SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-05-2009 20:25:45

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

WPS

Mám WPQR na tupý spoj na materiálu o síle 12 mm. Jakou velikost "a" mi to pokrývá u jednovrstvých koutových svarů a pro jakou sílu materiálu? Nějak mi to z 15 614-1 není jasné.

Offline

 

#2 20-05-2009 10:23:57

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1152
Web

Re: WPS

Už si na to přišel?

Dnes jsem si na to udělal chvilku a kouknul se do normy. Píše se tam, že tupé svary kvalifikují i koutové svary a kvalifikace koutového svaru tak není nutná. Ale platí to jen v případě, že koutový svar není v dané výrobě dominantní. Jinak by se musela udělat WPQR-ka i na koutový svar.

Konkrétně kvalifikovaný tupý spoj na zkušebním kuse tloušťky t = 12 mm bude kvalifikovat koutové spoje na tloušťkách 0,5 x t (min. 3 mm) až 1,2 x t (zde tedy 6 - 14,4 mm). Pak jsou tam další omezení velikosti "a" podle počtu vrstev: 0,75 a až 1,5a (pro jednovrstvé svařování) a BEZ OMEZENÍ (pro vícevrstvé svařování). Jenže kde vzít to "a"?

Jedna úvaha může být takto:
Platí, že a = 0,7t. Takže bych tomu rozuměl tak, že ve tvém případě bude rozsah "a" v rozmezí 0,75 x 0,7 x 6 = 3,15 mm  až 1,5 x 0,7 x 14,4 = 15,12 mm.

Nebo:
Zkušební kus je t=12 mm, tam by bylo a = 0,7 x 12 = 8,4 mm a rozsah "a" by tedy byl 0,75 x 8,4 = 6,3 mm až 1,5 x 8,4 = 12,6 mm.

Fakt to z toho textu není úplně jasné, ale přikláněl bych se k té druhé variantě.

Offline

 

#3 10-06-2010 14:59:57

painkiller
Člen
Registrovaný: 10-06-2010
Příspěvky: 1

Re: WPS

Náhodou som sem nazrel a s tým rozmerom "a" je takto:

- v norme 15 614-1 posledná veta na strane 22 odkazuje na tabuľku č-6
- keď si v tabuľke pozrieš poznámku č.2, hneď ti to bude jasné
- len pre poriadok je to tak, že ak máš WPQR na spoj typu BW (zvar V12), tak podľa tej poznámky č.2 z tabuľky č.6 jednoznačne vyplýva, že túto WPQR môžeš použiť aj pre spoj FW (kútový zvar) o rovnakej veľkosti, čiže v tomto prípae a=12 (pre rozsah krčku kútového zvaru platí rozsah ako píše admin, čiže 0.75 "a" až 1.5"a")
POZNÁMKA
Admin čítaj dôslednejšie normy predtým, ako niekomu poradíš, lebo v tomto prípade ak Peter robil novú WPQR tak peniaze na ňu sú vyhodené von oknom.

S pozdravom
PAINKILLER

Offline

 

#4 11-02-2011 11:15:37

zdepe64
Člen
Registrovaný: 24-08-2010
Příspěvky: 3

Re: WPS

Prosím Vás o radu.Nevie niekto či pre normy radu ISO 3834 stačí ako kvalifikácia pre koordinátora zvárania úroveň EWT,Alebo je potrebná úroveň IWT.Vďaka

Offline

 

#5 11-02-2011 11:44:34

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: WPS

zdepe64 napsal(a):

Prosím Vás o radu.Nevie niekto či pre normy radu ISO 3834 stačí ako kvalifikácia pre koordinátora zvárania úroveň EWT,Alebo je potrebná úroveň IWT.Vďaka

Na 3834-2 stačí EWT. Ale pokud vím a nepletu se, tak si můžete zažádat a vydají vám na EWT i IWT. Já dělal EWT a po zkouškách mi řekli, jestli nechci IWT, tak jsem vzal IWT.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#6 10-05-2018 07:29:04

Lou112
Člen
Registrovaný: 26-01-2017
Příspěvky: 43

Re: WPS

Zdar, chlapi

1.
prosím usmernete mne jestli uvažuji správne co se týče rozsahu WPQR - údaje podtrnute modrou



https://i.imgur.com/OnFXZ43.jpg



2.

Taky tady spoj trubka do ni čep je moja uvaha rozsahu tloustek prumeru spravna ????

Ak tomu spravne chápu prumer fi60-350 mi pokryje trubka o prumeru fi120 cili od fi60-výš,
Tloustky trubky pokryjem kdyz zvolim t6 a t16 to jest od 3-7.8mm do 8-17,6mm steny jednou husenkou a 3-16 a 8-32mm vice housenkama,
Kulatina spada pod plech? cili tloustka plechu zvolim t60, rozsah 30-120mm
Velikost tupeho svaru v norme pise max. 2s cili kdyz to zavarim 8Y pokryje mi to tloustku svaru od 0 do 16 ?


https://i.imgur.com/YpR7BZR.jpg

Myslíte ze je to takhle správne?? premýšlim už nad tím pár dni

Editoval Lou112 (10-05-2018 09:59:06)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS