SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-10-2019 09:07:39

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1457

Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Jak doporučujete opravit ulomený držák z nádrže benzínové sekačky?
Jde mi o pevnost, estetičnost je až druhořadou. Nádrž je plastová a lze ji odšroubovat. Nádrž je na cca 2 l benzínu a při otřesech co sekačka generuje se to jednou někde muselo ulomit. Ulomilo se to v ohybu.

Moje představa je vyndat ze sekačky nosnou část a ulomenou část navařit pomocí MIG. Následně přeplátovat ohyb ohnutým páskem. Druhou možností je místo pásku navařit v místě spoje vyšší svár. 
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20190929_181617.jpg

Offline

 

#2 02-10-2019 09:59:46

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Charon napsal(a):

estetičnost je až druhořadou.

Převozníku, ty takovej zkušenej řemeslník a dáváš sem takovou blbost? Dle mne jsou oba způsoby dobré, možná to přeplátování bude trvanlivější.
Mám asbestový deky, takže bych to ani nerozdělával, obalil, zavařil.
Mrknul bych i na ostatní držáky namáhané chvěním.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 02-10-2019 13:49:30

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 431

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Nebo navrtat a snytovat. Místa je tam dost.

Editoval peprnik (02-10-2019 13:49:40)

Offline

 

#4 02-10-2019 15:22:09

JelMir
Člen
Registrovaný: 03-07-2016
Příspěvky: 61

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

To je HECHT, ne? Přesně takto mi to prasklo taky. Ty vibrace jsou takové, že se tomu ani nedivím. Já to preplatoval, jelikož jsem potřeboval rychle odvedenou práci. Pokud bude čas a chuť, tak už mám připravený matros na celý nový držák. Ale spíš se na to vykašlu. Ta sekačka je sama o sobě hrůza. Takže když vyrobim hezký držák, tak klekne něco jiného.

Offline

 

#5 02-10-2019 19:03:15

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1457

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Bourači, ta azbestová deka je dobrá věc. Nemam, ty jseš profik. Tak to bude kus hadru, v lepším případě namočený ve vodě. Určitě to není poslední slovo, postupně z toho vypadávají různé matičky a šroubky.

Peprníku, navrtat a snýtovat, bezvadný, tak by to nejspíš dřív dopadlo. Jenže od té doby co mám hračku MIG, tak vše co jde vařím. Byl jsem minulý týden na houbách a rozerval spodní plastový kryt pod motorem. U zarezlých šroubů jsem při opravě urval hlavičky. Místo jiných technik nelenil a přivlekl svářečku k navaření matek na šrouby. Jak pak šli šrouby pěkně ven.

JelMiro, všechny jsou na jedno brdo, oni od sebe kopírují snad i ty chyby konstrukce. Tahle je AVENBERG. Zahradu jsem posekal s nádrží přivázanou elektrickou dvojlinkou a podloženou polystyrenem.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20191002_183647.jpg

Editoval Charon (02-10-2019 19:09:59)

Offline

 

#6 02-10-2019 19:38:54

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Charon: trochu OT - pochybuju že všechno co svařuješ máš z hliníku a vaříš MIGem. wink
Ten držák bude pozinkovaný plech, tak to stačí obrousit od zinku, přeplátovat nějakým kouskem plechu a svařit MAGem... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#7 02-10-2019 21:05:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4788

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Také se podívej, jestli nemáš ohnutou kliku. To bývá příčinou nadměrných vibrací. K opravě není už co dodat. Hlavně to udělat pořádně.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#8 02-10-2019 21:07:37

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1457

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Relliku, pravdu díš. Je to MAG, Metal Active Gas svařování. A ten plech je skutečně železný, i magnet na něm držel.

Famatere, pokud by byla ohlá klika tak to dojezdim a půjde pryč. Předchozí sekačka vzala pařez a oprava byla dost drahá. To je snad lepší koupit novou sekačku.

Editoval Charon (02-10-2019 21:12:13)

Offline

 

#9 03-10-2019 10:06:40

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Nejdřív bych zkusil vyvážit nůž, já jej kdysi trochu ohnul, asi o kámen, a vibrovalo to tak, že se mi začala rozpadat celá sekačka včetně madla, krytů, prostě vše se povolovalo a vypadalo to právě na kliku. Nakonec stačilo srovnat nůž a sekačka funguje dalších už asi 5 let

Offline

 

#10 03-10-2019 13:03:25

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Je to jako u každé opravy,začít tím nejsnažším nejjednodušeji odstranitelným,vibrace způsobují nevyváženost,nepřesnost,volnost uložení,jde o to zjistit co konkrétně způsobuje problém,buď ho jednoduše odstranit nebo v případě nutnosti většího zásahu do konstrukce zvážit pořízení stroje nového(leda by člověka bavilo piplat a pizdit se s tím což já celkem chápu rozumím  tomu-u většiny mých "věcí znám i poslední šroubek).


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#11 03-10-2019 15:08:12

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4788

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

K ohnutí kliky. I když bývá na hřídeli motoru unašeč se střižnými kolíky, nebo třecí spojka, tak stačí poměrně malý náraz, aby se klika ohnula. Aby tato ochrana zafangovala a skutečně ochránila motor, by musel nůž narazit oběma konci současně. Pokud narazí jen jedním koncem, což ani jinak nejde, tak se v ten moment nůž začne točit okolo bodu nárazu a na kliku působí síla, která kliku ohýbá. Zkusil bych sundat nůž i unašeč, vyšrouboval svíčku a zkontroloval jesli hřídel běží. Pokud je přístup k magnetu, tak by na něm bylo vidět, jestli brzda obrušuje magneto rovnoměrně po celém obvodu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 03-10-2019 21:03:35

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4074

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Ale sakra . Kliku nejde ohnout . Víš , co je to klika ? Z čeho se skládá ?

Offline

 

#13 03-10-2019 21:38:40

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

je zde řeč o klikové hřídeli spalovacího motoru sekačky, hovorově klika.
Ta se z ničeho neskládá je to výkovek z jednoho kusu, následně osoustružený, vyvrtané mazací kanálky, tepelně zušlechtěn a obroušen.
Při havárii dojde k ohybu jako prd.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#14 03-10-2019 22:34:39

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1457

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Tak jsem se dneska pustil do opravy. Odstrojoval jsem, dokud to šlo dobře. Zastavil jsem se na sundání setrvačníku. Vyrábět přípravek na sundání se mi nechtělo a velký stahovák nemaje jsem to považoval za nedůležité. Místo původního kusu jsem z pásoviny udělal náhradu.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20191003_174018.jpg
Zakryl sekačku vlhkým hadrem a svařil, kam jsem se dostal.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20191003_181514.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20191003_184605_hdr.jpg

Pokud to rupne, tak sundám setrvačník a svařím i zespoda.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20191003_181657.jpg


Udělal jsem pár drobných oprav a vyčistil svíčku. Chytá na půlku vytažený šnůry.
1)    Nevíte, jak se seřizuje běh motoru? Naprázdno otáčky kolísají zhruba s 2 sekundovou periodou. Pozná se to změnou zvuku.
Sekačka má startovací páčku, pro nastavení sytosti směsi. Zřejmě otvírá škrticí klapku na karburátoru. Druhá páčka způsobuje rychlost pojezdu a podle toho předpokládám regulaci rychlosti otáček motoru.
Předpokládám, že kolísání otáček by mělo jít regulovat škrticí klapkou. Nebo mam hledat nějaký šroubek na přisávání vzduchu a regulaci? Ještě vyčistím či vyměním vzduchový filtr, je tam původní.
2)    Pokud znáte nějaký trik na sundání nože, který je přišroubován a časem způsobil maximální utažení šroubu, tak prosím sem s ním.

Editoval Charon (03-10-2019 22:42:50)

Offline

 

#15 04-10-2019 06:34:41

hrmil
Člen
Registrovaný: 07-01-2013
Příspěvky: 276

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Ak je v tom motore kľuk.hriadeľ ako na obrázku,tak pri náraze napr.do pňa sa môže stať,že sa kľuk.hriadeľ pootočí hoci len o pár stoviek a už to vybruje.
Musí sa rozobrať motor,kľuk.hriadel von a zrovnať podľa indikátora hádzavosť,ideálne na nulu.To je už skoro GO motora.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4452_kukovy_hriade.jpg

Offline

 

#16 04-10-2019 07:44:28

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4788

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Bobobo, když si toto myslíš, tak zajdi do servisu sekaček- na př. u p. Kerharta v Černilově ať ti o tom něco řekne. Nebo u mě v garáži mám motor, který má ohnutou kliku tak, že hřídel na konci (délka 80mm) hází o 0,8mm! Kdo nevěří ať tam běží!
To kolísání otáček bývá nejčastěji způsobeno zanešením karburátoru. Děje se tak používáním "ekologicky" vylepšeného benzínu. Po vyčištění karburátoru a používáním benzinu Verva 100 je po problému. Z počátku je možné si pomoci přidáním čističe palivových cest (benzin) do nádrže se zbytkem benzínu ppřed ukončením sekání aby si v karburátoru poležel. Pokud to časem nepomůže, tak ultrazvuk.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#17 04-10-2019 10:38:52

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 460

Re: Oprava ulomeného držáku benzínové nádrže

Mojí sekačce také občas kolísají otáčky. Buď to po zahřátí přejde, nebo dle mého je tam vzduchová regulace otáček. Ventilátor fouká na klapku a ta přez táhlo přidává (ubírá) plyn, aby otáčky byly konstantní. Někdy to mají nasvědomí právě vůle přepákování, proto bývá přez celý převod pružina, nebo jiný tlumící člen.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče