SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Nemusíte čítať celé fórum, ale určite si pozrieť čo je v článkoch na svarinfo.
V jednom článku bolo presne o tomto probléme http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008042201
Offline
Jakub Zikmund napsal(a):
tak je tu mnoho príspevkov nie každý má chuť a čas perčítať to všetko
Jestli se chceš něco dozvědět, tak tě nic jiného nezbude. Promiň, ale ty k blbým poznámkam přímo provokuješ! Na jiném místě žádáš o lexikon svařování a v zápětí píšeš, že ho nebudeš číst. A jiné a jiné....
Jakub Zikmund napsal(a):
Dobrý deň, neviem či sa tu niečo podobné nachádza,ak áno vopred sa ospravedlňujem.Chcem vyzvať všetkých znalcov zvárania a Admina či by bolo možné zhrnúť tie najzákladnejšie veci z tém MMA,MIG/MAG,TIG/WIG a spraviť z toho taký lexikón,niečo podobné ako má stránka Frónius.Definície tých základných vecí ako napr.(4-takt/2-takt , HF/LA, ...)Určite by to pomohlo najma mladým zváračom!
Vopred ďakujem
Editoval Radek09 (25-06-2010 21:13:58)
Offline
Nie to si ma zle pochopil fórum si prečítam teda čo sa dá ale aj z toho mála na čo mám čas možem prehliadnuť tie podstatné veci! ja som v tomto obore úplný amatér preto chcem rady od vás starších skúsenejších opýtaj sa sám seba! prelistoval som to tu všetko? myslím že je toho strašne veľa! a zdá sa mi že by sme túto tému mohli uzavrieť
Offline
Ja sice niesom zvarac na plny uvazok ale tak trochu ma to zivy.
Ale precital som kazdu temu kde mohlo byt nieco zaujimave a uzitocne.
Zacni trebars v temach podla nazvu , inac nemas sancu a to tu na tomto fore je este velka benevolencia a solidarita k tapetovaniu .
Offline
Zdravím vás
Zháňam Argon ,môže byť kludne aj ten polský prípadne aj prázdnu flašu .Najlepšie Zlínsky kraj . Ďakujem za ponuky .
Rado
Offline
Ja mam moznost kupit velku argon flasu , je 165cm vysoka za 80€ . len je to jednorazovka ... ma to mat 10m3 , oplati sa ?
Offline
No asi jo - 20l flaška kde je kolem 4,5 kubíku Ar stojí kolem 2000Kč jen náplň (oficielně).
Offline
atishajn :
Jednorázovka to nebude.
Neni to predsa prepichovacia kartuš do turistických varičov....
Potom ju môžeš plniť prepušťaním z inej fľaše .
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008042201
Offline
Ja viem ze ju mozem doplnat , len to rozmyslam stale nad tym ze mi bude doma len na vyvijanie zvaracky tig . Teraz planujem mig doma robit , ale je to drahe ... a narocne na cas a kvalitnejsie ako CE (china export) ...
Offline
Zdravím.
Prečítal som si to tu a z vašich príspevkov mi vychádza,že ako domáci kutil sa k argonu bez problémov dostanem iba Polsku alebo prerobiť hasičák a niekoho požiadať nech mi prepustí z inej flaše.Pochopil som to správne?
Čo sa týka zvárania tak som len domáci kutil ale zatial čo som potreboval tak som zvaril no a drží dodnes ale chcel by som vyskúšať argon no ale ako tak čítam tak bude problém sa k tomu dostať.
Offline
prosim o radu.kde muzu sehnat manual na nainvertor wig/tig fronius magic wava 2200.dekuji za radu
Offline
Dalo mi to sice praci to najit ale jsou tam:http://www.gxcme.edu.cn/jpkc1/hj060522/weld12.6/lesson/lesson6/6_1_8.pdf
Offline
Tak jsem na vážkách, mám rozpracovanou lahev ze starého hasičáku (rok 1986) která má kulaté dno,hrdlový kroužek na ochranný klobouček a tlak na 19 MPa (momentálně čekám na nástřik komaxitem) a z diskusí kolem argonu co jsem tu na fóru vyčetl si teď nejsem jist,jestli bude lepší namontovat zpět původní ventil s pojistnou membránou na 190 bar a přepouštět přes redukci,nebo nechat namontovat origo ventil na Argon (200 bar) a doufat že to případně lahev ustojí
Kdo z vás už přepouštěl argon z velký flašky do hasičáku s původním ventilem na CO2 přes redukci? Není s tou membránou problém?
Offline
zdravim pani, chcem sa spytat ci sa niekto nechysta do polska kupovat argon, ze by som mu prispel na cestu a kupil by mi flasu. som od trnavy takze tak do radiusu po brno som schopny si pre tu flasu vybehnut... momentalne mam flasu od air liquide ale chcel by som zrusit ten prenajom lebo je to dost drahe, tym padom mam na prepustenie argon z 20l plnej flase.
Offline
Chlapci dám vám tip, jak přijít dobře k láhvi na argon. Já jsem sehnal nepotřebné - přebytečné láhve od kyslíku (může být i acetylen) od tzv. garážových mistrů za 500,-Kč a v Polsku jsem vyměnil za láhev od argonu. Oni potřebuji pouze kus.
Offline
xlibor napsal(a):
xlibor napsal(a):
jacek993 napsal(a):
Gazy techniczne (plnírna pro okolí Ostrava, Bohumín) je Fa TOMAR, Czyźowice, ul. Nowa 28i, tel.: 004832 4553828. Je to v blízkosti města Wodzislaw. Jedná se o Messer. Lagalizace kyslík 48,80 Pzl, acetylen 70,00 Pzl. Plnění kyslík 23 Pzl, acetylen 7 kg 154 Pzl. Za legalizaci kyslíku nemusíte platit pokud mate redukci na 3/4 " (polský ventil). Rovněž tam plní argon a PB, kromě acetylenu, ten se plní jinde.
jj...o teto firme vim a chystam se tam,je to asi 3km za hranicemi hned za Chalupkami,meli by mit otevreno i v sobotu do 13hod.
K tomu uz jen dodam, ze ta firma nebo jejich provozovna nesidli na teto adrese ale pravdepodobne na Marklowicka 6. Wodzisław Śląski
Nasel jsem jeste jinou provozovnu, Henkas gaz
http://www.pkt.pl/henkas_gazy_techniczn … 77ec6.html
otevreno maji po-pa 7 - 15hod., cena 8l lahve 200zl + napln 30zl, vymena 8l lahve 30zl, chtel jsem koupit velkou 20l ale meli s tim problem, pry pouze na vymenu. Pani (slecna) mi nabidla vymenu napr. za prazdnou kyslikovou (a tu stejne nemam ), ale s 8 litrovkama neni problem a maji jich tam celkem dost. Je to asi 35km z Ostravy. Edit: Jeste dodam,pokud byste se vydali do Polska,nezapomente,ze v Polsku plati povinost mit v aute hasici pristroj.
Jsou stále na této adrese, jelikož tam jezdím.
Offline
PRODAM LAHEV NA ARGON 10l.ORIGINAL OD LINDE.CENA DOHODOU.USTI NAD LABEM. EMAILEM ODPOVEDET.Sidnyy@seznam.cz
Offline
Vysvětlení od znalejších zdejších členů: Lidi moc mi to nejde do kebule...nová 6kg láhev s přepuštěným argonem s 20kg bomby 200bar...po vyrovnání tlaků ukázala necelých 170bar (trochu divné) a bomba vydržela všeho všudy asi tak 2.5m svárů při 6l/min průtoku. celý okruh až k hořáku 100% v pořádku...nic tedy neuniká.Ventil na krev utažený přes 2m ocelovou trubku (utaženo víc, než na kolik se utahuje). Má někdo racionální vysvětlení proč lahev vydržela tak málo? Přepoušťák je origo nový. Přepuštěno bylo 6 tlakovek zatím do objemu 10l a zatím se nikdo neozval, že by byl na nule. nějak to nechápu, kde se stala chyba...lahev je v dílně kde je asi 9-12st nad nulou.
Díky jestli někoho něco napadne.
p.s. S argonem se oprvdu nedá nerez svářet (myšleno MIGem)...nato musí mít člověk pevné nervstvo jenže kupovat Corgon a jiné za nemalé prachy?...zlatá nerez trubička + CO2 (nádherně se sní sváří...když člověk není kopyto)...tímto děkuji ZDENÁLu z CHOBOLY Brno (neberte to jako reklamu), že je tak hodný a pošle mi navinutou D200ku cívku s trubičkou...za ty peníze se to stejně vyplatí, než se nervovat s plným drátem pod Argonem....
Editoval Discovera (01-11-2010 10:54:50)
Offline
Trosku vypoctu:
Po prepusteni z lahve 20kg do prazdne 6kg by mel tlak po vyrovnani byt asi 165baru (takze to by melo byt OK).
V 6kg lahvi bude asi 1700l plynu, pri nastavenem prutoku 6l/min by to melo vystacit na 270 (vice nez 4 hodiny) minut nepretrziteho svarovani.
Takze nekde je zakopany pes, nebo spis unik, nebo opravdu strasne moc veliky prutok plynu.
Ted, po vyvareni tech 2.5m svaru ukazuje barometr na redukcaku prazdnou lahev (nula) a pri zacatku ukazoval tech asi 170 baru?
Offline
To Martin: Lahevjsem při zjištění, že mi nerez nejde z ničeho nic svářet stopnul a zastavil...na redukčáku mi s odřenýma ušima ukazoval 3l/min a po odšroubování redukčáku jsem prstem s přehledem bez námahy udržel ventil otevřený...při puštění mírně syčel...tedy v podstatě prázdná a už jsem nevypouštěl a nahodil jsem tedy kompresor membránový a "vyvakuoval" jsem jí. Tím je nachystaná na nové přepuštění. Láhvový ventil stěží bude unikat....dotáhnutím bych ho už urval a jak jsem psal výše...už je utažen víc než se utahuje v servise. Vše je nové. A průtok plynu nikdy nepřesáhl 8l/min. A 4h svařování?...z odřenýma ušima to má za sebou tak 35 min čistého času. Takže mi to vrtá hlavou. Těsnost zkoušena už na začátku (i ventilu)
..a že by si někdo lahev půjčil aniž by mi řekl...to asi těžko nevím kdo...jen moje maličkost svařuje.
Editoval Discovera (01-11-2010 12:10:01)
Offline
No ....
... budu se opakovat, ale podle mě je pravděpodobnost malého množství plynu po 35ti minutách:
1. únik (netěsný lahvový ventil - nezůstal tam náhodou lahvový ventil na CO2, který má tlakovou pojistku ... na mnohem menší tlak, než je 200barů ... ?, špatně utěsněný šroubový spoj lahev - ventil, ventil - redukčák, únik v redukčáku, hadici, ve svářečce ?),
2. příliš veliký průtok (zkusil jste místo toho budíkoměru plováčkový průtokoměr na hubici ?),
3. ošizení při naplnění (ale to bych asi vyloučil, byl jste u toho, viděl jste barometr při přebírání?).
Jinak to prostě není možné. Snad bude mít někdo jiný nápad, či vysvětlení.
Offline
Začal by som tým , že na fotkach som videl redukčný ventil od CO2 , pripojený cez redukciu.
Tento ventil nema manometer , ktorý by ukazoval aktuálny tlak vo fľaši (nevieš koľko si toho vlastne napustil).
Mohlo dôjsť k chybe pri prepušťaní.
Manometer ukazuje tlak v rurke medzy fľašami , nie tlak vo fľaši do ktorej sa prepušťa.
Raz tu niekto spominal , že ak otvoriš ventil na cieľovej fľaši ako posledny , zasekne sa a veľa do toho nenapustiš.
Typujem že si to aj tak spravil , lebo si fľašu vakuoval a nechcel si do toho napustiť vzduch.
Pravdepodobne manometer ukazoval udaj zo zdrojovej fľaše , pričom do cieľovej prešlo len trochu plynu kôli zablokovanému ventilu....
Inak po vyrovnani tlakov malo ostať v zdrojovej fľaši len 153bar a nie 170 bar.
Proste vypočty ukazuju to , že tlaky sa v skutočnosti nevyrovnali ,lebo 170bar v 20L zdrojovej fľaši nemohlo zostať.
Offline
m.evil napsal jednoznačnou věc . Zákon zachování hmoty i energie platí , i když by se to někomu nemuselo hodit . Nehledej v tom žádnou duchařinu . Spíš by zde bylo dobré , kdyby někdo popsal ověřenou metodu kontroly těsnosti všech komponent postupně a to ne pochopitelně sluchem .
Offline
m.evil napsal(a):
lebo 170bar v 20L zdrojovej fľaši nemohlo zostať.
20ti kilovej, takze objem 33 litru.
Pak:
200 * 33 = 6600l
6600 / 41 = 161bar
Vim, neni to "o neco mene nez 170 baru". Pokud by byl tlak pri odpojeni (drive nez po vyrovnani tlaku) 170 baru, tak do te male preteklo asi 1020 litru argonu. Pri sesti litrech za minutu je to na 170 minut svarovani.
Jinak neni proste mozne, aby barometr (at je na kterekoliv casti trubicky) ukazoval 170 baru, kdyz je ve velke 200 baru. Jeste ale pripada v uvahu vadny barometr (a ze jsem jich videl).
Jinak jeste prichazi v uvahu orientacni prevazeni lahve po prepousteni, 1000 l argonu vazi asi 1,8kg. Vzhledem k vaze lahve je to jen velmi priblizne, ale ta moznost tu je.
Editoval Martin (02-11-2010 08:08:05)
Offline
To Martin: lahvový ventil je na argon, lahev byla nové nikdy nepoužitá a nikdy v ní nebyl ani našroubovaný CO2 ventil. U přepouštění jsem nebyl...čas mi to nedovolil. Že
by mě někdo ošidil to na 100% ne.
m.evil: Tu redukci mezi láhvovým ventilem a redukčákem jsem patřičně dotáhl. To na co raz vzpomínáš může být ten problém....je docela možné, že dotyčný ač jsem mu
vysvětloval postup přepuštění, tak to nemusel udělat přesně tak a tím pádem by budík mohl ukazovat nesmysl. Na přepuštění mám tlakový kompresor na přepouštění lahví, ale motor (téměř 6kW je v háji) a ten byl používaný na přepouštění tlakování bomb do plných 200bar a žádná velká kráva s velkým chladičem to není.Teď je bohužel kaput motor a cena za převinutí je neuvěřitelná...až budou peníze nechám opravit....celý kompresor váží téměř 280kg a jde narvat do kombíka, když jsou alespoň tři dobrovolníci samotný kompresor má mohutné chladící plechy válce a prý píst má 4 kroužky...jestli to stihnu vyfotím pro ukázku určitě by to zajímalo hodně lidí. Já ho použil jen jednou než se motor spálil (někdo ho asi přede mnou nešetřil....cena byla lidová za odvoz:) )
Každopádně to co jsi psal možná se taky stalo "Raz tu niekto spominal , že ak otvoriš ventil na cieľovej fľaši ako posledny , zasekne sa a veľa do toho nenapustiš.
Typujem že si to aj tak spravil , lebo si fľašu vakuoval a nechcel si do toho napustiť vzduch.
Pravdepodobne manometer ukazoval udaj zo zdrojovej fľaše , pričom do cieľovej prešlo len trochu plynu kôli zablokovanému ventilu....
Inak po vyrovnani tlakov malo ostať v zdrojovej fľaši len 153bar a nie 170 bar."
DOtyčný dostal informace, že ať při zavřeném cílovém ventilu nedotahuje matici přepoušťáku a malinko povolí ventil zdrojové lahve a tím vytlačil z trubky vzduch a až pote utáhne matici na cílové tlakovce. Pak uzavřít zdrojový ventil a pustí na plno cílový ventil a AŽ poté pomalu otevírat zdrojovou tlakovku.
Proto jsem psal, že mi zrovnau té 20ky těch 170bar moc nešlo přes pysky:) Nestihly dovést 50kg tlakové nádoby. Z těch to normálně přepouštíme, ale tentokrát bylo potřeba vše přetlumočit přes dvě osoby a zřejmě tady někde vznikl problém
Offline