třeba Favorit, Felicie. U jiných buď samodomo výroba, nebo si pomůžu dílem na jiné auto a trošku přizpůsobím.
Offline
Varok pekná robota, ja som s týmto sekol po Tom čo so mnou začali ľudia vyjebavat. Niečo konkrétne : to sa s tým nehraj to mi len tak sprav vieš na STK ja mam aj druhé prahy to mi ohybal klampiar. A vieš čo doniesol ten pán ? Pozinkovy odkvap hrúbka tak 0.5mm.
Alebo dnes by som to doniesol to sú len dve dierky, začneš pilit a polku Prahu mas preč samozrejme je to zhnité aj pod tým tak voláš majiteľovi a on povie na to sa vykašli , hovorím mu že to nemá potom moc zmysel taká robota a on mi povedal že do toho nejde investovať že to chce len tak do 30 euro. Tak on si ešte určil cenu. Nehovorím o Tom bordeli čo je potom hnusná robota a zaplatenú som ju nemal ani raz. Možno keby niekto doniesol BMW a nie starý Fiat Croma. Alebo veterána tým sa ľudia bežne živia a veľmi úspešne. Len to chce už vecsi priestor.
https://youtu.be/sa2tXQ8zFp0
Offline
Ale ak chces robit veterany /a aj to nieje prave raj/ musia tie prace byt uz fakt na urovni.
Ako aj na novsich autach.
minimum je menit diely aspon takto.
Po vybruseni to nesmie byt vidiet.
Praca na tomto leme asi 4h.
BMW ti nikto nedonesie ak niesi na urcitej urovni.
Ako niekto hore radil ist do novych buraciek. Asi ani nahodou. Dnes nejde burane auto vytahat o strom.
Chce to rovnaci ram a nosme prvky sa menia...narovnat nejdu a ak tak jedine autogen. Ale to nieje mozne.
Tukes na dvere spolujazdca. Lahunko hnute vystuzenie prahu a A stlpika.
Jedina mozna vymena aj s dokomentaciou kde je mozne rezat a ako zvarat.
Moznost pouzit len nove diely. Ak si niekto mysli ze kupi stvrtku atd...chcem vidiet ako to rozoberie a znova pouzije...to nikto nezaplati.
Offline