SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Vim ze to nekde bylo ale nedohledal jsem. Jde mi o to ze mi obcas krachne prevodovka a je v ni dira ( konstrukcni chyba vw) vzdycky mi to varil kdosi tigem a moc dobre vim ze je to daleko lepsi reseni jenze v pripade casoveho presu kdyz budu mit spravnou elektrodu je to zcela vyloucene aby se to podarilo?
Offline
Vyloučené to není, ale pouze nepravděpodobné. Zatím jsem za cca 20 let nepotkal nikoho, komu by se to podařilo touto metodou zavařit.
Offline
Neviem kto ti zvaral niekedy tigom prevodovku s dierou, ale prevodovka musi ist rozhodne dole z auta, musi ist von olej, vsetko sa musi dokladne od oleja ocistit, pripadne prebrusit miesta kde sa bude zvarat kedze je predpoklad ze su skorodovane.. nedajboze sa nieco dostane pri praci do prevodovky.. v tom pripade je to na jej kompletnu rozborku a zborku. Osobne si myslim, ze zvarat dieru v prevodovke elektrodou je tak akosi zbytocne... to sa skor oplati kupit niekde druhy kus..
Offline
Raději bych to nedělal ,nebude cesta zpět. Pak už jen do šrotu
Offline
Clovek ktory chce zvarat dieru v prevodovke elektrodou napise ze VW ma konstrukcnu chybu.... Nemam slov...
Offline
Kdysi za mého mládí vyvařoval kamarád klikovou skříň na javě90 (vyběhla mu prasklá ojnice), ale pak vše obrobit a stejně kartery nakonec zahodil zkroutilo se to sice zkusil jet ale odcházeli ložiska na klice sežeň jinou převodovku z vrakáče budeš na tom líp
Offline
Zvaral som par prevodsoviek VW group.
Obcas na starsich autach vybehol kolik diferencialu a vydrel dieru v obale....
Prevodovka von z auta musi tak ako aj rozobrat...
Zavarit to slo v pohode a nic sa nehlo.
Zvaral som aj obal prevodovky na skodu 1000. Nejaky odbornik podlozil zdvihak pod prevodovku....
Opravovanu polovicu som fixoval k liatinovemu stolu /primerna doska/ a zazvaral . Poskodenie bolo minimalne ale bal som sa krutenia...
Ten stol pouzivam s uspechom ked potrebujem dodrzat napr. rovinnost vane motora...
Offline
SO 545 ale zvaral si to tigom...predpokladam,ci ?
Offline
Predava sa vobec elektroda urcena na zvaranie hliniku? Inak videl som jedno video na youtube kde sa chlapik snazil s elektrodou zvarat hlinikove viecko ventilov a konstatoval ze sa to neda...
Offline
No treba si polozit otazku co si kto predstavuje pod slovom hlinikovy obal prevodovky.
Rozdiel je asi taky ako medzi zelezom a ocelou. To prve je v vysokej peci. A to druhe su napr jakle, plechy... Atd.
Tak ze asi to nebude cisty hlinik ta prevodovka.
Editoval Atlan (03-05-2019 19:29:28)
Offline
Odlitek převodovky je obvykle ALSi5. Svařovat určitě jde a to velice dobře. Musí se ovšem dodržet některé zásady, ta nejdůležitější je čistota. Olej je nežádoucí a vyčistit převodovku není jednoduché. Svaření se často povede až na několikátý pokus, kdy se olej v místě svaru prakticky vypálí. Metoda která může být použita je TIG, případně MAG. Elektrody jsou na takové práce poněkud hrubé a opravdu neznám nikoho, kdo by se o to pokoušel. To ovšem neznamená, že by to bylo úplně beznadějné. Pokud to chcete zkusit, použijte elektrodu UTP 485. Hodně štěstí.
Offline
Jo dik za info - aby bylo jasno nikde jsem nenapsal ze to chci delat na aute. Rozebrana prevodovka je asi za 2 hodky a neni to problem. Ano jde o kolicek ktery jisti cep planet diferaku ten to pak vylame hlinikovy obal a to je konstrukcni chyba vsech vw a i dalsich znacek. Primarne mi slo o to ze kdyz to mam rozebrane a dovedl bych to zavarit sam bude auto po narocne nocni sichte odjizdet po svych. Napady jako jiny obal, prevodovku atd jsem taky mel ale dost casto je to smejd z vrakace ve stavu se kterym jezdit nechci.... Oprava se zatim po vsech strankach vzdy vyplatila.
Offline
pavol.sk napsal(a):
SO 545 ale zvaral si to tigom...predpokladam,ci ?
jasne... uz roky zhanam niekoho kto by ukazal ako sa to robi s MMA.
nepodjebavam len konstatujem.
Offline
Aha takze realne to nejde....
Offline
Adamw140 napsal(a):
Jo dik za info - aby bylo jasno nikde jsem nenapsal ze to chci delat na aute. Rozebrana prevodovka je asi za 2 hodky a neni to problem. Ano jde o kolicek ktery jisti cep planet diferaku ten to pak vylame hlinikovy obal a to je konstrukcni chyba vsech vw a i dalsich znacek. Primarne mi slo o to ze kdyz to mam rozebrane a dovedl bych to zavarit sam bude auto po narocne nocni sichte odjizdet po svych. Napady jako jiny obal, prevodovku atd jsem taky mel ale dost casto je to smejd z vrakace ve stavu se kterym jezdit nechci.... Oprava se zatim po vsech strankach vzdy vyplatila.
Ten problem mali skoro starsie 5stupnove prevodovky urcene pre SDI a 16benzin.
Aspon tie sa dostali vzdy ku mne.
Vacsinou je to len vysuchana stena.
Novsie som este namal tu cest tam askor zotrvak zosrotuje stenu prevodovky a vezme sebou aj ulozenie hriadele...tam oprava moc nehrozi...
Ak si nikdy nezvaral hlinik a jeho zliatiny tak zacinat zvarat svoju prevodovku ma zmysel pokazis len svoj majetok/ ale rozumnejsie je sa dohodnut s niekym co to spravi na pockanie. Ak je diel cisty tak je to na 15min a s vyfukanim zvaracky.
Offline
Nejde o osobak tam se to meni lepe tohle je z t4. Ale stava se to u vsech tdi (octavia,golf, polo) kdyz se protaci delsi dobu v zaberu jedno kolo. Naopak sdi nema na protaceni kol silu tak je to mene caste. V mem pripade to tahlo 6 tun do kopce a klouzalo jedno kolo prez ktere sel na rozjezd maximalni vykon. Neni to vzdy stejny nekde zachranit nejde nekde se to potka dobre (jako u me uz po2) dulezite je s tim uz nikam nejet kdyz se to stane. Nicmene z reakci jsem pochopil ze elektrodou to asi nepujde.
Ted z jineho soudku - nechci zakladat nove tema:
Svareni na elektrocentralu pripadne na menic napeti v aute 12/230v
Centralu mam jen na 1kw coz teoreticky nemuze stacit jenze vzhledem k tomu ze planuju varit pouze opravdu v krajnim pripade a pouze tenke profily 1-2mm a nasel jsem 1,5 elektrody na kterych je uveden proud 30-60A tak mi moje skromne pocty rikaji ze 30 x 22 se do 1 kw vejde. Kdysi jsem to zkousel s kitin 165 a bylo to marny ale ted s laston ktery ma nejspis vetsi kapacity a lepe pokryje razy uvazuju ze to zkusim.
Dalsi variantou je menic ten muj ma 3kw coz by sice melo stacit ale nedela sinus ale obdelnik coz nevim jak invertor pobere a jestli ho neznicim. Jinak na 25m kabelu 3x1,5 funguje fantasticky i s 2,5 eb121.
Offline
Dobry invertor sa neznici, ale o xentralu s hlinikovym vinutim by som mal vazne obavy. Tudy cesta nejde. A 1,6 elda na 30A to je jak lastovicky polepia hniezdo.
Offline
Elektrody byli spatny a nefungovali ani na zasuvku pridanim proudu na 60 propalovali i 3mm jekl a kdyz uz jsem myslel jaky jsem tele vytahl jsem 2,5 a na 65A krasny svar nic se nepropadlo. Na centralu jsem to zapnul ale diky elektrodam to nechodilo.
Offline
Je podle mě jedno, jestli budete svařovat na centrálu proudem 30 nebo 60A. Těch 30A je podle mě hodně málo i na 1,6ku elektrodu. Co jsme před pár lety v bývalé firmě jen tak z nudy zkoušely, invertor to utáhnul na minimálně asi 45A a už i to bylo takové lepení. Invertor byl ale napájený normálně ze zásuvky. U té centrály podle mě nepochodíte vůbec. 1kW je tak možná na nabíjení baterie ve větším autě. na svařování počítejte minimálně 2,5kW centrálu a to ještě nějakou, která má ty obvody na dorovnávání špiček, nevím jak se to jmenuje. Klasickou centrálu zabijete!
Offline
sm_is napsal(a):
Adamw140 napsal(a):
Nejde o osobak... kdyz se protaci delsi dobu v zaberu jedno kolo...
Jestli zabiješ auto takovou prasečinou, tak potřebuješ spíš pohlavek, než pomoc při opravě ;-)
Pohlavek si zaslouzis mozna tak sam kdyz soudis neco o cem prd vis. Nechtel jsem to rozvadet problem byl slozitejsi ale rekneme ze souprava vic nez 6 tun do kopce a jeste s sikmym krizenim a kolama zaborenyma se proste musela vyhrabat i kdyz to tahlo jeste druhy auto. Prestane prokluzovat kolo zacne spojka a nejede nikam. Kdo zna tahani tezkych bremen pochopi a jina technika tam vlastne ani nezajede.
Offline
varok napsal(a):
Je podle mě jedno, jestli budete svařovat na centrálu proudem 30 nebo 60A. Těch 30A je podle mě hodně málo i na 1,6ku elektrodu. Co jsme před pár lety v bývalé firmě jen tak z nudy zkoušely, invertor to utáhnul na minimálně asi 45A a už i to bylo takové lepení. Invertor byl ale napájený normálně ze zásuvky. U té centrály podle mě nepochodíte vůbec. 1kW je tak možná na nabíjení baterie ve větším autě. na svařování počítejte minimálně 2,5kW centrálu a to ještě nějakou, která má ty obvody na dorovnávání špiček, nevím jak se to jmenuje. Klasickou centrálu zabijete!
Jak jsem psal elektrody staly za backoru invertor se rozebehl oblouk se mi nepodarilo vytahnout neb se 1,5 neskutecne lepila a 2,5 jsem ani nezkousel. Zdroj nezabiju ma elektronickou ochranu ktera funguje. Pozdeji na zasuvku s 1,5 nesel oblouk vytahnout ani na 60 A no a kdyz se podarilo po chvilce zhasnul. Vylosoval jsem 2,5 a krasny svar.
Na menic 12/230v jsem nezkousel ale mohlo by to fungovat i na 2,5 elektrodach.
Offline
Najdi si na svarinfu svářečka na baterky a máš klid.
Offline
Nějak jsem se v té záplavě informací ztratil a tak nevím, zda se převodovka podařila, těmi hliníkovými elektrodami, opravit. Nechápu, proč by měli fungovat elektrody průměr 2,5 a 1,6 by nesvařovali. Potřebuji odborníka, aby mi to vysvětlil.
Offline
Stránky: 1 2