SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Tuhle svářečku jsem koupil asi před půl rokem na maxtechnika.cz. Cena příznivá (7.000,-) a na karosářskou zcela dostačující, i když je to "polský číňan". Celkem dobře nastavitelná a půl roku vše v pohodě. Před pár dny se mi začal upalovat drát v okamžiku, kdy se dotknul svařovaného materiálu a vždy se přilepil k průvlaku. Žádné "přenastavení" nepomohlo, proto jsem ji dnes odeslal prodejci k záruční opravě. Jak to dopadne, to uvidíme. Ale chci se zeptat, jestli má někdo podobnou zkušenost a kde byla závada. Díky za vaše případné postřehy.
Editoval motorpoint (15-10-2019 22:22:29)
Offline
Podobný prípad som riešil u známeho.Bola to ale odbočka Iskravar.Vymenil som prievlak za nový a zváračka zvára veselo dalej.Netvrdím že to bude aj vo Vašom prípade,ale môže.
Offline
Já tam dal nový průvlak jako první, co jsem vyzkoušel.
Offline
POWERMAT PM-IMG-230T po zapnutí hlavního vypínače ihned jede drát. Má někdo podobnou zkušenost? Předpokládám, že odešel nějaký tranzistor na desce. Děkuji za informace.
Offline
Nevím jestli motorek posuvu spíná přímo nějaký výkonný tranzistor nebo i relé? Jestli tam je i relátko, mohly se slepit kontakty a poušťí proud stále do podavače. A je i pod proudem sv. drát? Nemůže být jen nějak neustále spojené tlačítko v hořáku?
Offline
No tak me jednou v pistoli vylitl konektor spojil se s druhym a uz to jelo taky takhle. Jindy zase chcipnul spinac a taky to samy. Prima umera cim levnejsi tim casteji se kazi.
Offline
Když vám pořád vypadávají fastony ze spínače, tak jemně zmáčknout kleštěmi ne?
Offline
Offline
url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/9667_20200524_181111.jpg]
[/url]
Offline
Merat znamena vediet.
Offline
dobrý deň,
chcem sa opýtať - k tejto zváračke poľský výrobca nevie dodať TIG horák. Vedeli by ste mi niekto odporučiť niečo z nášho trhu, čo mi k nej bude pasovať ? Som nováčik (TIG), chcem to skúsiť a mám trocha problém s tým ako jednotlivé TIG horáky pripojiť, keďže nemajú jednotnú EUROkoncovku ako MIG/MAG horáky. Výrobca má k tejto zváračke tento TIG horák :
https://sklep.powermat.pl/pl/przewod-sp … 35-50.html
čím by sa dal nahradiť ? Mýli ma najmä to, že na obrázku má ten horák tri koncovky - samozrejme prúdovú a ochranný plyn, ale je tam aj niečo, čo má dva kontakty - predpokladám, že by to malo ísť na spínací kontakt horáka, ale na zváračke nie je nič, k čomu by sa to dalo pripojiť.
za odpovede ďakujem
Offline
Dobrý den, tahle mašinka nemá HF zapalování oblouku, ale jen Lift Arc. To je trošku vylepšený náškrab. Hořák musíte koupit bez tlačítka, ale s ventilkem. Takové plastové kolečko nad rukojetí. Hořák zapijíte jen silový kabel na -pol bajonetem a kostru dáte na + pol. Plyn zapijíte přímo na redukční ventil mimo svářečku.
Editoval varok (14-11-2020 04:38:32)
Offline
Offline
ďakujem za odpoveď (rýchlu:)
otázočky :
1/ keď bude horák s tlačítkom (nezapojeným), nebude fungovať ?
2/ s tým ventilom regulujem čo ? množstvo plynu ? lebo to regulujem už na redukčnom ventile, nie ? či len jemne dolaďujem ?
3/ vedeli by ste mi dať nejaké odporúčanie na konkrétny horák ? najmä taký, ktorý bude k zváračke pasovať. originál má označenie 17V a potom 35/50 - toto sú asi rozmery bajonetu, nie ?
Offline
Hledal bych hořáky s flexibilním krkem, je to dost praktické. Mám dva s a jeden bez a vždycky když ho vezmu do ruky, tak nadávám.
Offline
medzitým ako som písal, ste dali link ...
Offline
S tím flexy krkem (FX) plně souhlasím. Průtok se nastaví při plně otevřeném ventilku. Ten slouží jen na otevírání a zavírání. Tlačítku je u této svářečky na nic. Nezapojí se a také nic neovlivňuje. Já bych hledal na ALLIE dal by se sehnat podstatně levněji.
Offline
I u nás se dají sehnat mnohem levnější hořáky, chce to jen hledat.
Offline
varok napsal(a):
Dobrý den, tahle mašinka nemá HF zapalování oblouku, ale jen Lift Arc. To je trošku vylepšený náškrab. Hořák musíte koupit bez tlačítka, ale s ventilkem. Takové plastové kolečko nad rukojetí. Hořák zapijíte jen silový kabel na + pol bajonetem a kostru dáte na -pol. Plyn zapijíte přímo na redukční ventil mimo svářečku.
Varok - si si istý, že pri zváraní metódou TIG zapojí horák na + pól a - na kostru? Lebo ja by som to zapojil presne naopak. Aj pri zváraní Tig-om zváram s + pólom na kostre.
Editoval Juraj.A (10-06-2020 20:49:17)
Offline
Omlouvám se, napsal jsem to naopak. Hořák na mínus a kostra na plus.
Offline
varok - OK, mýliť sa je ľudské. Ale našiel som jedno video, ktoré si určite rád pozrie nielen začiatočník, ktorý sa učí zvárať TIG-om, ale aj ostatní.
https://www.youtube.com/watch?v=-Y0jQf1-IT4
A hneď mám k tomu videu aj otázku. Hneď na začiatku videa je vidno, že koniec wolfrámovej elektródy nie je nabrúsená do špičky. Prečo? Ďakujem.
Editoval Juraj.A (10-06-2020 20:53:07)
Offline
Komentuje to tam. Že při svařování střídavým proudem Musí být elektroda kulatá
Offline
Tady je kolem toho uváděno dost zavádějících informací. Taková bambule se dnes moc nenosí. Při střídavém proudu se v době kdy je na elektrode + elektroda silně ohřívá. To způsobuje natavení elektrody. Při určitém proudu a balanci se elektoda natavuje a "koule" (jinat také kalota) se zvětšuje tak dlouho, až se dosáhne rovnováhy mezi teplem, které se na povrchu elektrody vytvoří dopadem elektronů a teplem, které kalota svým povrchem vyzáří (vysálá). Pokud k této rovnováze nedojde, je elektroda přetížená, koule se začne hroutit až upadne. Aby při sváření byl tvar elektrody stálý, vytváří se kalota předem- některé svářečky na to mají funkci u jiných se krátkodobě zapálí oblouk s nastavením balance na větší podíl +. Potom je při sváření tvar elektrody konstantní.
NOvé invertorové stroje umožňují nastavení s menším poměrem +. Tím je elektroda tepelně méně namáhaná. Při použití elektrod "legovaných" se nabrousí špička , která se ztupí odhadem podle velikosti proudu. Taková elektroda se jen na špičce zakulatí. To umožňuje vytvoření soustředěnějšího oblouku.
"Legované" elektrody jsou elektrody, do kterých se přidávají různé kysličníky vzácných zemin, aby se snižovala teplota konce elektrody. Také mají vliv na zapalování oblouku. Jsou elektrody cerované, lanthanové, thoriované a další. Na AC se hodně používají lanthanové. Při vysokých nárocích na čistotu svarového kovu se používají zirkonované.
Takže zatím jen asi tak.
Offline
Zdravím, zajimalo by me jak dopadla ta reklamace na tu svářečku ? Mam tu stejnou a při svařování s 0,6mm dratem se mi děje to samé. Při použití 0.8 drátu je vse v pohodě, jenže při použití na karoserii se mi propaluje plech. Průvlaků jsem zkoušel nekolik, nevím kde hledat chybu.
Offline
Drátem 0,6 mm se velice obtížně svařuje. Po mechanické stránce to vyžaduje perfektně seřízený posuv, bowden na tento průměr, co nejkratší a pokud možno narovnaný hořák a stejně to obvykle nedopadne dobře. Proto všichni autokarosáři používají drát 0,8 mm. Naučte se pracovat s 0,8 a budete spokojen.
Offline
Stránky: 1 2