SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Chýba mi kúsok krytu, je to hliník z r.1961. Prizvárať mig-om kúsok al, alebo po vrstvách navariť.
Offline
Dobrá by byla fotka.
Offline
Prosím o radu a ďakujem
Offline
neviem ci mam dobru predstavu...je to kryt remena z vrtacky ? vyrezal by som to karbobruskou tak aby tam boli len dve rovne strany,epoxidom prilepil kusok hlinikoveho/duraloveho plechu potrebnej hrubky a zas karbobruskou/lamelakom zabrusil do potrebneho tvaru
Offline
Je to kryt remenice, ale v tom mieste je jeho upevnenie na telo vrtačky a epoxid by to na tupo neudržal. To skôr preplátovať a prilepiť tekutým kovom. Len to chcem dostať do pôvodného stavu.
Offline
Já mám tu samou vrtačku, já jsem to upravoval vělal jsem výřezy. Ty mám schované, můžu zkusit. Podle mě to je silumin a použil bych drát AlSi12. Vyvařil bych to tigem. a vybrousil. Vařil bych to zevnitř a s vnějčí strany podložil nerezovým plechem, aby to člo lépe opracovat.
Online
Pěkná práce
Online
Jaryn: parádní, něco takového se potřebuju taky naučit.
Offline
Dělám si pro sebe motorky veterány a když motorku koupím, tak téměř vždy jsou kartery domordované a není jiná možnost než to opravit takto, ale ve výsledku když se to přeleští není nic poznat, ale práce s tím je někdy dost.
Offline
Vařil jsi to AlSi5?
Online
Také si dělám pro sebe Jawičky a Čízy, mám jich povícero a právě i z tohoto důvodu jsem si koupil AC/DC invertor. No, jelikož jsem začátečník (Zatím jsem na pokusy minul první lahev Argonu), tak to podle toho i vypadá. Minule jsem se pokoušel heftovat víčko zapalování na pionýra Jawa 20 (st. typ s hliníkovým víčkem) s drátem AlSi5 a nějak se mi to rozteklo po stole...Nic nic a pak se to propadlo. Takže se těším na další lekce.
Offline
Motorek mám taky hodně. Dělám to v Migu. Chce to trošku potrenovat na kus plechu nebo jak píšeš z malé dírky máš díru jak vrata a můžeš to zahodit. Ten dekl zapalování je 0.6mm takové slabé si podkládám medi abych se nepropadával.
Offline
Hm, TIG AC/DC nemàm... vyskúšam MIG s 0,8 AlMg5 v argóne na kuse hliníka a uvidím.
Offline
aj AlSi5.... 😑
Offline
Včera jsem se dostal jen obroušení toho odřezku. Já bych to zkoušel TIGem, kde není problém volit přídavný materiál. Jak psal Jaryn, používá AlSi5 a úspěšně, tak není důvod, abych to zkoušel. Tloušťka stěny odlitku je 7mm a právě za ten okraj je to chyceno M6 šroubem do tělěsa vřeteníku. Držím palce.
Online
Jaryn napsal(a):
Motorek mám taky hodně. Dělám to v Migu. Chce to trošku potrenovat na kus plechu nebo jak píšeš z malé dírky máš díru jak vrata a můžeš to zahodit. Ten dekl zapalování je 0.6mm takové slabé si podkládám medi abych se nepropadával.
Jasný podložka z kousku rozmotané topenářské trubky nebo plochého vodiče vinutí starteru,vhodně natvarované a pečivě uchycené už zachránili nepočítaně "louží",ba co dím jezer od prokápnutí
Offline
Základem úspěchu je vždy pečlivá příprava a místo svaru pečlivě očistit, případně odmastit. Na odlitky jedině ALSi5.
Offline
ZDENÁL napsal(a):
...Na odlitky jedině ALSi5.
Když už jsi otevřel 4 roky staré téma... Na které konkrétně odlitky používáš jedině AlSi5? Odlitky "kartrů" ČS motorek?
Offline
Nevím, jak je to u motorek, ale u aut se jedná o bloky motorů a převodovek. Slitina ALSi5 je považována za universální přídavný materiál, který se pojí s většinou hliníkových slitin. Na drobné přesné odlitky se také používala slitina zinku s hliníkem a ta je bohužel nesvařitelná. Typicky karburátory. Hlavy motorů ALSi12, ta je ovšem velice měkká a málo pevná. Slitiny ALMG3 a ALMG5 se používají spíše na plechy a to tvrdé nebo ¨polotvrdé. Typicky třeba na slzičkový plech. AlMG4,5MN na rámy kol a motorek, pokud se s nimi dobře pojí. Je nejpevnější a nejlépe zvládá dynamické zatěžování. Mnohé pevnostní slitiny hliníku, např duraly, obsahující měd, jsou bohužel obížně svařitelné, nebo nesvařitelné. Např. draky letadel, které se převážně nýtují a lepí.
Offline
ZDENÁL napsal(a):
Nevím, jak je to u motorek, ale u aut se jedná o bloky motorů a převodovek. Slitina ALSi5 je považována za universální přídavný materiál, který se pojí s většinou hliníkových slitin. Na drobné přesné odlitky se také používala slitina zinku s hliníkem a ta je bohužel nesvařitelná. Typicky karburátory. Hlavy motorů ALSi12, ta je ovšem velice měkká a málo pevná. Slitiny ALMG3 a ALMG5 se používají spíše na plechy a to tvrdé nebo ¨polotvrdé. Typicky třeba na slzičkový plech. AlMG4,5MN na rámy kol a motorek, pokud se s nimi dobře pojí. Je nejpevnější a nejlépe zvládá dynamické zatěžování. Mnohé pevnostní slitiny hliníku, např duraly, obsahující měd, jsou bohužel obížně svařitelné, nebo nesvařitelné. Např. draky letadel, které se převážně nýtují a lepí.
Asi tak to vidím též. I když AlSi12 má menší pevnost, tak pro slitiny typu Silumin s obsahem Si 10 - 25% je vhodnější. Lépe se spojuje se základním materiálem, má podobnější chem. složení. Ty Duraly a dokonce i ty Zn/Al slitiny lze velmi dobře pájet slitinou Alloy1, která ovšem, díky obsahu Cd(kadmia) je zakázaná prodávat v zemích EU. Pevnostně poměrně dobrý spoj, ovšem do teploty nepřevyšující 100°C... (na nějakou Zn/Al slitinu, kryt ap. OK, ale na pevnostně důležité spoje na duralu ovšem není vyhovující)
https://www.muggyweld.com/product/super-alloy-1/
https://www.muggyweld.com/video/solder- … stainless/
Editoval Frank (04-02-2023 13:31:17)
Offline
Děkuji za doplnění.
Offline
Frank : Ešte máme aliexpress a tam sa dá kúpiť rôzne spájky na hliník.
Napr. tu : https://www.aliexpress.com/item/1005003806011803.html
Offline